Vivekke Skrevet 23. juli 2004 #1 Skrevet 23. juli 2004 Hadde vært morsomt å høre hva dere leste i tenårene! Min definitive favoritt i de tidligste tenårene var Jostein Gaarders "Kabalmysteriet" - og den boka digger jeg enda! (Sofies verden derimot har jeg bare lest noen få sider av.. syntes den var kjedelig). Senere i tenårene ble favoritten ikke overaskende....: Ringenes Herre. Hva med dere?
Gjest Étoile Skrevet 23. juli 2004 #2 Skrevet 23. juli 2004 Jeg husker jeg var hekta på bøker av Maria Gripe en stund, spesielt Agnes Cecilia og Tordivelen flyr i skumringen husker jeg godt. Ellers slukte jeg bøker i serien Hulebjørnens klan, og stort sett det meste jeg kom over egentlig...
Gjest Lea Skrevet 23. juli 2004 #3 Skrevet 23. juli 2004 Pløyde meg gjennom Sagaen om Isfolket i 12-13-årsalderen. Dessuten leste jeg masse grøss (en eller annen serie som bestemoren min hadde liggende på loftet). Jeg leste også en del ungdomsbøker husker jeg. Men jeg kan ikke komme på noen titler. Var en skikkelig lesehest i begynnelsen av tenårene og var ofte på biblioteket.
Gjest danielle_sharp Skrevet 23. juli 2004 #4 Skrevet 23. juli 2004 ah jeg digga mervale mall serien! (fikk kun kjøpt gjennom starletklubben!) hu danielle var så stilig syns jeg!
Gjest rabrabara Skrevet 23. juli 2004 #5 Skrevet 23. juli 2004 Litt før jeg kom i tenårene var det Jørgen + Anne. Jeg var en skikkelig lesehest og senere ble det ei bok som jeg tror het Milo.
Cilla Skrevet 23. juli 2004 #6 Skrevet 23. juli 2004 I 12 års alderen elsket jeg TL-bøker, egentlig slukte jeg alt jeg kom over, fra Narnia til Maria Gripe, sagaen om isfolket, osv
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2004 #7 Skrevet 23. juli 2004 Tidlig i tenårene slukte jeg alle bøkene om "Frøken detektiv" og "Hardyguttene" Og det var ganske mange, var over 100 utgitte bøker i hver av de to seriene, nå er det vel enda flere....
Cilla Skrevet 23. juli 2004 #8 Skrevet 23. juli 2004 Frøken detektiv leste jeg også, når vi skulle begynne med engelsk i fjerde eller femte klasse skulle alle gi seg selv et engelsk navn,og mitt var selvf Nancy :oops:
liv Skrevet 23. juli 2004 #9 Skrevet 23. juli 2004 i tidlig tenårene så leste jeg frøken dektetiv jeg også. Første året på ungdomskolen så leste jeg omtrent en om dagen. Eller så leste jeg bobsybarna men de var litt kjedlige... Var en eller annen lignende serie jeg leste også men den husker jeg ikke hva heter.. Rettet noen av de helt åpenlyste skrivefeilene
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2004 #10 Skrevet 23. juli 2004 Frøken detektiv leste jeg også' date=' når vi skulle begynne med engelsk i fjerde eller femte klasse skulle alle gi seg selv et engelsk navn,og mitt var selvf Nancy :oops:[/quote'] Hehe, stemmer det, noe sånt gjorde vi og på skola... Og Nancy var navnet ja... Samma i leker og slikt når vi skulle hete noe annet, var alltid Nancy på meg *sss*
Gjest pace Skrevet 23. juli 2004 #11 Skrevet 23. juli 2004 Jeg leste kabalmysteriet også. Men søstern min sa at jeg ikke burde lese Ringenes Herre før jeg var ivertfall 12, så da fikk jeg ivertfall lyst til å lese boken før dette, da jeg fikk den som bursdagspresang da jeg var 11, og det var det jeg gjorde. Men jeg ble ikke færdig med boka før etter 12 års bursdagen min. Etter det har jeg lest den 4 ganger opp igjennom ungdomstiden. Jeg var også hekta på den spesielle detektiv boka av Hardy guttene rundt i samme periode og var fanatisk etter spor og ansikts former osv osv.
Cilla Skrevet 24. juli 2004 #12 Skrevet 24. juli 2004 i tidlig tenårene så leste jeg frøken dektetiv jeg også. Første året på ungdomskolen så leste jeg omtrent en om dagen. Eller så leste jeg bobsybarna men de var litt kjedlige... Var en eller annen lignende serie jeg leste også men den husker jeg ikke hva heter.. Rettet noen av de helt åpenlyste skrivefeilene Lykkebarna??
Arkana Skrevet 24. juli 2004 #13 Skrevet 24. juli 2004 Hmm, vet ikke om jeg husker så langt tilbake. Jeg husker at jeg likte Agatha Christie allerede da. Jostein Gaarder var en annen favoritt. Det er vanskelig å huske akkurat når forskjellige bøker ble lest siden jeg har lest, og leser, så mye. Jeg var med i Ungdomsbokklubben så jeg leste jo alt jeg fikk der som Dracula, Annas barn, novellesamlinger osv osv.
Gjest Starya Skrevet 24. juli 2004 #14 Skrevet 24. juli 2004 På den tiden leste jeg Davy Crockett, Hardyguttene, etterhvert Isfolket og Hulebjørnens klan.
Malou Skrevet 24. juli 2004 #15 Skrevet 24. juli 2004 Det jeg husker best er i allefall at jeg var totalt fasinert av Sagaen om Isfolket. Begynte på ny bok når jeg la meg om kvelden og ga meg ikke før ut på morgenkvisten, helst ikke før jeg var ferdig med boka. Jennifer
Crazee Skrevet 24. juli 2004 #16 Skrevet 24. juli 2004 Huff - ikkje lett å seia. Men altså, om eg held meg til tidlege tenår, så slukte eg bl.a. Hardyguttene, frøken detektiv, fem-serien, Biggles, Bill og Ben, Narnia-bøkene, Zane Grey, 1001 natt, ... Muleg eg òg leste Ringenes Herre og Hobbiten då. Leste i alle fall massevis, utan at eg hadde spesielle favorittar..
Gjest the imp Skrevet 24. juli 2004 #17 Skrevet 24. juli 2004 Favorittboka mi var vel The catcher in the rye tror jeg. Leste den da jeg var ca 12-13 tror jeg og har lest den mange ganger siden, inkludert 2. eller 3. året engelsk på videregående. Har alltid vært en lesehest, og slukte mange bøker på den tida, men den boka er den jeg husker best.
Kelsey Skrevet 24. juli 2004 #18 Skrevet 24. juli 2004 Var en ordentlig lesehest da jeg var barn/tenåring. Var på bilioteket flere ganger i uka og leste ofte til langt på natt. Husker de hadde en serie om en vampyr på bilioteket, og at jeg leste alle bøkene, men nå husker jeg ikke hva serien het. Barnevaktklubben fra TL, bobsybarna, Ina-bøker (som mamma hadde lest da hun var ung) og Kabalmysteriet. Også husker jeg spesielt godt at jeg leste Solgt, husker ikke hvor gammel jeg var, men veldig tidlig i tenårene. Grunnen til at jeg husker det var at mamma hadde sagt at jeg var for ung til å lese den, men jeg tok den i smug en kveld, og pløyet igjenom hele på en natt. Var litt trøtt dagen etter ja
Smilla78 Skrevet 25. juli 2004 #20 Skrevet 25. juli 2004 Jeg digget Britta og Silver-bøker og Penny-bøker. Hestejente jeg... Er det enda selvom jeg ikke har lest de bøkene siden jeg var 14.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå