Gå til innhold

Farlig å presse seg når man har høyt blodtrykk?

Naken

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke målt blodtrykket mitt nylig, men tidligere hadde jeg ganske så høyt.

Jeg har nettopp begynt å jogge og har ikke noen god form enda. Når jeg jogger presser jeg meg skikkelig, sånn at det nesten gjør vondt. Det er ikke noe problem at det er tungt, men jeg er blitt litt nervøs for at det kan være skadelig for meg..., at jeg overbelaster systemet liksom..

Jeg merket at jeg var blodskutt i øynene da jeg kom hjem fra turen i går, og jeg var skikkelig rød i fleisen i over en time etterpå. Kan det komme av blodtrykket tro? Og kan det være farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Broren til samboeren min har for høyt blodtrykk og har fått beskjed om at han ikke får lov til å jogge eller annet fysisk hardt. Han må ned i vekt, og må gå istedet, pga blodtrykket. Jeg ville nok snakket med legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Rød i fjeset kan komme av mye blodkar. Jeg blir sånn selv, og har alltid vært det.

Jeg har høyt blodtrykk, men fått beskejd om å trene som før. Er du usikker spør du legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Jeg vet ikke, men jeg har lavt blodtrykk, og har også blodskutte øyne og er rød i fleisen etter en joggetur. Tror det er ganske så normalt. Men hør med legen du, for å være sikker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...