Gå til innhold

Folk sim klager over ting de har valgt selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke farlig for meg om andre liker jul eller ei, men jeg får litt fnatt av alt folk klager over.

Vasking. Hvem har sagt at du må vaske? Synes du det et fælt, så bare dropp det. Vil du gjerne vaske, gjør gjerne det, men vær da klar over at dette er noe du selv velger og te deg etter det.

Gavehandling. Det er lov å kutte ned listen (avtale at man stopper julegaveutvekslingen med flere som tidligere var på lista) og det er ikke noe galt i å begrense prisnivået.

Jul i butikkene. Så la være å dra dit om det plager deg. Julegaver kan handles på nettbutikk. Du trenger ikke dra på andre butikker enn matbutikk i november om du ikke vil.

Julebrus og marsipangriser i butikken. Kødder du med meg?? Bare la vær å kjøpe!! Det selges alltid en rekke produkter i butikken som jeg ikke vil ha. Sånn er livet.

Andre mennesker som "tar av". Folk vil alltid la seg begeistre av ting du ikke har interesse av. Bryllupet sitt, babyen sin, barnebarn, backpackerturen sin, oppussingsprosjektet de er i gang med, hekling, ølbrygging, fatbike, skismøring osv. La dem holde på.

Anonymous poster hash: b2df8...b5e

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Irriterende at folk klager? Så la vær å snakk med de! Du har selv valgt å snakke med folk.

Irriterende at folk klager på KG? Logg deg av! Det er helt frivllig å være her.

Jeg synes det er mer irriterende med folk som synes man aldri skal komme med en eneste kommentar som ikke er super-positiv. Vi har alle ting vi irriterer oss over og klager litt på (du og!), og synes det er rart at folk tar så på vei når noen ønsker å få ut litt gruff, eller bare kommer med sin mening om noe.

• Liker 6
Skrevet

Irriterende at folk klager? Så la vær å snakk med de! Du har selv valgt å snakke med folk.

Irriterende at folk klager på KG? Logg deg av! Det er helt frivllig å være her.

Jeg synes det er mer irriterende med folk som synes man aldri skal komme med en eneste kommentar som ikke er super-positiv. Vi har alle ting vi irriterer oss over og klager litt på (du og!), og synes det er rart at folk tar så på vei når noen ønsker å få ut litt gruff, eller bare kommer med sin mening om noe.

Dette er jo bare tull. Jeg har da aldri sagt at man ikke skal si ting som ikke er "super positiv". Jeg snakker ikke om all klaging, men over at folk klager over ting de SELV HAR VALGT (som å vaske rundt til jul). Ser du ikke forskjellen?

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med deg TS. Det er irriterende.

Eller "Åh, har så mye lekser! Må stå opp tidlig hver eneste dag nå :( Eksamen snart :( :( Sitter på biblioteket fra 08-21:00 "

Så la vær å gå på skole da! Man har jo bestemt det helt selv. Ingen som tvinger deg.

Anonymous poster hash: 2a2cf...afb
  • Liker 1
Skrevet

Dette er jo bare tull. Jeg har da aldri sagt at man ikke skal si ting som ikke er "super positiv". Jeg snakker ikke om all klaging, men over at folk klager over ting de SELV HAR VALGT (som å vaske rundt til jul). Ser du ikke forskjellen?

Akkurat som du selv har valgt å være her på KG og tydeligvis lest så mange av diskusjonene rundt julestress at du er nødt til å lage en egen tråd om det. ;)

Om man skal følge din logikk, er det jo ikke mye man kan klage over, da de fleste situasjoner i større eller mindre grad er selvforskyldte. Det er mye stress rundt juletider, og si at alt julestresset er helt selvpåført går jeg ikke uten videre med på. Det er en del forventninger både fra familie, venner og samfunn som kan gjøre det til en stressende tid for mange. At man kan kutte ned en del mer enn hva folk gjør er jeg helt enig med deg i, men synes ikke det gjør noe at folk får ut litt frustrasjon rundt stresset heller.

• Liker 1
Skrevet

Blir folk pålagt stress, får de min største sympati. Men at noen vasker inni kjøkkenskapene sine fordi de er pålagt det, nekter jeg å tro. Jeg tror heller ingen pålegges å stå i kø i fulle butikker, i stedet for å handle på nettbutikker i ro og fred.

Og nei, jeg har ikke lest mange tråder on julestress her inne. Jeg går derimot fått høre fra styreren i barnehagen at hun er så sliten (fordi hun "må ta julevasken og bake til jul") at hun ikke tror hun orker å gjøre jobben sin som normalt i desember. Da reagerte jeg, kan du si.

• Liker 4
Skrevet

Akkurat som du selv har valgt å være her på KG og tydeligvis lest så mange av diskusjonene rundt julestress at du er nødt til å lage en egen tråd om det. ;)

Om man skal følge din logikk, er det jo ikke mye man kan klage over, da de fleste situasjoner i større eller mindre grad er selvforskyldte. Det er mye stress rundt juletider, og si at alt julestresset er helt selvpåført går jeg ikke uten videre med på. Det er en del forventninger både fra familie, venner og samfunn som kan gjøre det til en stressende tid for mange. At man kan kutte ned en del mer enn hva folk gjør er jeg helt enig med deg i, men synes ikke det gjør noe at folk får ut litt frustrasjon rundt stresset heller.

Jeg vet ikke om TS mener det samme som jeg syns, men jeg syns det er synd at folk skal klage og stresse og mase midt i juletida som skal være en hyggelig tid.

Å gi gaver til venner og familie for å vise at man er glad i en, blir for mange en stressende og plagsom tur innom kjøpesenteret bare for å kunne krysse av på enda en ting på listen.

Det kan ikke være morro å ha det sånn i jula.

Anonymous poster hash: a72cb...68d

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke om TS mener det samme som jeg syns, men jeg syns det er synd at folk skal klage og stresse og mase midt i juletida som skal være en hyggelig tid.

Å gi gaver til venner og familie for å vise at man er glad i en, blir for mange en stressende og plagsom tur innom kjøpesenteret bare for å kunne krysse av på enda en ting på listen.

Akkurat det mener jeg.

Det må være mulig å ta egne valg og bevist velge bort det man synes er så plagsomt. Blir man presesset, står man opp for seg selv og det man selv mener.

TS

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg er enig. Jeg synes også det er synd at folk tar stresset sitt og det negative humøret sitt når det gjelder julen over på andre. Humør smitter. Julen er en så fantastisk tid for folk flest og det er synd når andre skal ødelegge dette med sine klager. Helt greit at folk lager en tråd her på KG. Jeg unngår disse trådene. Jeg tenker litt mer på en samtale med andre i virkeligheten hvor en ikke akkurat kan bare gå vekk, ELLER på selveste julaften eller i andre juleselskap. Jeg synes det er synd at ikke alle finner gleden med julen, men jeg vil helst unngå disse i juletider. Da kan jeg heller være med og bry meg om de menneskene som faktisk ønsker å ha det hyggelig. Julen er helt magisk for meg med så utrolig koselige elementer, og jeg blir så utrolig lei meg når enkelte ødelegger dette for meg (og andre). Dersom en ikke liker julen, stresset og synes hele høytiden er materialistisk.. Ja, da kan en sitte inne for seg selv og kutte ut alt av oppstyret.

En annen her i tråden sammenligner dette og eksamenstid. Dette har jeg full forståelse for. Det er stress som en har valgt selv, ja, men dette er en så nødvendig for deg som statsborger i tillegg til at det er veien til å oppnå målet sitt. Det er nok ingen som ønsker eksamener i seg selv, å bli vurdert, muligheten for å ikke bestå eller få en god karakter etcetc. Det er jo noe helt annet enn juleforberedelser. Jeg ser bare ikke hvorfor de som hater julen MÅ feire jul? Er det for å glede andre? Tror dere at andre blir glade av klager og surmuling og stress? Gjerne opplys meg. Jeg har som skrevet unngått julehattrådene.

Anonymous poster hash: 48ee5...888

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mye enig med deg, TS. Selv er jeg voksen dame, men har aldri latt meg rive med av "julehysteri". Men jeg har veldig mange venninner som har latt seg fullstendig overkjøre av forventninger. Eller av det de tror er forventet.

Jeg elsker jula og førjulstiden. Men jeg har aldri - helt sant! - vært stresset før jul. Selv om jeg nok har enda mer julepynt og stæsj og tradisjoner enn de fleste jeg kjenner.

At noen bevisst velger at de skal vaske ned hele huset (inkl. inne i skuffer og skap) til jul, får de ta på egen kappe. At noen bevisst velger å fly rundt i kaoset på kjøpesentrene de siste helgene før jul får de ta på egen kappe. At noen bevisst velger å bake en haug med kaker får de ta på egen kappe.

Her i huset er det mer jul og førjul enn det du finner hos de fleste. Men her er jula og adventstiden forbundet med kos, kos, kos, og enda mer kos. Det er god tid mellom hver jul (sånn ca. 1 år), så jeg har kjempegod tid på gaver og planlegging.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...