AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #1 Skrevet 22. november 2014 Hei. Når blir en betaling regisrert hos mottaker? Jeg har en betalingsfrist til den 24 nov. Jeg betalte den 20, neste dag skulle jeg forsikre meg om firmaet hadde mottatt betalingen, men de sa at den ikke er regisrert hos de? på nettbanken min står det at betaling er utført og registrert, så jeg sendte de en bekreftelse på at jeg betalte den 20. Jeg betalte før fristen, men de har ikke mottatt enda, kan det oversendes til inkasso selv om jeg har bevis på at jeg betalte tidlig? Jeg kan miste retten til det jeg har betalt for hvis det ikke blir betalt innen fristen, jeg har jo gjort det, er bare redd det ikke blir registrert den 24. Noen som vet noe om dette? Ja, det var riktig kid og kontonr jeg betalte til. Anonymous poster hash: 4c5a9...e86
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #2 Skrevet 22. november 2014 Slapp av, inkasso får du ikke på dette. Det tar en dag eller over helgen så er pengene på plass.Anonymous poster hash: c4a2e...d64
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #3 Skrevet 22. november 2014 Jeg har fått purring så ligger tynt an :/ TS Anonymous poster hash: 4c5a9...e86
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #4 Skrevet 22. november 2014 Hvis en betaling legges til forfall før ca kl 1400 på en bankdag, vil den være på plass på mottakers norske konto før kl 1600 samme dag. Ellers kommer den neste bankdag.Anonymous poster hash: cbb84...294
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Hvis en betaling legges til forfall før ca kl 1400 på en bankdag, vil den være på plass på mottakers norske konto før kl 1600 samme dag. Ellers kommer den neste bankdag.Anonymous poster hash: cbb84...294 Jeg betalte den kl 15, og tok kontakt kl 12 neste dag, men fikk høre at de ikke mottokk noe betaling. Anonymous poster hash: 4c5a9...e86
Gjest baremeg89 Skrevet 23. november 2014 #6 Skrevet 23. november 2014 Jeg har fått purring så ligger tynt an :/ TSAnonymous poster hash: 4c5a9...e86 Purring før forfall er ikke mulig?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #7 Skrevet 23. november 2014 Da jeg jobbet med regnskap hentet vi filer fra banken. Enkelt firma henter en betalingsfil kanskje en gang i uken, spørs på størrelsen til firmaet. Da tar det opptil en uke for firmaet kan se at du har betalt. Det går ikke an å gi purring før betalingsfrist er gått ut hvis den ikke er skrevet for hånd da. Men da er det jo regnskapsarbeideren som har gjor en stor brøler. Anonymous poster hash: c789d...d7a
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #8 Skrevet 23. november 2014 Da jeg jobbet med regnskap hentet vi filer fra banken. Enkelt firma henter en betalingsfil kanskje en gang i uken, spørs på størrelsen til firmaet. Da tar det opptil en uke for firmaet kan se at du har betalt. Det går ikke an å gi purring før betalingsfrist er gått ut hvis den ikke er skrevet for hånd da. Men da er det jo regnskapsarbeideren som har gjor en stor brøler. Anonymous poster hash: c789d...d7a Men hvis fristen er 24, og jeg har betalt den 20 før 24, men at de ikke ser betalingen til 24, kan det ha konsekvenser for meg?? Anonymous poster hash: 4c5a9...e86
Fjompen Skrevet 23. november 2014 #9 Skrevet 23. november 2014 Men hvis fristen er 24, og jeg har betalt den 20 før 24, men at de ikke ser betalingen til 24, kan det ha konsekvenser for meg?? Anonymous poster hash: 4c5a9...e86 Nei. Dette er som "postlegges før dato XX" i gamle dager.. Så lenge betalingen er utført og pengene flyttet fra din konto før betalingsfristen så har du alt ditt på det tørre. Du får uansett ikke inkasso på så kort tid. I alle purringer og inkassovarsel, (du får minst et varsel om at kravet oversendes inkasso etter 1.purring) så står det skrevet noe som at "har du betalt de siste dagene så se vekk i fra dette kravet".
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #10 Skrevet 23. november 2014 Finansavtaleloven § 39 (2): Dersom ikke annet er avtalt, anses dessuten en fastsatt betalingsfrist for å være avbrutt [...} ved betaling fra forbruker når betalerens betalingsordre er mottatt av en finansinstitusjon. = som forbruker kan du legge en betaling til forfall helt til og med siste betalingsdag, og likevel ha betalt i tide. Om betalingen likevel ikke gjennomføres pga. problemer med banken din, er det likevel noe du selv har risikoen for. Men som andre sier her kommer dette til å gå helt fint. Om de forsøker seg på inkasso (som trolig ikke vil skje), sender du bare melding om at du bestrider kravet (=kan ikke sendes til inkasso). Anonymous poster hash: 2d50b...3fb
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #11 Skrevet 23. november 2014 Nei. Dette er som "postlegges før dato XX" i gamle dager.. Så lenge betalingen er utført og pengene flyttet fra din konto før betalingsfristen så har du alt ditt på det tørre. Du får uansett ikke inkasso på så kort tid. I alle purringer og inkassovarsel, (du får minst et varsel om at kravet oversendes inkasso etter 1.purring) så står det skrevet noe som at "har du betalt de siste dagene så se vekk i fra dette kravet". Jeg har fått to purringer, så hvis betalingen ikke er mottatt den 24 blir kravet oversendt til inkasso, hvis den blir det så mister jeg retten til det jeg har betalt for. Er bare så livredd at de ikke får pengene innen 24 :/ altså i morgen. Anonymous poster hash: 4c5a9...e86
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #12 Skrevet 23. november 2014 AnonymBruker, on 23 Nov 2014 - 19:42, said: Jeg har fått to purringer, så hvis betalingen ikke er mottatt den 24 blir kravet oversendt til inkasso, hvis den blir det så mister jeg retten til det jeg har betalt for. Er bare så livredd at de ikke får pengene innen 24 :/ altså i morgen.Anonymous poster hash: 4c5a9...e86 De tar fra deg retten til det du har betalt for, men vil likevel inndrive pengene? Du må vel ikke betale for en vare du likevel ikke får? Uansett, ring kundeservise i morgen. Hvis de mot formodning ikke skulle ha mottatt innbetalingen, sender du dem en epost der du vedlegger utskrift fra nettbanken din og ber dem sjekke på ny. Anonymous poster hash: cbb84...294
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #13 Skrevet 23. november 2014 Det kan ta opptill 3 dager litt avhengig av hvilken betalingstjeneste som gjør transaksjonen. Anonymous poster hash: a7271...0e9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #14 Skrevet 23. november 2014 Betalingen kom ikke inn hos dem før fredag. Der jeg jobber henter vi filer for kidinnbetalinger. De får vi ikke før rundt ca. 16.00 eller litt senere på ettermiddagen den dagen pengene kommer inn på konto. Betalingen din vil nok bli importert til regnskapssystemet i morgen, så du kan nok ta det helt med ro.Anonymous poster hash: 6d76e...635
Fjompen Skrevet 23. november 2014 #15 Skrevet 23. november 2014 Jeg har fått to purringer, så hvis betalingen ikke er mottatt den 24 blir kravet oversendt til inkasso, hvis den blir det så mister jeg retten til det jeg har betalt for. Er bare så livredd at de ikke får pengene innen 24 :/ altså i morgen. Anonymous poster hash: 4c5a9...e86 I motsetning til hva folka i Luksusfellen og alle strenge foreldre mener, så er det et betraktelig slingringsmonn i saker som dette. Du har betalt i tide, og som flere andre i tråden sier, så går dette helt fint. Det er helt normalt at ikke pengene vises hos mottager før to-tre dager, selv om pengene faktisk var på konto dagen etter, evt samme dag. I noen tilfeller så har mottager en egen dedikert konto i stede for en felles konto og KID-system. Da vil jo saldo ha økt, dvs at et innskudd er foretatt, men det vil fremdeles gå en dag eller to før de ser hvem som har betalt, og eventuelle merknader i betalingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå