AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Hei. Jeg lurer på hva spiser og drikker dere gjennom en arbeidsdag. Tanke 7-15 feks? Jeg hadde en diskusjon med ei vennine hu spiser og drikker altfor lite mener jeg og sier hun ofte er svimmel ved endt vakt. Hun jobber i helsevesenet og er derfor veldig aktiv gjennom hele arbeidsdagen sin. Anonymous poster hash: 14566...710
Gjest Runforit Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Starter som oftest dagen med: Eggerøre med peanøttsmør Ryvita knekkebrød med avokado, egg og skinke Skinkeomelett med avokado etc Lunsj Kyllingwraps med salat, rømme, pinjekjerner, avokado etc Fet fisk med nøttesalat etc Mellom Mandler
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 Frokost: Byggrynsgrøt, granola, havregrynsvafler, eggerøre og bacon, cottage cheese og honning. Kaffe. Lunch: Salat, wraps, rundstykker/brød, havregrynsvafler, suppe, evt rester fra middag. Blir jeg sulten i mellom er det jo godt med en bar. Jeg synes nutrilett barene er gode. Eller, en håndfull cashew nøtter. Middag: Alt fra fisk til pizza. Anonymous poster hash: 23fab...131
Nanami Skrevet 24. november 2014 #4 Skrevet 24. november 2014 Spiser enten en skyr eller en skål med havregryn når jeg kommer på jobb. Så blir det en banan før lunsj og noe varm mat til lunsj, som regel lasagne eller fiskekaker. Er mer et middagsmenneske, spiser mye mer når jeg kommer hjem.
Lillemy23 Skrevet 24. november 2014 #5 Skrevet 24. november 2014 Spiser 2-3 mindre måltid ila en normal arbeidsdag (da inntas ofte frokost med en gang jeg kommer på kontoret) Disse måltidene kan være alt fra Yoghurt med granola Knekkebrød med skinke/avocado/roastbeef/røkelaks/leverpostei/egg Salat Cottage Cheese med jordbærsyltetøy En boks makrell i tomat Sitter stille store deler av dagen dagen på et kontor, så bruker ikke mye energi. Men hvis jeg dropper å spise etter lunsj i tolvtiden, kan jeg også bli kvalm og svimmel.. Da kan det ofte være lettere for min del å overspise meg på middag senere!
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Skulle ønske jeg også klarte å spise så mye som dere.. som normalt altså. Til frokost spiser jeg 3 glutenfri knekkebrød med ost og paprika, til lunsj er det enten en salat av egg, isberg, mais, agurk, kylling/skinke og kanskje litt kald pasta.. ELLER som oftest, 1 brødskive med et eller annet kjedelig pålegg. Mellom: vann.. Har ikke sjangs til å få i meg mer, alltid vært sånn. Jeg er normalt bygd, slank, ikke supertynn selv om man skulle tro det Handler vel om å stappe kjøleskapet med de rette varene!Anonymous poster hash: 8d601...280
Kjibba Skrevet 25. november 2014 #7 Skrevet 25. november 2014 (endret) Eg er så matlei, og har begynt å få brekninger av grønnsakslukt, så har eit ekstremt kjedeleg kosthold. Frukost: vatn, kaffi, havregryn med mjølk, deretter ein halv kopp kaffi Lunsj: eitt glas sjokolademjølk, 2 skiver grovbrød med Vossafår og agurk, og ein yoghurt eller eit eple. 1/2 kopp kaffi + 1 glass vatn Middag: ettersom sambuaren jobber overtid fram til jul, blir det ikkje skikkeleg middag. Så det blir som regel ein Billy's eller 2 skiver + 1 glass vatn Kvelds: av og til Skulle ynskje eg var like flink som dykk! Endret 25. november 2014 av Kjibba
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #8 Skrevet 25. november 2014 Kommer an på jobben, kan klare meg på 1200 om jeg sitter på et kontor liksom, men har også hatt en jobb som var så fysisk krevende at jeg slukte 3500 kalorier om dagen:P Men skal jeg prøve å tenke noe midt i mellom, a la sykepleier(er selv helsefagarbeider), så må jeg ha en 2000 for dagen. Varierer jo hva jeg spiser selvsagt, men går mye i havregrøt til frokost, salat eller knekkebrød med pålegg til lunsj, eller yoghurt med granola og/eller nøtter. Og så blir det ofte et mellommåltid i 14-tiden, ofte en banan. Og så går det med noe grønt til hver av disse(inkludert salaten ) Ang. drikke: folk her er svært forskjellig. Noen tørster i hjel om de ikke får i seg 2 liter vann om dagen, mens andre har et mye mindre behov. Jeg får faktisk fysisk vondt i magen om jeg prøver å drikke så mye, selv om jeg har prøvd å venne meg til det over tid. Men det er klart; om hun er svimmel og slapp når hun er ferdig på vakt så er det jo noe som ikke stemmer, enten med mat eller drikke, eller begge deler. Anonymous poster hash: 21a6d...950
Isolde Skrevet 25. november 2014 #9 Skrevet 25. november 2014 Jeg trener en del og spiser som oftest slik som dette: Før trening: en pannekake med en frukt og litt rømme Etter trening (frokost): to knekkebrød med skinke Lunsj: En stor salat med enten tunfisk eller kylling, med masse grønnsaker og olivener, etc. Ellers varmmat hvis det er på jobben. Mellom: to rugsprø med enten ost eller skinke Middag: Kylling/kjøttdeig/biff med grønnsaker Snacks: skyr Holder meg gående hele dagen og har masse energi og er frisk og rask
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Jeg spiser ikke frokost. Til lunsj (ca kl 12) spiser jeg en stor salat med masse grønnsaker, bønner, hytteost, og egg eller fisk. Så spiser jeg ikke noe mer før middag etter jobb. Jeg foretrekker å spise masse mat til middag og kvelds. Jeg klarer meg helt fint uten mat før middagstider også, selv om jeg er fysisk aktiv om formiddagen. Anonymous poster hash: 97b4a...35c
LittDiva Skrevet 26. november 2014 #11 Skrevet 26. november 2014 Jeg er formiddagsspiser , så spiser frokost nr 2 når jeg kommer på jobb. Lunsj med varm mat og salat plus en frukt eller nøtter ca en time før jeg drar hjem.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #12 Skrevet 26. november 2014 Jeg spiser som oftest ett måltid før jeg kommer hjem til middag Hater frokost, elsker middag, så da spiser jeg en yoghurt og nøtter eller bær. Passer alltid på å få i meg nok kcal i løpet av dagen, da jeg sliter med å spise nok Anonymous poster hash: 6a229...a0f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #13 Skrevet 26. november 2014 Meg over her! Jeg drikker masse, masse kaffe til "frokost" også drikker jeg bare vann resten Noen ganger Pepsi Max Anonymous poster hash: 6a229...a0f
Kladd Skrevet 26. november 2014 #14 Skrevet 26. november 2014 Spiser frokost før jobb (ca. klokka 8) også er det to knekkebrød + en frukt eller gulrot til lunsj klokka 11 og et mellommåltid i 2-3-tida, typisk yoghurt, en frukt og noen nøtter. Spiser middag i 6-tida.
Gjest HeiHade Skrevet 26. november 2014 #15 Skrevet 26. november 2014 3 knekkebrød med leverpostei + en god del glass med vann. Jeg er ikke spesielt sulten på den tiden.
Shai Skrevet 26. november 2014 #16 Skrevet 26. november 2014 Jobber ikke, men går på skole fra 8-16 Frokost kl. 7: Müsli med blåbær og melk. Drikker te eller appelsinjuice Mellommåltid kl. 10: 14-yoghurt Lunch kl.12: To bananer og et rundstykke Middag i 5/6-tiden
AnonymBruker Skrevet 27. november 2014 #17 Skrevet 27. november 2014 Ja hun spiser vell 2 skiver kl halv 7-7 på morgene. Så ene gangen spiste hun ikke før kl 11 igjen. Da spiste hun bare en riste brødskive med smør på og et halv glass juice. Hun kastet innpå en skive igjen kl halv 2. Men hun hadde veldig travel vakt og satt ikke ned foruten den ene gamgen hun spiste på 10 min. Prøvde å forklare at hun burde spist mer til lunsj, evnt hatt noe på brødskiven. Takk for mange svar. Var bare nysjerrig på om det er jeg som spiser veldig mye eller hun lite Anonymous poster hash: 14566...710
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå