Gå til innhold

Hvor gamle var barna deres når dere begynte med julenissen på julaften

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min vil være 2 år og 9 måneder på julaften og er faktisk usikker på hvem alder barna er i da de får glede av at julenissen kommer på besøk? Er usikker på om han vil bli redd nissen faktisk.. Skal prøve å ta han med på et kjøpesenter vi har ved oss som alltid har en sånn svær nisse utstoppet som beveger på seg når man går forbi og man kan titte på gavene i sekken hans!

Husker at både min mor var liten var hun livredd nissen og hele julaften hennes ble ødelagt og samme skjedde med meg første gang nissen kom når jeg var 4 år. Sleit nesten hele jula etter dette da det var mye nisser i butikker osv...

Har ikke sett at han reagert eller brydd seg noe om nissen hittil, men er jo annerledes når den kommer inn til oss 😉

Anonymous poster hash: 3e10b...9a8

• Liker 1
Skrevet

*Hvilken alder

Anonymous poster hash: 2f802...f04
  • Liker 1
Skrevet

*Hvilken alder

Anonymous poster hash: 2f802...f04

? Skrev du dette innlegget kun for å korrigere en skrivefeil? Virkelig...

Anonymous poster hash: 3e10b...9a8

Skrevet

Vi har alltid nisse uansett alder på barna som er tilstede på julaften. Vår datter er 2 år.

Skrevet

Jeg var enten tre eller fire det året vi fikk nisse første gang (søsteren min var to år yngre). Første året var vi livredde, de påfølgende årene gikk det fint.

Skal sies at det ikke var noen i nær familie som var nissen, så det var nok litt det at det kom noen på døren vi ikke umiddelbart kjente igjen også.

Anonymous poster hash: 381e0...d64
Skrevet

Vi hadde ikke i fjor, i år er han 20 måneder og i år skal vi ha.

Anonymous poster hash: b9d3a...92d

Skrevet

Fra eldste var halvannet

Anonymous poster hash: ef162...10a

Skrevet

Vi har ikke tenkt til å ha den tradisjonen. Er ikke vant med det fra oppveksten heller. Tror min datter (2år) ville blitt svært skeptisk, ser ikke grunnen.

Anonymous poster hash: ab83a...69b

• Liker 1
Skrevet (endret)

OK, tenkte kanskje å prøve! Har en datter på 2 mnd sammen mannen min og hun vil jo ikke skjønne noenting! Han er stefar til sønnen min, så tenkte å kle ut han, så han kan gi noen gaver til sønnen min før vi begynner med fullt pakkeopplegg på kvelden. Så har sønnen min noen pakker med leker å pakke opp da det ofte blir lenge for han etter middagen å vente med pakker 😉

TS forresten

Endret av Toolose
Skrevet

Vi hadde nisse for første gang i fjor. Da var eldste 2,5, yngste var 1. :)

Skrevet (endret)

Vi har aldri hatt nisse og kommer ikke til å ha det heller. Jeg liker dessuten å beholde det litt mystiske, det er selvsagt ingen som skal se nissen. Vi har i stedet videreført tradisjonen fra min familie. Nissen kommer med gavene natt til julaften. Barna er med og dekker på til ham før de legger seg lille julaften, vi setter fram kaffe på kanne, klementiner og forskjellige julekaker. Når barna står opp julaften ser de at han har lagt igjen gaver under treet og fylt julestrømpene deres, og de ser at han har spist og drukket det vi satte fram. Det er en kaffeskvett i koppen, kakesmuler på tallerkene og så skriver han alltid "takk" i klementinskall. :) En veldig koselig tradisjon.

Endret av Arkana

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...