Gå til innhold

Lukter bæsj av kattejente på 4 mnd. Ikke flink nok til å vaske seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hentet for en mnd siden en liten kattejente. Han som ga henne til meg sa hun var 12 uker og leveringsklar, jeg spurte fordi jeg syntes hun var så liten.

Merker at kanskje hun er tatt for tidlig fra mammaen sin, eller kanskje hun bare er en veldig kosejente. Hun sover hele natten tett inntil meg i halsgropen min, hun "masserer" meg med potene og sutter på håret mitt om hun får tak i det, eller så slikker hun på huden min og leter etter å die, tror jeg.

En annen ting er at når hun kommer og stiller seg opp foran meg når jeg ligger i sofaen, eller legger seg med rompa mot meg så lukter det ganske bæsj av henne. Har sjekket og hun er ikke like ren der bak som pusegutten vår på 6 mnd alltid har pleid å være. Er dette fordi hun ikke er flink nok å vaske seg bak? Ikke lært av kattemamma?

Burde jeg vaske henne litt bak?

Mange rare spørsmål fra nybakt matmor 😊

Anonymous poster hash: 0b025...adb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer seg. Hun er fortsatt veldig liten og er nok ikke så "inn i det" enda. Har hatt katter som luktet mer da de var så små, men det kom seg. Syns du det er ille så kan du sikkert vaske henne forsiktig :)

Gratulerer med ny kattunge forresten ;) Kos deg maaaasse med henne :hjerte::catmilk::hjerte:

• Liker 1
Skrevet

Hentet for en mnd siden en liten kattejente. Han som ga henne til meg sa hun var 12 uker og leveringsklar, jeg spurte fordi jeg syntes hun var så liten.

Merker at kanskje hun er tatt for tidlig fra mammaen sin, eller kanskje hun bare er en veldig kosejente. Hun sover hele natten tett inntil meg i halsgropen min, hun "masserer" meg med potene og sutter på håret mitt om hun får tak i det, eller så slikker hun på huden min og leter etter å die, tror jeg.

En annen ting er at når hun kommer og stiller seg opp foran meg når jeg ligger i sofaen, eller legger seg med rompa mot meg så lukter det ganske bæsj av henne. Har sjekket og hun er ikke like ren der bak som pusegutten vår på 6 mnd alltid har pleid å være. Er dette fordi hun ikke er flink nok å vaske seg bak? Ikke lært av kattemamma?

Burde jeg vaske henne litt bak?

Mange rare spørsmål fra nybakt matmor 😊

Anonymous poster hash: 0b025...adb

Jeg har 2 katter som nå er 6 og 7 år gamle. Den eldste ble nok tatt i riktig tid fra mor. Den yngste muligens litt tidlig. Den var ikke flink å vaske seg. Jeg har tatt de i dusjen og skylt de med lunkent vann fra de var små. De liker det ikke men de står noenlunde stille og er veldig fornøyd etterpå. Og pelsen blir veldig fluffy! De var ikke redde da de var små forresten. Tror det var fordi jeg begynte tidlig og var varsom. Trenger ikke skylle hodet, kun kroppen. Det vil nok gå seg til etterhvert som pus blir eldre. :)

Anonymous poster hash: 456eb...ef9

Skrevet

Det spørs på om hun er kort- eller langhåret. Vasker min langhårede en gang i blandt, også for å få ut gjørme, men min korthårede vasker jeg ikke. Nå har ikke han hatt problemer med lukt, men jeg tror ikke man skal vaske korthårede?

Skrevet

Bruk en mild sjampo og såp henne inn bare i rumpa. Katten tar ikke skade av litt såpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...