Lemurjenta Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Hei! Tollgrensen ble jo for to dager siden hevet fra 200 kr til 350 kr, men det jeg ikke skjønner er om dette allerede har tredd i kraft, eller om det trer i kraft 1. januar f.eks.?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Fremdeles er vel bare dette et forslag, ingenting er endelig vedtatt selv om partene i budsjettforliket er enige om det.Anonymous poster hash: 6cecc...4a5 5
Lemurjenta Skrevet 23. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2014 Aha! Det burde jeg jo skjønt. Takk for svar.
Veggdyret Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Også er vel forslaget 350 kr inkludert frakt, så ikke glem å regne med frakten. Om du feks. skal bestille fra USA kan det hende det lønner seg å bestille før de endrer reglene. 3
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Følger du med i det hele tatt? Trådd i kraft.....mye en skal lese her inne Anonymous poster hash: afb41...96e 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 Jeg har ikke fått med meg at den summen er med frakt, om så er så kan det i enkelte tilfelle bli mindre enn hva vi har i dag. Spørs hvilke land du bestiller fra. Anonymous poster hash: afb41...96e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #7 Skrevet 23. november 2014 Jeg har ikke fått med meg at den summen er med frakt, om så er så kan det i enkelte tilfelle bli mindre enn hva vi har i dag. Spørs hvilke land du bestiller fra. Anonymous poster hash: afb41...96e Ingenting er bestemt enda. Budsjettet skal bqnkes igjennom i Stortinget først.Anonymous poster hash: 92986...36e
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #8 Skrevet 23. november 2014 Synes de kan heve den til 500 hvis de først skal heve den. Men jeg så på nyhetene for ikke så lenge siden om akkurat dette. Da sa de at de ikke ville heve grensen pga de var redde for flere bare ville bruke nettshopping. Norge er et dyrt land, så det er jammen meg ikke så rart mange heller vil handle på nett framfor butikk. Kan jo få ting til halve prisen på nettet Anonymous poster hash: d6809...f48 1
Lemurjenta Skrevet 23. november 2014 Forfatter #9 Skrevet 23. november 2014 Følger du med i det hele tatt? Trådd i kraft.....mye en skal lese her inneAnonymous poster hash: afb41...96e Finnes ikke dumme spørsmål har jeg hørt, bare dumme svar. Dette var et typisk dumt svar 6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #10 Skrevet 24. november 2014 Det skal godkjennes i Stortinget, men det er mer en formalia i denne saken sies det. De fleste virker fornøyd med 350 inkl frakt, kanskje med unntak av Forbrukerrådet. Grensen vil uansett ikke gjelde før fra 1.januar. Anonymous poster hash: 1cf35...97a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #11 Skrevet 24. november 2014 Ja, det er utvilsomt en ren formalitet, siden 350 kr. er slått fast i et budsjett som det nå er et klart flertall på tinget for. Men det gjelder ikke under noen omstendighet før 1. januar, nei. Det er også riktig at 350 kr. vil være inkludert frakt. I de fleste tilfeller vil det nok være "bedre" for forbrukerne enn i dag, men man risikerer som det sies over her også at frakten er såpass høy at den spiser opp differansen og vel så det. Selv om det vel også i dag er begrenset hvor ofte man velger å bestille noe for 170 kr. med 200 kr. i frakt. Anonymous poster hash: 703cb...c23
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #12 Skrevet 24. november 2014 Det er mange varer man ikke får i Norge. Jeg kjøper en del på nett p.g.a det. Enkelte varer jeg kjøper er overpriset i Norge Jeg får en del varer fra Kina, de selger det samme i butikkene, men jeg ser jo at de er overpriset. Anonymous poster hash: afb41...96e
Gjest Lillia Skrevet 24. november 2014 #13 Skrevet 24. november 2014 Synes de kan heve den til 500 hvis de først skal heve den. Men jeg så på nyhetene for ikke så lenge siden om akkurat dette. Da sa de at de ikke ville heve grensen pga de var redde for flere bare ville bruke nettshopping. Norge er et dyrt land, så det er jammen meg ikke så rart mange heller vil handle på nett framfor butikk. Kan jo få ting til halve prisen på nettet Anonymous poster hash: d6809...f48 Enig. Det norske markedet får vel heller senke prisene litt, er uhyre dyrt i Norge.
Katniss Skrevet 24. november 2014 #14 Skrevet 24. november 2014 Enig. Det norske markedet får vel heller senke prisene litt, er uhyre dyrt i Norge. Er du villig til å gå ned i lønn? 1
Gjest Lillia Skrevet 24. november 2014 #15 Skrevet 24. november 2014 (endret) Er du villig til å gå ned i lønn? Er ikke snakk om å gå ned 35% eller 25%. Bare 5-10% hjelper. Jeg jobber kun deltid i skobransjen så hadde ikke gjort meg uhyre mye å gå ned et par kroner, nei. Ville jo tjent det opp igjen med lavere pris på forbruksvarer. Endret 24. november 2014 av Lillia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå