Gå til innhold

To katter mer jobb enn én?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ciara-ikke innlogget

Hei alle sammen!

Jeg har en katt jeg er kjempeglad i, og har lenge tenkt å skaffe meg en til sånn at kattene kunne ha selskap i hverandre. Har hørt at det er best for innekatter. Det eneste jeg tenker på er det rent praktiske - er det mer styr? Jeg skulle jo egentlig ikke tro det, når vi tar med pus på hytta osv, så tar vi jo med bur, mat, dokasse og leker allerede. Så hvis vi får en til, så blir det vel egentlig bare den ene katten ekstra, for de trenger jo ikke to av alt...

Men uansett: Hvordan opplever dere å ha to katter framfor bare å ha én?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maikana

Hei!

Bortsett fra at det blir dobbelt opp av bæsj, hår, utgifter til mat, veterinær osv, synes ikke jeg det er noe mer stress med flere katter.

Det er mer kos, det er lettere å legge merke til kattenes ulike personligheter, og det er morsomt å se hvordan de innretter seg etter hverandre. Dersom de kommer overens kan de ha masse glede av hverandres selskap.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor
Hei!

Bortsett fra at det blir dobbelt opp av bæsj, hår, utgifter til mat, veterinær osv, synes ikke jeg det er noe mer stress med flere katter.

Det er mer kos, det er lettere å legge merke til kattenes ulike personligheter, og det er morsomt å se hvordan de innretter seg etter hverandre. Dersom de kommer overens kan de ha masse glede av hverandres selskap.

:-)

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To katter er vel tvert i mot litt mindre arbeid, for de underholder hverandre. Og det tar ikke nevneverdig lengre tid å rense kattedo med dobbelt bæsj eller gi to katter mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bare pass på og gi den "gamle" katten oppmerksomhet først og den nye etterpå(feks.mat,kos,oppmerksomhet og hilsener først)den "gamle" katten kan føle at den ikke er så interesant lenger etter den nye pusen er komt. husk og gi begge like mye oppmerksomhet.

det er også smart og gi beskjed til besøkende også om at de kan hilse på den gamle først...

men seff. den nye pusen krever mye mer oppmerksomhet og kjærlighet!

vi har også 2 katter!de er bestevenner og sovekamerater.de er alltid sammen!

det er bare kjekt for kattene og få noen og leke med.

vil faktisk annbefale og få en katt til!

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...