Mel-anie Skrevet 23. juli 2004 #1 Skrevet 23. juli 2004 Himmel, nå er jeg møkklei av å miste hår !!! :evil: Håret er slappt og dødt i tillegg. Har sånne perioder innimellom, og aldri hatt så langt hår, og da føles det værre. Noen tips???
Gjest Ethereal Skrevet 23. juli 2004 #2 Skrevet 23. juli 2004 Kan du se om det håret du mister har rot, slik hvit "dings" i enden? Da er det vel lite du kan gjøre. Hvis håret ditt knekker, kan det hjelpe å bruke en kur med proteiner og i tillegg fuktighetskur (to ulike ting, men det hjelper). Redken Anti-Snap (protein leave-in) sammen med vanlig balsam, og null føning har fått håret mitt tilbake til normalen etter at jeg mistet store mengder fordi det knakk.
Mel-anie Skrevet 23. juli 2004 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2004 Håret jeg mister er det rot på. Og som du sier, Ethereal er nok ikke mye å gjøre med det. Får tygge mine B-vitaminer og håpe at røyteperioden snart er over. Goldt på nå i snart 2 mnd !!! :evil:
Gjest Ethereal Skrevet 23. juli 2004 #4 Skrevet 23. juli 2004 Det er ofte vanskelig å finne årsaken til håravfall; frisøren min fortalte at hun mistet 70% av håret sitt uten at de noensinne fant årsaken. Stress og dårlig kosthold kan være medvirkende, eller hormoner. Du spiser allerede vitamin B, det B-vitaminet som heter Biotin skal være ekstra bra for hud og hår. Selv merker jeg at håravfall går i perioder, senvinters og vår er jeg aller verst (men jeg har endel å ta av). Sorry for lite konstruktive råd, jeg har liten tro på at shampoer og vidundermidler kan hjelpe. Håret er dødt, og det hele henger nok sammen med balansen i kroppen.
Mel-anie Skrevet 26. august 2004 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2004 Har fått et kjemperåd for røytinga mi. Vet nå at jeg har bare halvparten så mye jern i kroppen enn det som er normalt. Og det kan skyldes håravfallet. Nå tar jeg jernmikstur som er tilsatt både b og c vitaminer 3 ganger daglig. Røyter nok ikke fullt så mye, men det er ikke helt over. Blitt mye tynnere i håret, ja................ :-? Godt jeg hadde endel å ta av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå