Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvite klumper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er virkelig fortvilet nå... Mannen min sitter her i sofaen, hoster og harker opp hvite klumper. Er det kreft? Har hørt at det er et symptom på kreft i skjoldbruskkjertelen.

Disse klumpene varierer i strl. Alt mellom 1 mm til 1 cm. Klumpene ligger utover gulvet og lukter død og fordervelse. De fester seg også under sokkene mine, og noen ganger får bikkja tak i dem... Kan bikkja bli syk av det?

Mannen vil ikke til legen...

Skrevet

Kan være at han har problemer med mandlene, der kan det samles slike illeluktende klumper. Ikke farlig, bare ekkelt.

Men et legebesøk er nok ikke dumt.

Gjest incognita
Skrevet (endret)

For det første synes jeg mannen din kan holde seg for munnen (eventuelt med en serviett/tørkepapir) når han hoster. Hvor lenge har han hatt denne hosten? Har han feber? Smerter? Andre symptomer?

Kreft er det nok ikke, men han burde vel kanskje ta seg en tur innom legen dersom dette ikke gir seg.

Endret av incognita
  • Liker 3
Skrevet

Utover gulvet? Er nok betennelse i mandlene.

Anonymous poster hash: b36a2...ffc

Skrevet

Jeg har dessverre ikke anelse, men :sjokkert: !

Håper dere enten finner ut hva det er, eller at du klarer å dra ham med til legen. Helst en kombinasjon.

Skrevet

Hvorfor ligger klumpene utover gulvet? :O noe så ekkelt. Ville heller bekymret meg for mannens mangel på å holde seg for munnen når han hoster, enn disse klumpene.
Er ganske vanlig å hoste opp klumper når man har vondt i halsen.

Anonymous poster hash: 143b3...694
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er fordi mannen min ikke vil holde seg for munnen fordi han er redd for å få dem på hendene... Han sier ofte at han ikke gidder å vaske hendene så ofte også, så derfor unngår han å få det på hendene. Har sagt det til han flere ganger. Men må ta disse klumpene opp med papir, for de klistrer seg til teppet slik at støvsugeren ikke får de opp....!

Skrevet

Sug dem opp med støvsugeren. Hvis bikkja eter dem, kan han få dårlig ånde.. er nok harmløst, men har du hørt om rasleposer? Fås kjøpt på div. butikker, det er poser man knyter med strikk bak hodet. De skal sitte foran munnen, så kan han hoste klumpene oppi der.

Skrevet

Tusen takk for god idé. Men jeg vet han hadde blitt fornærmet hvis jeg hadde kjøpt noe sånt til han. Hvordan skal jeg gå frem for å foreslå en slik investering?

Skrevet

Jeg tror det er fordi mannen min ikke vil holde seg for munnen fordi han er redd for å få dem på hendene... Han sier ofte at han ikke gidder å vaske hendene så ofte også, så derfor unngår han å få det på hendene. Har sagt det til han flere ganger. Men må ta disse klumpene opp med papir, for de klistrer seg til teppet slik at støvsugeren ikke får de opp....!

Be han ta papir eller et lommetørkle foran munnen da. Syntes virkelig ikke mannen din at det er ekkelt at de ligger på gulvet??

Anonymous poster hash: 143b3...694

Skrevet

Mannen din høres en smule Harry ut. Disse rasleposene kommer også i tigermønstret design, kanskje det hadde vært noe for mannen din?

Skrevet

Veit ikke... Jeg aner ikke om han veit at dem er der, men jeg tror kanskje det, han går og kikker ned på gulvet hele tiden. Men er bekymret for at hunden virkelig liker dette... Det er jo rett og slett råttent.

Skrevet

Hvis du googler tonsil stones eller mandelpropper finner du mer informasjon. Det er normalt matrester som blir liggende i mandlene og etter hvert blir til små, illeluktende klumper. Det er ikke farlig, men lukter helt utrolig ekkelt. Dersom du har en liten lommelykt kan han lyse ned i halsen og helt sikkert se mange slike klumper både på høyre og venstre side. Jeg sjekker med jevne mellomrom hos meg selv og fjerner evnt klumpene med baksiden av en skje, q-tips eller liknende.

Anonymous poster hash: c3a1d...8ab
Skrevet

Mannen din høres en smule Harry ut. Disse rasleposene kommer også i tigermønstret design, kanskje det hadde vært noe for mannen din?

Litt usikker på hva slags mønster han foretrekker, men veit at han er veldig glad i sebra-mønster. Men tviler på at det hjelper på lysten til å kjøpe de posene...

Annonse
Skrevet

Har snakket med mannen min nå. Han slår seg vrang, jeg lurer på om det er noe han holder tilbake... Kanskje han har vært hos legen uten å si det til meg? Kanskje han har fått en alvorlog diagnose han sliter med å fortelle om?

Han tok nettopp med seg hunden ut og ble sint. Håper han kommer tilbake snart...

Skrevet

?! Det høres ut som det er noe med mannen din, ja, kanskje han faktisk er redd for at det er noe skummelt, og derfor ikke takler å oppføre seg normalt mtp disse klumpene.

Jeg får også alltid hvite klumper i mandlene som jeg hoster opp når jeg er forkjølet, og innimellom ellers også. Ekkelt, ja (lukter HELT grusomt). Men jeg spytter dem ut i et papir eller noe, og kan nesten ikke forstå at en voksen mann spytter dem på gulvet! Uansett hvor lite "huslig" han er, er det vel ingen som gjør noe slikt i eget hus, uten at det stikker noe annet under. Syk eller ikke, jeg ville blitt ganske sint på slik grisete oppførsel.-

Anonymous poster hash: 1d44d...cfb
Skrevet

DON`T FEED THE TROLL

Anonymous poster hash: 30421...9a3
  • Liker 3
Skrevet

Huff, får vondt av deg når du skriver dette. At ikke mannen din kan forstå at du synes dette er ekkelt?! Eller at det ikke er vanlig folkeskikk å hoste disse utover gulvet...? Jeg ville bestilt en time for ham, ventet til dagen før med å fortelle det, og si at "du må bli med meg, hvis ikke må vi betale 300kr for en legetime du ikke møter til"...:D

Anonymous poster hash: f5afa...c8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...