Gå til innhold

Forsikringssvindel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en mobil, briller, pc eller liknende blir ødelagt av uhell og blir ødelagt, og noen forklarer at det har blitt stjelt for å få nytt av forsikringsselskapet, er det forsikringsvindel?

Noen jeg kjenner har gjort dette med alt de eier om det blir ødelagt, og de får alltid nytt på forsikringen. Har de lov til dette?

Anonymous poster hash: a5052...610
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er svindel ja. De er ödelagt ikke stjålet. De ville nok ikke fått nytt om det er snakk om vannskader ol, så det er lettere å si det er stjålet og skrive anmeldelse enn å sende inn til vurdering

Anonymous poster hash: b0e53...a8a
  • Liker 3
Skrevet

For å få noe på forsikringen som de hevder er stjålet, så må forsikringsselskapet ha en politianmeldelse på bordet.

Leverer disse inn politianmeldelse for tyveri når noe er ødelagt ved uhell, så anmelder de også falskt og det er straffbart.

Du vet ingenting om hvilken forsikring disse folka har, heller ikke hvordan de ordlegger seg mht. Å kreve forsikringspenger, går jeg ut ifra?

Alle krav og utbetalinger på alle typer forsikringer blir lagret i en egen database tilgjengelig for alle forsikringsselskap. Når noen melder et krav vi forsikringsselskapet se hva og hvilke saker/utbetalinger som alt ligger på denne personen. Etter noen utbetalinger eller flere, vil forsikringsselskapene lukte lunten. Og da ville ikke jeg vært ien svindlers sko!

Anonymous poster hash: e8478...66c

Skrevet (endret)

Oser misunnelse her ja.. Neste er vel at du melder for å påføre dem skade?

Endret av AndreasBR
Skrevet

Svindel ja! Og det koster oss andre som tegner forsikringer ved dyrere forsikringer- jævelig irriterende

Anonymous poster hash: 4212a...1c9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...