AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #1 Skrevet 24. november 2014 Hva og hvor mye spiser din baby på 6-7 mnd Ila en dag?Anonymous poster hash: e57d9...2a7
-T- Skrevet 24. november 2014 #2 Skrevet 24. november 2014 Min er snart 7 mnd, og dagen ser slik ut: Frokost: 200 ml mme Lunch: 100 ml mme og grøt, blander litt tynnere enn det som står på pakken, bruker ca en dl vann. Middag: ett glass gulrotmos(sånn 4mnds glass) pluss litt fra ett 6mnds middagsglass (prøver å finne noen hun liker..) vann til drikke Mellommåltid: ferdig fruktmos eller most banan Kvelds: 100ml mme og grøt Mest usikker på om hun får nok å drikke, hun får jo vann i løpet av dagen, men drikker ikke så veldig mye..
MarenogAron Skrevet 24. november 2014 #3 Skrevet 24. november 2014 7,5 mnd her: Morgen (kl 5.30-06): amming i senga Frokost (ca 09): 0,5-1 banan eller annen frukt Lunch (ca 12): Grøt/middagsglass/frukt/grønnsaksmos. Varierer litt. Får så mye hun vil ha, tilsvarer vanligvis ca en full porsjon grøt i mengde. Mellommåltid (ca 14): pupp (når jeg er hjemme. Jobber 3 dager/uke) Hvis ikke er det som regel Ellas Kitchen e.l om hun vil ha. Middag (ca 16): Spiser litt av det vi har Kvelds (ca 18): Grøt med frukt/grønnsaker oppi Ammer på sengekanten (ca 19) og 1-2 ganger ila natta. Får vann til måltidene.
Amens Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 7 måneder og to uker, sånn sirka. Får pupp til frokost, så er det havregrøt med fruktmos i til lunsj. Gjerne ett grøtmåltid til før jeg kommer hjem fra jobb og gir pupp igjen rundt klokken 16:00. Så får hun noe rotgrønnsaksmos til middag. Og deretter kanskje noen terninger med kneipp. Vi måler ikke så nøyaktig hva hun får i seg, hun er stort sett i godt humør og følger vekstkurven på en prikk^_^ Hun får og en del pupp på natta. Håper vi kan kutte akkurat de måltidene snart, er litt stress i lengden... Ja også får hun vann å drikke.
Sushi Skrevet 24. november 2014 #5 Skrevet 24. november 2014 6 mnd. Frokost: Eggerøre av ett egg + smør Lunsj: En halv eller hel avokado med litt banan (av og til hirsegrøt med morsmelk i stedet) Middag: En god dæsj kjøtt eller fisk med grønnsaker + olje/smør (og av og til potet eller quinoa) Han får tilbud om pupp mellom hvert måltid, og spiser kanskje morsmelk 3-4 ganger om dagen og 1-2 ganger om natta. Han drikker litt vann til måltidene. Det er litt vanskelig å oppgi mengder, for jeg lager bare ei skål ut fra hva jeg tror han vil spise. Hva han spiser varierer også veldig, vi har ikke noe fast mønster utover at vi prøver å ikke gi det samme to ganger på én dag.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #6 Skrevet 24. november 2014 Takk for svar dere! Min spiser slik: Frokost 200 ml mme Mellom: ca 50 ml smoothie el fruktpure Lunsj: 200 ml mme + ca en halv brødskive Middag: ca en dl middag, gjerne smake litt på vår mat i tillegg Kvelds: 1-1,5 porsjon grøt Kveldsflaske 100-150 ml mme. Kunne tenkt med å begynt med grøt på morgenen også, men han vil ikke ha det... Veldig vanskelig. Han elsker jo kveldsgrøten sin! Anonymous poster hash: e57d9...2a7
Sushi Skrevet 24. november 2014 #7 Skrevet 24. november 2014 Takk for svar dere! Min spiser slik: Frokost 200 ml mme Mellom: ca 50 ml smoothie el fruktpure Lunsj: 200 ml mme + ca en halv brødskive Middag: ca en dl middag, gjerne smake litt på vår mat i tillegg Kvelds: 1-1,5 porsjon grøt Kveldsflaske 100-150 ml mme. Kunne tenkt med å begynt med grøt på morgenen også, men han vil ikke ha det... Veldig vanskelig. Han elsker jo kveldsgrøten sin! Anonymous poster hash: e57d9...2a7 Hvorfor vil du at han skal spise grøt flere ganger om dagen?
MiniMjau Skrevet 25. november 2014 #8 Skrevet 25. november 2014 6 mnd. Frokost: Eggerøre av ett egg + smør Lunsj: En halv eller hel avokado med litt banan (av og til hirsegrøt med morsmelk i stedet) Middag: En god dæsj kjøtt eller fisk med grønnsaker + olje/smør (og av og til potet eller quinoa) Han får tilbud om pupp mellom hvert måltid, og spiser kanskje morsmelk 3-4 ganger om dagen og 1-2 ganger om natta. Han drikker litt vann til måltidene. Det er litt vanskelig å oppgi mengder, for jeg lager bare ei skål ut fra hva jeg tror han vil spise. Hva han spiser varierer også veldig, vi har ikke noe fast mønster utover at vi prøver å ikke gi det samme to ganger på én dag. Så gøy med litt "annerledes" mat. Er så lett å havne på grøtkjøret Prøvde forskjellig med førstemann, men endte på grøten som regel.
Sushi Skrevet 25. november 2014 #9 Skrevet 25. november 2014 Så gøy med litt "annerledes" mat. Er så lett å havne på grøtkjøret Prøvde forskjellig med førstemann, men endte på grøten som regel. Ja, vi er opptatt av smaker, næring og variasjon. Og så er det jo veldig gøy når vi har fått en matglad baby som liker alt! Men grøten er jo veldig enkel når man har det travelt, da. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #10 Skrevet 25. november 2014 Hvorfor vil du at han skal spise grøt flere ganger om dagen? Helsesøster mente han burde ha to grøtmåltider om dagen, dvs bytte ut noe av mme på morgenen med grøt... Han får jo smoothie med litt havregryn oppi etter morgenflasken, så det blir jo litt mer mettede... Min er også veldig glad i egg! Skal prøve eggerøre til han! Har hittil bare fått kokt egg og eggepannekaker med banan.Anonymous poster hash: e57d9...2a7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #11 Skrevet 25. november 2014 Snart åtte mnd her, men har vært slik en liten stund (stokker om litt på måltidene ved behov, men starter som regel med grøt og avslutter med avocadomos) Frokost: Grøt med fruktpure Lunsj: Hirsegrøtpulver med frukt evt banan Middag: Kjøtt, grønnsaker og feks pasta (serveres litt før vår middag) Middag nr to: Brødskive med fruktmos (prøver oss på andre pålegg, men ikke helt suksess) Kvelds: Avocado med banan/mango/fruktmos Junior vil ikke ha melk så sant han ikke får det i mørket på rommet så blir mye vann til drikke + at vi lurer i litt melk der vi får det til... (dvs i grøten, middagen ol) Skal ta med litt innspill til mat herifra, synes ofte det er litt mye grøt og kornprodukter.Anonymous poster hash: c64e4...a68
Teeny Skrevet 25. november 2014 #12 Skrevet 25. november 2014 Han er 7 mnd og spiser ca 2-3 fast føde måltider per dag. Frokost: amming i seng deretter et grøtmåltid. Lunch: mm eller mme. Middag: Moste grønnsaker eller ferdig middagsglass med kjøtt, ris osv. Kvelds: mm eller mme, iblandt et til grøtmåltid. Amming rundt kl 23 og 1-2 ganger etter det om natta.
Sushi Skrevet 25. november 2014 #13 Skrevet 25. november 2014 Helsesøster mente han burde ha to grøtmåltider om dagen, dvs bytte ut noe av mme på morgenen med grøt... Han får jo smoothie med litt havregryn oppi etter morgenflasken, så det blir jo litt mer mettede... Min er også veldig glad i egg! Skal prøve eggerøre til han! Har hittil bare fått kokt egg og eggepannekaker med banan.Anonymous poster hash: e57d9...2a7 Skjønner Disse helsesøstrene altså, jeg skjønner ikke hvorfor de ikke oppfordrer til litt mer variasjon. Er jo så mye godt man kan gi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå