AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Jeg er nå i gang med å gå ned 25-30 kg. Problemet mitt nå i starten er at jeg så ofte faller for fristelsene som er rundt meg. Det er så lett å falle tilbake til gamle vaner. Så hva skal jeg gjøre når jeg blir fysen? Hva gjør/tenker dere på når dere får søtsug? Jeg trenger virkelig hjelp til å komme over den kneiken. Anonymous poster hash: f3e0f...b8c
veraa94 Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Du må nesten teste ut selv hva som fungerer for deg, men her er mine tips; -puss tennene (ingenting smaker godt da) - ta en kjærlighet på pinne/drops uten sukker -drikk store mengder vann -ta deg en kopp lett-kakao - lakk neglene, da kan du ikke røre noe på lenge 1
Gjest brutal_mann Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 Teller kalorier, spiser hodekål og andre grønnsaker. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Spiser sjokolade Anonymous poster hash: 01beb...e41
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Jeg tar meg mørk sjokolade og fryste druer. Kjempegodt! Anonymous poster hash: e6083...70a
Gjest Verify Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 Lager sukkerfri alternativer av gode retter m/lavkalori produkter. Kjøper produkter som sukrin gold, kakao, mel og slikt på iherb. Ellers har man sukkerfri alternativer på butikken. Grønnsakssmoothie som metter. Drikk et glass helmelk, det metter litt og er sunt. Men det beste er å finne noe å bruke tiden din på. Noe du elsker, slik at du nesten glemmer å spise. Det kan være hva som helst. Tegne, male, danse, klatre osv.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #7 Skrevet 23. november 2014 - to-tre knekk mørk sjokolade - gulrot - kutte opp agurk/gulrot og dyppe i vaniljekesam - riskaker med pålegg Anonymous poster hash: 444a7...f3b
Wonderbitch Skrevet 23. november 2014 #8 Skrevet 23. november 2014 Brødskive med sjokoladepålegg og nøtter.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #9 Skrevet 24. november 2014 Spiser gulrøtter, agurk, paprika, frukt eller nøtter, sørger for å være mett, drikker vann. Anonymous poster hash: 4290f...db9
Gjest Runforit Skrevet 24. november 2014 #10 Skrevet 24. november 2014 Spiser nok mat så blir sjeldent fysen.
^^Belle^^ Skrevet 24. november 2014 #11 Skrevet 24. november 2014 Oppskåret eple med Yoplait 0% vaniljeyoghurt.
skruf Skrevet 24. november 2014 #12 Skrevet 24. november 2014 Skreller gulrøtter og skjærer i staver, og lager en dipp av mager kesam. Skjærer ei eple i tynne skiver og legger i ei lita ildfast form, drysser over sukrin og kanel, og baker i ovnen til eplebitene er myke. Gjerne med en klatt vaniljekesam ved siden av. Cottage cheese med sukkerfri jordbærsyltetøy og kanel. Blir jeg "fysen" om kveldene så er det som oftest pga jeg ikke har fått i meg nok mat ila dagen og er litt småsulten. Er jeg derimot skikkelig godtesjuk og sjokolademonster, noe som ofte skjer før ei bestemt uke i måneden, så tar jeg noen ruter mørk sjokolade, 86% premium sjokolade. 1
Susan Sto Helit Skrevet 25. november 2014 #13 Skrevet 25. november 2014 Jeg spør meg selv hva jeg er fysen på, og hvorfor jeg er fysen... Har jeg ett godt svar på hva, og hvorfor, så kan jeg ta valg ut ifra det. Ofte så er jeg fysen "på noe godt" fordi "jeg sitter i sofaen". Da tenker jeg at jeg kan ta noe sunt, som grønnsaker eller frukt, og så gjør det mye av den samme nytten. Men om jeg ved nærmere ettertanke "har lyst på sjokolade" så kan jeg unne meg en liten sjokoladebit. (70% kakako eller mer.) Om det viser seg at jeg har lyst på "noe" fordi "jeg er sulten", så finner jeg noe som metter litt. Brødskive eller kornblanding f.eks. Det viktigste for meg, er at jeg ikke putter i meg noe på autopilot, bare for at jeg var "fysen". Men tenker over hva jeg gjør, og hvorfor jeg gjør det.
Kladd Skrevet 25. november 2014 #14 Skrevet 25. november 2014 - to-tre knekk mørk sjokolade - gulrot - kutte opp agurk/gulrot og dyppe i vaniljekesam - riskaker med pålegg Anonymous poster hash: 444a7...f3b Gulrot i vaniljekesam? O.o Er det virkelig godt?
teit1 Skrevet 25. november 2014 #15 Skrevet 25. november 2014 jeg er omvendt fra mange her.. Spiser jeg lite, så er jeg heller ikke så fysen på ting. Spiser jeg mye derimot, blir jeg skikkelig fysen - selv om jeg egentlig er mett. Pleier å ta meg et glass grønn med sitron (uten sukker), det pleier å hjelpe i hvertfall!
Tibbie Skrevet 25. november 2014 #16 Skrevet 25. november 2014 For noen få år siden var jeg helt lik. Jeg skulle ned i vekt, så jeg begynte å telle kalorier, droppet alt av godteri og potetgull og dro på treningssenter hver dag etter skolen. Men tallet på vekta sto bom stille alle disse årene. Så ga jeg faen. Jeg droppa å tvinge meg til treningsstudio og jeg slutta å telle kalorier. Jeg rett og slett begynte å leve i stedet for å konstant gå å tenke på dette. Etter få måneder med den frie livsstilen, raste jeg ned i vekt. Plutselig gikk jeg fra 63 kg til 50, som jeg ennå er den dag i dag Jeg spiser hva jeg vil, når jeg vil. Og siden jeg ikke har gjort noe "forbudt" for meg selv, har jeg mindre lyst på det. Nå spiser jeg forresten aldri godteri lengre. Vil liksom bare ikke ha det. Men da det var forbudt, tenkte jeg ikke på annet. Det var grusomt Brus drikker jeg hver dag (sukkerfri, visstnok, siden jeg nå blir litt kvalm av unaturlig, søte ting). Det holder meg tilfredsstilt og mett (på grunn av kullsyren). På den måten overspiser jeg heller ikke Dette funket dritbra for meg, men er jo ikke så sikkert det funker dritbra for deg. Men bare husk at dersom du lever etter superstrenge regler nå, må du leve med dem for alltid for å ikke gå opp igjen. Du må nesten teste ut selv hva som fungerer for deg, men her er mine tips; -puss tennene (ingenting smaker godt da) - ta en kjærlighet på pinne/drops uten sukker -drikk store mengder vann -ta deg en kopp lett-kakao - lakk neglene, da kan du ikke røre noe på lenge Dette har jeg også gjort noen ganger. Bra tips du bør teste ut, TS! Det og sterk tyggis
Tøytigern Skrevet 25. november 2014 #17 Skrevet 25. november 2014 (endret) Jeg er nå i gang med å gå ned 25-30 kg. Problemet mitt nå i starten er at jeg så ofte faller for fristelsene som er rundt meg. Det er så lett å falle tilbake til gamle vaner. Så hva skal jeg gjøre når jeg blir fysen? Hva gjør/tenker dere på når dere får søtsug? Jeg trenger virkelig hjelp til å komme over den kneiken. Anonymous poster hash: f3e0f...b8c Sukkerfrie halspastiller eller tyggis er din venn. Spesielt tyggiser med søststoff som extra og halspastiller fra Läkerol. En annen ting er at du kan kose deg med ting som råe grønnsaker i staver. Gulrot er feks søtt. Man kan kose seg med agurk i skiver som er avkjøt og dryppet sitron på. Isbiter i vann med kalorifattig/ kalori-fri saft er en annen ting. Man kan også fryse med ting som lettbrus, og spise som sorbet. Noen fryser ned porsjoner med slanke-shake og mumser kaldt. Også fins det lavkalori- kakao, som du kan drikke når du har sjokolade-cravings. Endret 25. november 2014 av Tøytigern
Lanoungen Skrevet 25. november 2014 #18 Skrevet 25. november 2014 Fruktsalat med vaniljeyoghurt istedenfor vaniljesaus! Døøødsgodt
Tøytigern Skrevet 25. november 2014 #19 Skrevet 25. november 2014 Brødskive med sjokoladepålegg og nøtter. Jeg ville ikke anbefalt det. Jeg fikk beskjed av legen å legge på meg etter å ha vært syk og spiste dette for å gå opp i vekt. Det funket.
Gjest avocadoen Skrevet 25. november 2014 #20 Skrevet 25. november 2014 Du må nesten teste ut selv hva som fungerer for deg, men her er mine tips; -puss tennene (ingenting smaker godt da) - ta en kjærlighet på pinne/drops uten sukker -drikk store mengder vann -ta deg en kopp lett-kakao - lakk neglene, da kan du ikke røre noe på lenge Dette var fantastiske tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå