AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #1 Skrevet 23. november 2014 Bare lurer på dette. Spurte om dette tidligere, og fikk svar at såklart legger man på seg når man spiser mer enn man forbrenner, men ville ikke jeg da lagt på meg ganske mye etter hvert etter som at jeg spiser litt mer hver lørdag? Anonymous poster hash: 8f6b2...dba
Elanore Skrevet 23. november 2014 #2 Skrevet 23. november 2014 Jeg skjønner ikke helt hva det er som er uklart med det? Om du spiser 1800 kcal alle andre dager og forbrenner 2000 kcal i gjennomsnitt, så vil de 500 kcal ekstra på lørdag, ikke føre til vektoppgang. Om du derimot spiser ca 2000 kcal hver dag mens du forbrenner det samme, så vil de 500 kcal ekstra på lørdagene, bety at du går opp ett kg på 14 uker. Så stabilt er det stort sett ingen som holder seg, men det er ikke noe annet svar enn at det avhenger av mengden du spiser ellers i forhold til hvor mye du forbrenner. Sånt kan ingen gjette seg til via et nettforum. 1
veraa94 Skrevet 23. november 2014 #3 Skrevet 23. november 2014 Det kommer helt an på aktivitetsnivået den dagen, resten av uka, samt inntak av mat. Du kan ikke se på bae én kveld; du må se det store bildet. La oss si at du er en kvinne med et normalt aktivitetsnivå som trenger 2500 kcal/dag for å opprettholde vekta hun er på nå. Hvis hun spise de 2500 kcal hver dag, men spiser 3000kcal på lørdager uten å være i mer aktivitet vil hun legge på seg. 2
memi Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 7000kcal tilsvarer 1kg vektoppgang. Så om disse 500kcal du spiser ekstra hver lørdag tilsvarer at du overskrider vanlig "budsjett" med 500kcal hver uke, så tar det deg 14 uker å gå opp en kg. Normalt har man ikke et så fastspikret kaloribudsjett, og det er ikke de avvikene som normalt er avgjørende. Men på sikt vil man legge på seg av å ta inn flere kalorier enn man forbrenner. Spørsmålet er også om du faktisk går i null de andre dagene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå