Ribbesvor Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Hei. Er virkelig fortvilet nå... Mannen min sitter her i sofaen, hoster og harker opp hvite klumper. Er det kreft? Har hørt at det er et symptom på kreft i skjoldbruskkjertelen. Disse klumpene varierer i strl. Alt mellom 1 mm til 1 cm. Klumpene ligger utover gulvet og lukter død og fordervelse. De fester seg også under sokkene mine, og noen ganger får bikkja tak i dem... Kan bikkja bli syk av det? Mannen vil ikke til legen...
Pysa Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Kan være at han har problemer med mandlene, der kan det samles slike illeluktende klumper. Ikke farlig, bare ekkelt. Men et legebesøk er nok ikke dumt.
Gjest incognita Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 (endret) For det første synes jeg mannen din kan holde seg for munnen (eventuelt med en serviett/tørkepapir) når han hoster. Hvor lenge har han hatt denne hosten? Har han feber? Smerter? Andre symptomer? Kreft er det nok ikke, men han burde vel kanskje ta seg en tur innom legen dersom dette ikke gir seg. Endret 23. november 2014 av incognita 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Utover gulvet? Er nok betennelse i mandlene. Anonymous poster hash: b36a2...ffc
Raven Emerald Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Jeg har dessverre ikke anelse, men ! Håper dere enten finner ut hva det er, eller at du klarer å dra ham med til legen. Helst en kombinasjon.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 Hvorfor ligger klumpene utover gulvet? :O noe så ekkelt. Ville heller bekymret meg for mannens mangel på å holde seg for munnen når han hoster, enn disse klumpene. Er ganske vanlig å hoste opp klumper når man har vondt i halsen. Anonymous poster hash: 143b3...694 2
Ribbesvor Skrevet 23. november 2014 Forfatter #7 Skrevet 23. november 2014 Jeg tror det er fordi mannen min ikke vil holde seg for munnen fordi han er redd for å få dem på hendene... Han sier ofte at han ikke gidder å vaske hendene så ofte også, så derfor unngår han å få det på hendene. Har sagt det til han flere ganger. Men må ta disse klumpene opp med papir, for de klistrer seg til teppet slik at støvsugeren ikke får de opp....!
Pølsekake Skrevet 23. november 2014 #8 Skrevet 23. november 2014 Sug dem opp med støvsugeren. Hvis bikkja eter dem, kan han få dårlig ånde.. er nok harmløst, men har du hørt om rasleposer? Fås kjøpt på div. butikker, det er poser man knyter med strikk bak hodet. De skal sitte foran munnen, så kan han hoste klumpene oppi der.
Ribbesvor Skrevet 23. november 2014 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2014 Tusen takk for god idé. Men jeg vet han hadde blitt fornærmet hvis jeg hadde kjøpt noe sånt til han. Hvordan skal jeg gå frem for å foreslå en slik investering?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #10 Skrevet 23. november 2014 Jeg tror det er fordi mannen min ikke vil holde seg for munnen fordi han er redd for å få dem på hendene... Han sier ofte at han ikke gidder å vaske hendene så ofte også, så derfor unngår han å få det på hendene. Har sagt det til han flere ganger. Men må ta disse klumpene opp med papir, for de klistrer seg til teppet slik at støvsugeren ikke får de opp....! Be han ta papir eller et lommetørkle foran munnen da. Syntes virkelig ikke mannen din at det er ekkelt at de ligger på gulvet?? Anonymous poster hash: 143b3...694
Pølsekake Skrevet 23. november 2014 #11 Skrevet 23. november 2014 Mannen din høres en smule Harry ut. Disse rasleposene kommer også i tigermønstret design, kanskje det hadde vært noe for mannen din?
Ribbesvor Skrevet 23. november 2014 Forfatter #12 Skrevet 23. november 2014 Veit ikke... Jeg aner ikke om han veit at dem er der, men jeg tror kanskje det, han går og kikker ned på gulvet hele tiden. Men er bekymret for at hunden virkelig liker dette... Det er jo rett og slett råttent.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #14 Skrevet 23. november 2014 Hvis du googler tonsil stones eller mandelpropper finner du mer informasjon. Det er normalt matrester som blir liggende i mandlene og etter hvert blir til små, illeluktende klumper. Det er ikke farlig, men lukter helt utrolig ekkelt. Dersom du har en liten lommelykt kan han lyse ned i halsen og helt sikkert se mange slike klumper både på høyre og venstre side. Jeg sjekker med jevne mellomrom hos meg selv og fjerner evnt klumpene med baksiden av en skje, q-tips eller liknende. Anonymous poster hash: c3a1d...8ab
Ribbesvor Skrevet 23. november 2014 Forfatter #15 Skrevet 23. november 2014 Mannen din høres en smule Harry ut. Disse rasleposene kommer også i tigermønstret design, kanskje det hadde vært noe for mannen din? Litt usikker på hva slags mønster han foretrekker, men veit at han er veldig glad i sebra-mønster. Men tviler på at det hjelper på lysten til å kjøpe de posene...
Ribbesvor Skrevet 23. november 2014 Forfatter #16 Skrevet 23. november 2014 Har snakket med mannen min nå. Han slår seg vrang, jeg lurer på om det er noe han holder tilbake... Kanskje han har vært hos legen uten å si det til meg? Kanskje han har fått en alvorlog diagnose han sliter med å fortelle om? Han tok nettopp med seg hunden ut og ble sint. Håper han kommer tilbake snart...
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #17 Skrevet 24. november 2014 ?! Det høres ut som det er noe med mannen din, ja, kanskje han faktisk er redd for at det er noe skummelt, og derfor ikke takler å oppføre seg normalt mtp disse klumpene. Jeg får også alltid hvite klumper i mandlene som jeg hoster opp når jeg er forkjølet, og innimellom ellers også. Ekkelt, ja (lukter HELT grusomt). Men jeg spytter dem ut i et papir eller noe, og kan nesten ikke forstå at en voksen mann spytter dem på gulvet! Uansett hvor lite "huslig" han er, er det vel ingen som gjør noe slikt i eget hus, uten at det stikker noe annet under. Syk eller ikke, jeg ville blitt ganske sint på slik grisete oppførsel.- Anonymous poster hash: 1d44d...cfb
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #18 Skrevet 24. november 2014 DON`T FEED THE TROLL Anonymous poster hash: 30421...9a3 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #19 Skrevet 24. november 2014 Huff, får vondt av deg når du skriver dette. At ikke mannen din kan forstå at du synes dette er ekkelt?! Eller at det ikke er vanlig folkeskikk å hoste disse utover gulvet...? Jeg ville bestilt en time for ham, ventet til dagen før med å fortelle det, og si at "du må bli med meg, hvis ikke må vi betale 300kr for en legetime du ikke møter til"...:DAnonymous poster hash: f5afa...c8f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #20 Skrevet 24. november 2014 https://www.youtube.com/watch?v=jfDw_xxY7KE Det er mandelsteiner/pusspropper, be ham dra til øre-nese-hals lege å få de fjernet. Anonymous poster hash: c143f...f81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå