Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

This is a tricky one.....

Min søster og samboeren har vært uheldig og har fått meget anstrengt økonomi.

Det passer jo dårlig med tanke på jul.

Så jeg foreslo at vi kan kjøpe til hverandre for 200 kroner.

Julegave til et par på 34 og 39 år til 200 kroner.

Jeg trenger hjelp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, at de gir deg gave til 200kr betyr ikke at du trenger å gi dem gave til 200kr.

Sleng på en hundrelapp og kjøp gavesett fra The Body Shop.

Anonymous poster hash: be816...59b

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville også slengt på litt. Hvorfor må det være likt? Hva med noe kjøkkenutstyr? Kitchn har mye fint nå. Kjøpt flere julegaver der.

Skrevet

Koster litt mer, men en kurv/kasse trukket med papir/folie med reinsdyrpølse, frukt, oliven, olivenolje, oster, servietter, lys og en flaske vin kanskje?

Anonymous poster hash: ee65c...9b3

• Liker 2
Skrevet

Vi ble enige om 200 til hverandre, men jeg har muligheten til å "slenge på litt".

Likte forslaget over med kasse med vin osv...

Dessuten skal det være en felles gave til henne og samboeren, jeg tror ikke han blir veldig glad for et gavesett fra Body Shop. :ler:

Takk for forslagene, dere har satt i gang hjernen min..... :)

Skrevet

Liker de å dra på kino? Gavekort på kino, og har de barn så kan du lage et gavekort på at dere stiller som barnevakt på kinokvelden.

• Liker 4
Skrevet

Liker de å dra på kino? Gavekort på kino, og har de barn så kan du lage et gavekort på at dere stiller som barnevakt på kinokvelden.

Denne setter de sikkert ekstra stor pris på, når de ellers har trang økonomi! :)

• Liker 3
Skrevet

^

Det er en gave de vil bli veldig glad for.

Skrevet

Vinglass? Karaffel?

Anonymous poster hash: 6528b...355
Skrevet

Kan du ikke spørre hva de ønsker seg?

• Liker 1
Skrevet

This is a tricky one.....

Min søster og samboeren har vært uheldig og har fått meget anstrengt økonomi.

Det passer jo dårlig med tanke på jul.

Så jeg foreslo at vi kan kjøpe til hverandre for 200 kroner.

Julegave til et par på 34 og 39 år til 200 kroner.

Jeg trenger hjelp....

Hva med en kul kokebok? Eller en fancy flaske olivenolje? :)

Anonymous poster hash: 88faf...a4f

Skrevet

Selv om det er gjort i beste mening kan søsteren din tolke det som litt "show-off" hvis du gir mer enn avtalt. Sier ikke at hun vil det, men det er ganske ydmykende likevel når man sliter litt økonomisk.

Hadde gitt de en kinotur sammen, et fint bilde eller en "kosepakke" med vin og god sjokolade :) Det er mange veldig gode viner til rundt hundrelappen

• Liker 3
Skrevet

Eller dere kan gi dem samleobjekter som dere kan bygge på hvert år - ekstra fint vinglass. sølvskje, en spesielt fin juledekorasjon osv

Skrevet

Selv om det er gjort i beste mening kan søsteren din tolke det som litt "show-off" hvis du gir mer enn avtalt. Sier ikke at hun vil det, men det er ganske ydmykende likevel når man sliter litt økonomisk.

Hadde gitt de en kinotur sammen, et fint bilde eller en "kosepakke" med vin og god sjokolade :) Det er mange veldig gode viner til rundt hundrelappen

Det med "show-off" er en tanke som har streifet meg og.

Tror jeg heller mot kinobilletter og god sjokolade.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville nok kjøpt noe som dem selv ikke kan unne seg ved anstrengt økonomi. F.eks. en slik kurv som en over meg her foreslo :)

Skrevet

Det er noe med det at hvis du gir dem noe som er veldig mye mer enn avtalt så blir deres økonomi VELDIG "avkledd"

Skrevet

Pfft. Har ikke råd til en dritt jeg. <.<

Skrevet

Veldig enig med dette.

Nå kjenner jeg selvsagt ikke din søster og hvordan hun er eller reagerer men jeg ville nok ikke satt pris på (selv om all tanke og handling er gjort i aller beste mening) at min søster gav langt mer enn det vi var blitt enig om i slike omstendigheter.

Har en blitt enig om en sum føler jeg det er greit å forholde meg til den. Men du kjenner din søster best så det er jo opp til deg Ts :)

Ellers synes jeg også forslagene til gaver som veraa nevner er gode. Det er ikke alltid pengesummer er avgjørende for gode pakker, en kino tur, godt pålegg som syltetøy eller god sirup fra "bondens marked", god vin, et deilig kosepledd eller en deilig sjokolade kan være vel så godt som noe annet.

Anonymous poster hash: b18e2...dc2

Skrevet

Hva med biletter til noe som hele familien kan gå på? Når man har dårlig råd er jo slike ting nedprioritert. Gi til hele familien, og så kan du jo gi noe ekstra til barna.

Anonymous poster hash: 7a0b0...b6b

• Liker 1
Skrevet

Hva med termokrus som ser ut som sånne takeaway kaffebeger med lokk på? Skeidar har noen kule i hvit med litt turkis til 69,-

Pluss en god pose kaffe og noe sjokolade?

Anonymous poster hash: 93de1...b84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...