maid Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Har så lyst til å smelle sammen noen havrekjeks, men har lånt bort mikseren min til svigermor, så har for øyeblikket bare vanlig håndvisp.. Finner ingen oppskrift på havrekjeks uten å måtte lage eggedosis. Noen som har, eller har andre forslag? Har sammalt hvete (finmalt), hvetemel, havregryn, sukker, smør. Ser forresten at jeg er tom for både bakepulver og vaniljesukker.. Likevel noe godt jeg kan lage? Takk på forhånd!
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 dytter!! Anonymous poster hash: 530a0...ea3
absinthia Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 Jeg liker denne. Hadde fantaserer om havrekjeks til søndagsfrokost da jeg fant den: http://www.vinnesbarnehage.no/mat/havrekjeks
Gjest rådyr Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Om du vil ha søtt (og har fløte): HAVREFLARN 2 1/2 kopp smør 2 1/2 kopp sukker 1-3 kopper hvetemel 5 kopper havregryn 12 ss. fløte Bland alt sammen, men hvetemel til slutt. En skal kunne forme kuler med to skjeer av deigen, så da må en tilpasse melet. Kakene flyter ut på stekeplaten, så de må ikke stå tett. 200grader til de er gylne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå