AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Når jeg ikke får nok søvn synes det veldig.. Og det er jo ikke lett å få mer enn 2 timer sammenhengende søvn når man har baby i hus. Rødsprengte, posete øyner og føler hele ansiktet har sunket sammen Har du noen gode skjønnhets/sminketips å dele med en sliten mamma? Hadde vært fint å kunne se litt fresh ut når man skal på julebord.. Anonymous poster hash: 64acc...84d
Toolose Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Consealer under øynene som du legger som en trekant. Primer med glød, f.eks fra smahbox, foundation i tynt lag over den og så pudder selvfølgelig. Kan være lurt å ikke sminke øynene for mørke, få de heller større ved at du bruker hvit øyenskygge ca 1 cm fra øyenkroken som du duser ut med f.eks beige øyenskygge! Bruk heller en lys farge på våtkanten i øyet ( nederst selvfølgelig) og sort maskara og evt solpudder eller rosa/aprikos farget pudder rett under kinnbenene. Er mine tips som fungerer når jeg får 2-3 timer søvn om nettene 😉
malicious Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 Vil anbefale BB-cream i ansiktet, frisker opp fargen litt
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 C-vitaminspray. Det er mitt tips når jeg føler ansiktet faller sammen pga mangel på søvn. Og teposer på øynene før du sminker og steller deg. Anonymous poster hash: de957...0d4
bib_84 Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Concealer under øynene, mascara og litt solpudder + rouge gjør susen her
Djungelvrål Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 (endret) En concealer f. eks Fit Me i en litt lysere farge enn din egen hud. Legg under øynene, under og over øyebrynene, mellom øyebrynene og litt opp i midten av pannen og litt rundt munnen. Hvit eyeliner på våtkanten. Dropp mascara på de nedre vippene. Bruk en frisk rosa eller fersken rouge. Bruk litt highlighter øverst på kinnbeina, en lys skimrende øyeskygge kan fint brukes. Let på youtube etter sminketips, masse tips der. Men viktigst av alt, skrubb huden og gi den nok fukt. Ta f.eks din vanlige fuktighetskrem og legg ett tykt lag før du legger deg. Skrubb huden før du legger sminke. Da gløder huden mer. Ta et par soltimer før festen, f.eks ons og fredag. vet det er fy men 2-3 ganger i løpet av vinteren er lov! Man får et boost og huden blir litt gyllen og ser penere ut. Endret 23. november 2014 av KG dama
casting Skrevet 24. november 2014 #8 Skrevet 24. november 2014 Nok vann! Og mat, spesielt dersom du ammer. Ta en sjekk hos legen at du ikke mangler noe (f.eks b-vitaminer eller jern). På kort sikt: peeling, øyekrem med kjølende effekt (evt oppbevar i kjøleskap) og bb-krem som gir litt glød. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #9 Skrevet 27. november 2014 Jeg er veldig fornøyd med concealer fra Clinique, den som skal gi glød. Den dekker godt nok, men ikke mørke ringer - dog gir den mer glød og dermed lsner ansiktet mer opp synes jeg. Jeg valgte den rosatonede. Så bruker jeg sminke hver dag somregel, et tips er å sminke seg med baby i bæresjal/sele om h*n aksepterer det. Ikke fordi man MÅ sminke seg, men det var litt viktig for meg å ikke føle jeg så helt jævlig ut i tillegg til å føle meg helt ødelagt Skal jeg på fest legger jeg foundation og alt. Til hverdags dropper iallefall jeg alt av sminke i ansiktet generelt fordi baby koser/tar mye der - og de skal ikke ha sminkerester på seg/ i munnen hele tiden. Tenker da på foundation og BBcream etc. Anonymous poster hash: f5abb...464
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #10 Skrevet 27. november 2014 Har du noen rundt deg som kan ta babyen (evt mate med flaske) en natt eller to? Ingen sminke kan erstatte en god natts søvn. Pappaen? Besteforeldre? Ellers kan jeg bare trøste deg med at dette er en forbigående periode i livet. Mange av oss har vært der.. Som flere har nevnt: Concealer, rouge, hightlighter på riktige steder, gjør mye ut av andre ting som å få håret til å skinne (glansspray) og ta på deg noe fint. Høye heler, fine smykker og vakre negler (spander på deg en manikyr) tar fokuset vekk fra andre ting. Anonymous poster hash: 29b0e...742
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå