Gå til innhold

Gullrammer og maling


Gjest MrsL

Anbefalte innlegg

Hva bruker man for å male ei gullramme? Vil male en svart, en ikke helsvart (litt sånn svampmetode kanskje)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er rammen laget av da?

Jeg malte en brun tre-ramme til et speil med gullmaling en gang. Brukte bare en svamp som jeg dyttet i hobbylakk og dyttet det på.

Fungerer sikkert fint med svart også, men hvis rammen er av metall eller plast, så bør du kanskje grunne eller/og bruke en spesiell maling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prime (praime) betyr å legge på et lag med Prime først, som gjør slik at maling fester på så godt som alt underlag, og ikke flasser av. Brukes på vanskelige ting, som fex på takrenner der du vil male med vanlig husmaling......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg ville bare kjøpt hobbymaling og prøvd med svamp. Jeg mener, speil er jo ikke akkurat bruksgjenstand :)

Har et gullspeil liggende jeg også, hvorfor har jeg aldri tenkt å male den :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde to veldig forskjellige speil. Et med en ramme som var i tre malt blank, burgunder og et med ramme som var av aluminium. Jeg dro til fargehandelen (Lothe i Drammen. De er helt topp, forresten) og fikk kjøpt en maling i et relativt lite, brunt glass i fargen gullbronse. Malte direkte et strøk på begge rammene og nå står disse speilene helt i stil til hverandre. Jeg malte noen bilderammer med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal stikke og høre på en farvehandel litt senere. Er så lei av de gullrammene, men blir ikke kjøpt noe nytt så hvorfor ikke prøve å pusse dem opp.

Tusen takk for alle tilbakemeldinger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Ah, nå har jeg malt gullramme svart, ble veldig fint :) Malte en mørkeblå ramme også, så nå matcher de hverandre perfekt!

Kjøpte maling på en hobbybutikk. Tror det er oljebasert, fordi det gikk ikke an å vaske penselen med såpe, arg.. Men fikk et veldig blankt og fint resultat. At jeg ikke har gjort dette før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...