Gjest tuppesjura Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Datteren vår er 10 år og har denne helga feiret bursdag. Det at hun har bursdag så nært jul gjør det vanskelig å finne julegave og hun ønsker seg ikke noe spesielt heller. Vil ikke kjøpe noe bare for å kjøpe. Noen som har gode tips?
veraa94 Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Er hun med på noen fritidsaktiviteter og er det noe spesielt hun trenger som du kommer på i farten? Hvilken type jente er hun? Er hun jente-jente eller gutte-jente og er hun spesielt voksen/umoden for alderen?
Serafina. Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 Hva med en opplevelse: utenlandstur, teaterbilletter, billetter til MGP-junior, kino etc. Alt etter hva lommebok og interesse tillater.
Gjest tuppesjura Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Hun spiller forball og liker å holde på med hest, men hun har det meste hun trenger der. I 10 årsgave fikk hun helgetur med shopping, lekeland og badeland som var veldig stas, men pengene fløy jo, så blir ikke gjentatt riktig enda.
veraa94 Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Hva med abonnement på topp eller julia feks? Elsket i vertfall slike blader da jeg var på hennes alder. Ellers husker jeg at gavekort/penger var veldig stas på den tiden. Var ikke vandt til å ha så mye penger som var "mine", så det var en deilig følelse! Pysj, tøfler, fine votter, UGGs(!!!!), skjerf og slike ting er fint, Hvis hun liker å lese er jo det et bra tips. Kinobiletter er også fint
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Hva med abonnement på topp eller julia feks? Elsket i vertfall slike blader da jeg var på hennes alder. Ellers husker jeg at gavekort/penger var veldig stas på den tiden. Var ikke vandt til å ha så mye penger som var "mine", så det var en deilig følelse! Pysj, tøfler, fine votter, UGGs(!!!!), skjerf og slike ting er fint, Hvis hun liker å lese er jo det et bra tips. Kinobiletter er også fint Er dere klar over hva som står i Topp? Jenta mi på 11 lånte bladet Topp på biblioteketbussen som pleier å komme til skolen og låne ut lesestoff. Jeg bladde gjennom bladet, og jeg kan mildt sagt si jeg ble sjokkert. I spørrespalten handlet mange av spørsmålene om sex, bla om en 13 åring som spurte om hva hun skulle svare om en gutt inviterte til munnsex . Anonymous poster hash: 492b3...cc5
veraa94 Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 Er dere klar over hva som står i Topp? Jenta mi på 11 lånte bladet Topp på biblioteketbussen som pleier å komme til skolen og låne ut lesestoff. Jeg bladde gjennom bladet, og jeg kan mildt sagt si jeg ble sjokkert. I spørrespalten handlet mange av spørsmålene om sex, bla om en 13 åring som spurte om hva hun skulle svare om en gutt inviterte til munnsex . Anonymous poster hash: 492b3...cc5 En plass må de jo få svar på det de lurer Rekner med de ikke svarte utfyllende hvordan det skulle utføres?
Mariell007 Skrevet 25. november 2014 #8 Skrevet 25. november 2014 ny mobil, kamera, vinterjakke, uggs, ipad, pc, nettbrett? hvis det ikke er for dyrt
Gjest tuppesjura Skrevet 25. november 2014 #9 Skrevet 25. november 2014 Hun har både ny mobil og ipad. Dette har hun spart til selv. Pc brukes minimalt siden hun har nettbrett. Uggs er ikke noe populært der vi bor. Tror det må være et byfenomen. Og vinterjakke har hun. Ser at neste år må jeg holde igjen litt på ting hun trenger, sånn at vi kan kjøpe noe litt fornuftig til jul. Om jeg ikke kommer på noe, så blir det en housedoctor boks hun har ønsket seg med gavekort og litt småtteri oppi. Så kan hun kjøpe noe hun trenger senere.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #10 Skrevet 25. november 2014 En plass må de jo få svar på det de lurer Rekner med de ikke svarte utfyllende hvordan det skulle utføres? Syns å huske at svaret hun fikk var at dette ikke var noe unaturlig, men at hun ikke skulle gjøre det så fremst hun ikke ønsket det selv. Jeg ringte faktisk biblioteket og spurte om de var klar over hva de lånte ut til barneskoleelever. Bibliotekaren ble ganske paff og innrømmet at de ikke hadde helt oversikt, men at hun skulle ta det opp med ledelsen. Mye sex-spørsmål i bladene som i alle fall jeg som mor ikke syns min 11 åring er moden for. Til spørsmål hva 10 åringen kan ønske seg: Min 11-åring ønsker seg i alle fall et keyboard og bakesaker. Anonymous poster hash: 492b3...cc5
Gjest tuppesjura Skrevet 25. november 2014 #11 Skrevet 25. november 2014 Hvilke bakesaker ønsker hun seg? Ser at jeg absolutt kan bli flinkere til å la ungene slippe til på kjøkkenet, så det hadde kanskje vært en ide..
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Hvilke bakesaker ønsker hun seg? Ser at jeg absolutt kan bli flinkere til å la ungene slippe til på kjøkkenet, så det hadde kanskje vært en ide.. Søte kakebakeformer (for eksempel bamse, blomst), fine muffinsformer, kakepynt til kaker/ muffins(eller cupcakes som det vel heter), poser til kremdekorasjon osv. Man finner mye spennende på kjøkkenbutikker eller Jernia. Bakebolle i fin farge, fin slikkepott, kjevle, forkle,fin bakebok/ kokkebok...........+++++ Min har bakt mye hos bestemor + at de har mat og helse på skola, så hun er flink til å bake og syns det er gøy. Anonymous poster hash: 492b3...cc5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå