AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Jeg ordnet med efakturaavtale med lånekassen på nettbanken min i forrige måned. Problemet er at det er fremdeles ikke trukket noe? Jeg har aldri benyttet efaktura før. Får man en mail først og så går man inn på nettbanken og betaler? Jeg har heller ikke mottatt noen faktura i posten av lånekassen denne måneden. Begynner å bli stressa. Hater å ringe lånekassen for det tar jo så lang tid før man kommer igjennom på telefonen... Dere med efakturaavtale med lånekassen, når blir dere trukket? Anonymous poster hash: f5632...d68
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 E-fakturaen pleier å komme en god stund før datoen du har valgt(25., 15. eller 1. i hver måned). Jeg får mail om det, fordi jeg har valgt det på lånekassens sider. Og siden du har e-fatura så må du inn og fysisk godkjenne at den skal trekkes fra nettbanken, avtalegiro derimot blir trukket automtisk. Dersom den ikke har komme ennå, så kan du også gå inn på lånekassen under "min regning" og finne betalingsinformasjon der, så du kan betale den. Veldig ofte så går det en måned før sånne e-faktura eller avtalegiroer virker. Anonymous poster hash: 87b39...0be
Gjest Phoenix Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 (endret) Jeg ordnet med efakturaavtale med lånekassen på nettbanken min i forrige måned. Problemet er at det er fremdeles ikke trukket noe? Jeg har aldri benyttet efaktura før. Får man en mail først og så går man inn på nettbanken og betaler? Jeg har heller ikke mottatt noen faktura i posten av lånekassen denne måneden. Begynner å bli stressa. Hater å ringe lånekassen for det tar jo så lang tid før man kommer igjennom på telefonen... Dere med efakturaavtale med lånekassen, når blir dere trukket?Anonymous poster hash: f5632...d68 Efakturen kommer opp i nettbanken. Når er trekkdatoen din? Og har du sjekket der efakturene legger seg? Hvis du lurer på hvor dette er så kan du ringe banken din. Efakturaen kommer opp i nettbanken, du må inn og godkjenne den, også legger den seg til forfall på forfallsdatoen Endret 23. november 2014 av Phoenix
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #4 Skrevet 23. november 2014 Efakturen kommer opp i nettbanken. Når er trekkdatoen din? Og har du sjekket der efakturene legger seg? Hvis du lurer på hvor dette er så kan du ringe banken din. Efakturaen kommer opp i nettbanken, du må inn og godkjenne den, også legger den seg til forfall på forfallsdatoen Når jeg går inn på nettbanken på efakturaoversikten så får jeg bare opp feilmelding; Ikke tilgjengelig for øyeblikket (eller noe i den duren) Men da logger jeg heller inn på lånekassen sine nettsider og finner regningen der. Søren så rotete dette ble, trudde jo det skulle bli lettere. Hater å miste oversikten, skulle bare opprettholdt papirregningen. Anonymous poster hash: f5632...d68
Gjest Phoenix Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Når jeg går inn på nettbanken på efakturaoversikten så får jeg bare opp feilmelding; Ikke tilgjengelig for øyeblikket (eller noe i den duren) Men da logger jeg heller inn på lånekassen sine nettsider og finner regningen der. Søren så rotete dette ble, trudde jo det skulle bli lettere. Hater å miste oversikten, skulle bare opprettholdt papirregningen. Anonymous poster hash: f5632...d68 Ring banken din i morgen, og forhør deg. Det skal ikke konstant komme opp feilmelding, da er det noe som ikke stemmer. Om du hadde hatt betalingsdato den 25 så skulle du ha fått efakturen per nå, uansett. Det har blitt mye lettere for meg, men det kan være at det er noe som gjør det komplisert hos deg, det skjer. Jeg bruker mobilbanken og de har en egen fane for efaktura så jeg bruker rundt 30 sekunder på å få godkjent en regning som jeg kan godkjenne overalt når det passer meg fremfor å være avhengig av en pc. Logg inn på lånekassen sine sider, finn siden. Det viser en side der det står hvilke datoer og hvilke beløp du skal betale. Den vil ikke vise datoen for november, men du vil få en pekepinne på om du kanskje burde ringe lånekassen og forklare situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 Hold your horses, det tar en måned før efaktura kommer i gang. Hvis du ordnet det sist måned, var du for sen til at den forrige regningen kom som efaktura, og neste måneds regning har ikke kommet ennå, den pleier komme rundt månedsskiftet.Anonymous poster hash: 91220...1b0
