Gå til innhold

Hvordan kan man forhindre bæsjelukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av ulike grunner nødt til å ha kattedoen på badet, og pga liten leilighet og at jeg ikke ønsker å holde døren til badet lukket av hensyn til katten, så blir det innimellom skikkelig bæsjelukt helt inn til der jeg sover og oppholder meg ellers... Jeg bruker silikonperler i kattedoen, og det er en sånn do med tak, uten dør. Det er selvsagt varmekabler i gulvet på badet, noe som bare får bæsjelukten til å bli enda saftigere.

Noen som har gode tips til hvordan jeg kan forebygge/fjerne bæsjelukt? Gjerne forebygge, for da slipper jeg å drive å "spraye bort" lukten for hver gang det oppstår... Lite behagelig å våkne opp til skikkelig drittlukt.

Anonymous poster hash: cfb92...850
Videoannonse
Annonse
Gjest Snuttepi
Skrevet

Bæsjekasse på varmekabler er jo dømt til å stikke! *grøss* Sett kassen oppå noe, slik at den ikke står direkte på kablene. Bruk klumpesand fra dyrlege, jeg synes det funker bedre enn silikonkuler. Plukk ren kassen flere ganger om dagen.

Aller helst flytt kassen i et annet rom.

Skrevet

Kjøp klumsand (FK sin er bra, billig og stor, 18 kg for 200,-) Gjør rent et par ganger om dagen, ha kattedo med lokk og kullfilter og dør. På denne måten hindrer du lukt. Funker fjell hos oss, og vi har fire katter

Skrevet

Kjøp en sånn duftting som reagerer med å spraye litt når noen går forbi, så vil det jo dempe litt. I tillegg til gode råd over...

Skrevet

Bæsjekasse på varmekabler er jo dømt til å stikke! *grøss* Sett kassen oppå noe, slik at den ikke står direkte på kablene. Bruk klumpesand fra dyrlege, jeg synes det funker bedre enn silikonkuler. Plukk ren kassen flere ganger om dagen.

Mulig det blir bedre om jeg setter den oppå ei treplate eller noe, men jeg tror fortsatt det vil stinke mer da det uansett er varmt på badet. Jeg klarer ikke et kaldt bad så det får være.

Klumpesand tror jeg ikke er så lurt da det klumper seg med en gang det kommer fuktighet, og det er jo ganske mye fuktighet på et bad.... (!)

Kjøp klumsand (FK sin er bra, billig og stor, 18 kg for 200,-) Gjør rent et par ganger om dagen, ha kattedo med lokk og kullfilter og dør. På denne måten hindrer du lukt. Funker fjell hos oss, og vi har fire katter

Tror ikke klumpesand er noe særlig lurt på våtrom.

Jeg gjør ofte rent, problemet er med det samme han har bæsja, da stinker det skikkelig. Kattedoen har som sagt lokk, og kullfilter, men ikke dør da jeg fikk doen av dyrebeskyttelsen. Kan man få kjøpt dør løst, tro?

Skrevet

Den kan ikke stå i et annet rom fordi jeg har rett og slett ikke plass til den noe annet sted.

Skrevet

Du kan ikke unngå det, med mindre du flytter kattedoen til et sted med god ventilering. Kattedritt lukter fælt.

Anonymous poster hash: 861b0...858

Skrevet

Du kan ikke unngå det, med mindre du flytter kattedoen til et sted med god ventilering. Kattedritt lukter fælt.

Badet er faktisk det stedet i leiligheten som har best ventilering. Må nevnes at jeg kun bor på 15 kvm. Ikke så mye å gå på innenfor veggene da.

Skrevet
AnonymBruker, on 24 Nov 2014 - 10:34, said:

Mulig det blir bedre om jeg setter den oppå ei treplate eller noe, men jeg tror fortsatt det vil stinke mer da det uansett er varmt på badet. Jeg klarer ikke et kaldt bad så det får være.

Klumpesand tror jeg ikke er så lurt da det klumper seg med en gang det kommer fuktighet, og det er jo ganske mye fuktighet på et bad.... (!)

Tror ikke klumpesand er noe særlig lurt på våtrom.

Jeg gjør ofte rent, problemet er med det samme han har bæsja, da stinker det skikkelig. Kattedoen har som sagt lokk, og kullfilter, men ikke dør da jeg fikk doen av dyrebeskyttelsen. Kan man få kjøpt dør løst, tro?

Klumpesand fungerer helt utmerket på våtrom. Det er jo ikke sånn at den klumper seg med en gang det er fuktighet i luften, det må være vått i sanden for at den skal klumpe seg.

Anonymous poster hash: 21bc1...0f6

Skrevet

Klumpesand fungerer helt utmerket på våtrom. Det er jo ikke sånn at den klumper seg med en gang det er fuktighet i luften, det må være vått i sanden for at den skal klumpe seg.

Anonymous poster hash: 21bc1...0f6

Ok, jeg fikk beskjed av de på dyrebutikken om at klumpesand ikke fungerte på våtrom. Men uansett så vil sanden bli våt da den står nesten helt inntil dusjen (det er den nødt til). Med mindre jeg kan skaffe dør til doen uten å måtte kjøpe helt ny do, det har jeg ikke råd til.

Gjest Snuttepi
Skrevet

Kan du ikke flytte kassen når du dusjer da?

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke flytte kassen når du dusjer da?

Det går an. Men jeg er veldig sløv og glemsk av meg så det er likevel ikke optimal løsning... - ts

Gjest Snuttepi
Skrevet

Når ingen av forslagene våre funker for deg, må du bare bo i bæsjelukta. Katter driter, og det stinker, og det stinker mer når det står på et varmt gulv. Jeg ville heller hatt kassen i stua enn på badet på grunn av lukta. Der virker som om du motsier hvert eneste forslag her. Du kan jo ikke plugge igjen ræva på katta heller...

Skrevet

Når ingen av forslagene våre funker for deg, må du bare bo i bæsjelukta. Katter driter, og det stinker, og det stinker mer når det står på et varmt gulv. Jeg ville heller hatt kassen i stua enn på badet på grunn av lukta. Der virker som om du motsier hvert eneste forslag her. Du kan jo ikke plugge igjen ræva på katta heller...

Jeg forstår da vel at jeg må bare ha det som det er siden ingen har noe forslag som er mulige eller som løser problemene mine. Hvorfor skriver du det, tror du ikke jeg skjønner det selv? Jeg hadde et håp om at noen hadde forslag om noe jeg kunne bruke som jeg ikke visste om fra før. Og nei, jeg kan ikke ha kattekassa på stua, du aner ikke hvor lite areal jeg bor på. Da ville jeg bokstavelig talt sovet ved siden av bæsjen til katten.

Hvorfor skrive et innlegg bare for å rakke ned på meg fordi ingen av svarene deres funker?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...