Gå til innhold

trenger noen sminkeråd. :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Beklager dårlig redigert bilde/klipping.
Jeg er på jakt etter noen gode sminkeråd. Muligens vanskelig å se ut i fra et bilde, men vil så gjerne fremheve mine beste trekk. Er og veldig usikker på hudtonen min, men innbiller meg at jeg har en nøytral hudtone.
Har dere noen råd?

Endret av Tiaaa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig grønne øyne med brune spetter i. De har blitt mye lysere gjennom årene...
Vet ikke hvilken øyenskygge jeg burde bruke, men ser for meg nøytrale toner.

Skrevet

Jeg tror markerte øyebryn, litt nøytral lys øyenskygge, eyeliner og markerte kinnbein hadde vært fab på deg

Skrevet

Okei. :-) Burde jeg sminke meg etter høye eller lave kinnbein "regelen"? Synes dette er noe vanskelig å bedømme selv.

Skrevet

Tenker på rouge altså.

Tror hun over mener solpudder/highlighter. :) Det markerer kinnbein.

Og jeg er enig i hva hun sier. Du er naturlig vakker!

Anonymous poster hash: 3d52b...c3d

Skrevet

Hvilken hudtone har jeg? Og hva med øyenform? Synes ikke dette er lett å vite selv for bør man ikke sminke seg etter dette?

Gjest Gurgemeie
Skrevet

Du har et veldig pent ansikt!

Du har ganske lik øyeform som meg. Ganske runde, men litt mandelformet, og litt overflødig hud over øyelokket. Om du vil lære mer om sminke, anbefaler jeg at du tar en titt innom disse youtube-brukerene:

https://www.youtube.com/user/gossmakeupartist

https://www.youtube.com/user/hudaheidik

https://www.youtube.com/user/laurenbeautyy

De er kjempe flinke alle sammen, og har mange gode videoer. Han første er utdannet makeup artist, så han tar for seg forskjellige øyeformer, neseformer o.l, og gir ganske gode tips!

Når det gjelder min egen mening av hva du kan gjøre, så er det jo masse du kan gjøre med ansiktet. Enkle tips kan være at når du legger rouge/blush så anbefaler jeg ikke å smile da det kan gjøre at blushen "faller" ned, og kan være lite flatterende mtp at det drar ansiktet ned. Om du vil legge skygge under kinnbena, kan du legge tommelen rett over øret, og pekefingeren under nesa, og så dra pekefingeren over mot øret. Da finner du kinnbenet ditt, og skyggen skal legges der (rouge/blush), og om du vil legge mørk skygge for å fremheve kinnbena kan du legge det rett under kinnbenet. Du kan legge det fra øret, og ned til der øyet ditt er (altså, om du trenger en guideline til hvor du kan stoppe å legge skyggen).

Om jeg skal legge øyeskygge, så pleier jeg å legge en lys skygge innerst ved øyelokket og halvveis ut, og deretter en mørkere skygge i globallinjen for å skape form og mer dybde på øyet. Legger også litt hvit/kremfarget øyeskygge rett under øyebrynet for å skape en illusjon om at jeg har mer "løft".

Når det gjelder hudtonen din, så er det litt vanskelig å se fordi du har litt brunfarge, men brunfargen er jo en blanding av gul og rosa undertoner, mener i det minste jeg da. Og da vil jeg si at du kan blande foundation. Jeg har en varm/gulaktig undertone, så jeg går for varme toner, og ikke så veldig rosa. Og om du skal velge en foundation, test den på halsen! Du skal ikke matche ansiktet, men brystet. I ditt tilfelle, vil jeg si at du har lik farge på ansiktet og brystet, men du vil jo ikke ende opp med én farge på brystet og en annen på ansiktet (det har en tendens til å se rart ut).

Ut i fra det jeg kan se på bildet, har du grønnbrune øyne (?). Da vil jeg anbefale brune farger, plomme-farger, rødlige farger og rosa (ikke overbærende rosa, men subtilt for å få frem øyefargen din). Du kan jo se fargepalett her og se selv. Det som komplimenterer øyefargen din, er som regel på motsatt side av fargepalettet. F.eks, jeg har blå øyne, så oransje komplimenterer min øyefarge :)

Vil nevne en ting til, og det er at om du skal legge skygge (contour), så kan du legge det på tinningen også. Det slanker ansiktet ganske mye! Om du vil det.

Og gode sminkekoster har mye å si! Coastal Scents selger gode og billige koster, og sender fra England. Morphebrushes selger også relativt rimelige sminkekoster.

Lykke til! Spør om det er noe mer du lurer på :)

Skrevet

Takk! :-) Ja, jeg har grønnbrune øyne.

Blir fort brun om sommeren, men blek om vinteren. Begynner å bli mørkere i håret også. Tar av og til lyse striper før sommer.

Skrevet

Forresten har og tenkt litt på hårfrisyre/fasong som kler meg. Hvordan finner man ansiktsform?

Skrevet

Nydelig jente.

Du kan begynne med lilla kajal og svart mascara og så litt lys rosa lipgloss.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Her er et annet bilde av meg. Ser kanskje litt nøyere trekkene mine selv om bildet er noen år gamle.

Endret av Tiaaa
Skrevet

Beklager å mase, men synes rød lebestift er stilig. Men blir det "too much" på meg? Kan jo bli litt hardt hos enkelte.

Skrevet

Beklager å mase, men synes rød lebestift er stilig. Men blir det "too much" på meg? Kan jo bli litt hardt hos enkelte.

Prøv det! :)

Anonymous poster hash: 3d52b...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...