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #7 Skrevet 23. november 2014 Hold your horses, det tar en måned før efaktura kommer i gang. Hvis du ordnet det sist måned, var du for sen til at den forrige regningen kom som efaktura, og neste måneds regning har ikke kommet ennå, den pleier komme rundt månedsskiftet.Anonymous poster hash: 91220...1b0 Regningen har ikke kommet ennå hvis du har den femtende som betalingsdato, mente jeg. Anonymous poster hash: 91220...1b0
Gjest Phoenix Skrevet 23. november 2014 #8 Skrevet 23. november 2014 Hold your horses, det tar en måned før efaktura kommer i gang. Hvis du ordnet det sist måned, var du for sen til at den forrige regningen kom som efaktura, og neste måneds regning har ikke kommet ennå, den pleier komme rundt månedsskiftet.Anonymous poster hash: 91220...1b0 Sånn jeg forstår det så har ikke TS fått en regning for november, verken i papirform eller på Efaktura, ergo så har hun ikke betalt noe for november ennå. Muligens jeg har misforstått?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #9 Skrevet 23. november 2014 Regningen har ikke kommet ennå hvis du har den femtende som betalingsdato, mente jeg.Anonymous poster hash: 91220...1b0 Sånn jeg forstår det så har ikke TS fått en regning for november, verken i papirform eller på Efaktura, ergo så har hun ikke betalt noe for november ennå. Muligens jeg har misforstått? Nå har jeg knotet litt rundt omkring. Inne på lånekassens sider (min side) så står det at jeg opprettet efakturaavtale 4 november. Lengre ned på siden står det at jeg har slettet min avtalegiro 4 november...skjønte ikke helt den. Husker jeg rotet en del inne på nettbanken når jeg skulle gjøre dette. Uansett, inne på nettbanken står lånekassen oppført over efakturautsteder.. Prøvde via nets (inne på lånekassens sine sider) å opprette efakturaavtale og det står det at dette tar 4 uker så mulig det er slik du sier AB, at jeg rett og slett har vært for utålmodig. Uansett, det lå en faktura inne på lånekassens sine sider som har forfalt 15 november (dumt at disse 4 ukene før efakturaen trår ikraft overlappet denne forfallsdatoen, spesielt når jeg ikke har tenkt tanken på å gå inn å finne fakturaen på lånekassen. Så ja, Phoenix, jeg har ikke mottatt noen form regning for november). Men nå betalte jeg denne regningen så får vi håpe det er i orden. Dårlig forklaring og skrifta ble rar noen steder, beklager! Takk for innspill Anonymous poster hash: f5632...d68
Gjest Phoenix Skrevet 23. november 2014 #10 Skrevet 23. november 2014 (endret) Nå har jeg knotet litt rundt omkring. Inne på lånekassens sider (min side) så står det at jeg opprettet efakturaavtale 4 november. Lengre ned på siden står det at jeg har slettet min avtalegiro 4 november...skjønte ikke helt den. Husker jeg rotet en del inne på nettbanken når jeg skulle gjøre dette. Uansett, inne på nettbanken står lånekassen oppført over efakturautsteder.. Prøvde via nets (inne på lånekassens sine sider) å opprette efakturaavtale og det står det at dette tar 4 uker så mulig det er slik du sier AB, at jeg rett og slett har vært for utålmodig. Uansett, det lå en faktura inne på lånekassens sine sider som har forfalt 15 november (dumt at disse 4 ukene før efakturaen trår ikraft overlappet denne forfallsdatoen, spesielt når jeg ikke har tenkt tanken på å gå inn å finne fakturaen på lånekassen. Så ja, Phoenix, jeg har ikke mottatt noen form regning for november). Men nå betalte jeg denne regningen så får vi håpe det er i orden. Dårlig forklaring og skrifta ble rar noen steder, beklager! Takk for innspill Anonymous poster hash: f5632...d68 Jeg ville heller ikke tenkt tanken på å lete der inne. Jeg ville forventet den i posten eller nettbanken, men godt at du fant en løsning på det og at det ordnet seg! Endret 23. november 2014 av Phoenix
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #11 Skrevet 23. november 2014 Og NÅ fikk jeg en påminnelse om fakturaen via mail Så noe funker iallefall Anonymous poster hash: f5632...d68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå