AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #1 Skrevet 22. november 2014 Jeg har nesten alltid hatt kort hår, men sparer for tiden til langt hår. Jeg har aldri vært noe særlig flink til å gjøre ting med håret og har stort sett endt med hestehale. Da jeg oppdaget Tigi Smalltalk fikk jeg plutselig mulighet til å gjøre mer med håret mitt, fordi det holdt håret på plass (vet ikke hva slike produkt heter:p). Dessverre funker ikke Smalltalk så bra på lengre hår (har ikke kjempelangt hår, litt forbi skuldrene), derfor lurer jeg på hvilke produkter dere med lengre hår bruker for å slippe hår som står alle veier. Anonymous poster hash: 39e3a...9f2
zse09 Skrevet 22. november 2014 #2 Skrevet 22. november 2014 Dessverre funker ikke Smalltalk så bra på lengre hår (har ikke kjempelangt hår, litt forbi skuldrene), derfor lurer jeg på hvilke produkter dere med lengre hår bruker for å slippe hår som står alle veier. Anonymous poster hash: 39e3a...9f2 Jeg har ca hår ned til puppene, bruker olje og hårspray for å få det til å ligge fint
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #3 Skrevet 25. november 2014 Jeg har ca hår ned til puppene, bruker olje og hårspray for å få det til å ligge fint Hvilken olje og hårspray? Og hvordan bruker du oljen? (tas den i vått hår, før eller etter spray?) Anonymous poster hash: b7fac...cf9
gohege Skrevet 25. november 2014 #4 Skrevet 25. november 2014 (endret) Hvilken olje og hårspray? Og hvordan bruker du oljen? (tas den i vått hår, før eller etter spray?) Anonymous poster hash: b7fac...cf9 Nå vet ikke jeg hvordan zse09 bruker disse, men jeg tar i olje fra Orofludio i fuktig hår i lengdene for å gi myke lokker og fine bølger. Jeg kan også ta i litt i tuppene etter at det er tørt viss de fortsatt føles tørre.Hårspray bruker jeg ikke alltid, men sprayer litt på børsten for så dra det igjennom håret slik at småhår legger seg ned fint. Merket jeg bruker nå er KMS medium hold hårspray, men jeg likte bedre Soy touchable hairspray fra healthy sexy hair. Dette gjør jeg etter at håret har tørket. På dager jeg vil ha mer definerte krøller bruker jeg en teksturkrem fra curly sexy hair, men jeg vet ikke hvordan den blir i andre hårtyper som ikke er like tykt eller bølgete som jeg har. Ønsker deg masse lykke til i hårjungelen! Noe lignende smalltalk fra Tigi tror jeg kan være Tigis afterparty, men jeg er ikke 100 prosent sikker Endret 25. november 2014 av gohege
AnonymBruker Skrevet 25. november 2014 #5 Skrevet 25. november 2014 Nå vet ikke jeg hvordan zse09 bruker disse, men jeg tar i olje fra Orofludio i fuktig hår i lengdene for å gi myke lokker og fine bølger. Jeg kan også ta i litt i tuppene etter at det er tørt viss de fortsatt føles tørre.Hårspray bruker jeg ikke alltid, men sprayer litt på børsten for så dra det igjennom håret slik at småhår legger seg ned fint. Merket jeg bruker nå er KMS medium hold hårspray, men jeg likte bedre Soy touchable hairspray fra healthy sexy hair. Dette gjør jeg etter at håret har tørket. På dager jeg vil ha mer definerte krøller bruker jeg en teksturkrem fra curly sexy hair, men jeg vet ikke hvordan den blir i andre hårtyper som ikke er like tykt eller bølgete som jeg har. Ønsker deg masse lykke til i hårjungelen! Noe lignende smalltalk fra Tigi tror jeg kan være Tigis afterparty, men jeg er ikke 100 prosent sikker Takk for utfyllende svar:) Er spent på om det vil funke på meg, jeg har helt rett hår nemlig, men dette skal jeg teste ut! Anonymous poster hash: b7fac...cf9
Gjest Flunka Skrevet 25. november 2014 #6 Skrevet 25. november 2014 Jeg bruker olje i håret eter at jeg hårvaskt det. Da ligger det mye finere enn om jeg ikke bruker det (har hår ned til hoftene) Så bruker jeg litt olje andre dager om jeg ser det behöves. Vasker håret 1-2 ganger pr uke. Om jeg skal typ vaske huset så går håret i en flette eller donut, men om jeg skal ut og håret skal väre löst, så bruker jeg först litt olje, så litt hårspray, ikke mye
masekopp Skrevet 26. november 2014 #7 Skrevet 26. november 2014 Hårspray. Blir så jævlig elektrisk hvis ikke Ellers går jeg ofte med flette eller dott for å ha det bort hvis jeg ikke skal være "fin".
zse09 Skrevet 26. november 2014 #8 Skrevet 26. november 2014 Hvilken olje og hårspray? Og hvordan bruker du oljen? (tas den i vått hår, før eller etter spray?) Anonymous poster hash: b7fac...cf9 Bruker den fra Define, med moroccanoil Tar den i vått hår, kan være jeg tar den i tørt også, men da er det lettere å få det litt "fett".. Bruker got2be sin gule, glued heter den. Tar den enten på børsten for å gre igjennom eller på en finger for å fikse småhårene
Wonders Skrevet 26. november 2014 #9 Skrevet 26. november 2014 Dette lurer jeg på også. Hårspray stinker så mye uansett merke. Olje ser vel fett ut eller?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2014 #10 Skrevet 26. november 2014 Jeg bruker hårolje fra orofluido som jeg har i mens håret er vått/fuktig. Håret blir glansfullt og holder seg mer på plass etter min erfaring. (håret mitt går litt lengre ned enn til bh-en) Dette lurer jeg på også. Hårspray stinker så mye uansett merke. Olje ser vel fett ut eller? Det kommer an på hårtype og hvilken olje du bruker. Som nevnt bruker jeg oljen fra orofluido og har god erfaring med den, men samme olje fungerer ikke like bra på min søsters hår f.eks. Håret mitt er veldig tykt og fyldig så jeg "tåler" å bruke den oljen. Moroccanoil er også et alternativ. Den har også to typer oljer, en for tynt hår og en for "normalt" hår. Mengde olje du bruker er også viktig da for mye vil kunne gjøre håret fett uavhengig av merke. Anonymous poster hash: 38c6c...507
Minya Skrevet 27. november 2014 #11 Skrevet 27. november 2014 Hårstrikk, klype eller knute som jeg fester med alt fra kulepenner til hårspenner om det er langt nok til at det ikke faller ut, hårspenner om du fortsatt har lang pannelugg som ikke vil være med i knuten/oppsettet.
gohege Skrevet 27. november 2014 #12 Skrevet 27. november 2014 Dette lurer jeg på også. Hårspray stinker så mye uansett merke. Olje ser vel fett ut eller? Jeg synes ikke disse to hårsprayene fra Fudge Sexy hair lukter noe særlig om du kunne tenke deg å gi hårspray en ny sjanse http://www.feelunique.com/p/Fudge-Skyscraper-450g og http://www.feelunique.com/p/Sexy-Hair---Healthy-Sexy-Hair---Soy-Touchable-Weightless-Hairspray-310ml Jeg har tykt bølgete hår som ikke tynges av oljen jeg bruker, men jeg bruker bare en liten dråpe og har den bare i lengdene. Kanskje en olje for tynt hår hadde vært noe for deg?
kills Skrevet 27. november 2014 #13 Skrevet 27. november 2014 Jeg har ganske langt hår, bruker en leave in-kur fra Kerastase (den gjør veldig stor forskjell), olje i blant (Redken Diamond Oil. Helt ok, men foretrekker Alexander Sprekenhus sin argan oil) og hårspray fra Bed Head (Masterpiece, de har også en spray i sølv boks som er veldig bra - husker ikke navnet). Hvis håret flytter på seg er det ikke nok spray i det.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #14 Skrevet 11. desember 2014 Takk for alle tips! Har enda ikke klar å finne den perfekte løsning, så leter enda i jungelen av hårprodukter. Jeg har ganske langt hår, bruker en leave in-kur fra Kerastase (den gjør veldig stor forskjell), olje i blant (Redken Diamond Oil. Helt ok, men foretrekker Alexander Sprekenhus sin argan oil) og hårspray fra Bed Head (Masterpiece, de har også en spray i sølv boks som er veldig bra - husker ikke navnet). Hvis håret flytter på seg er det ikke nok spray i det. Håret mitt blir så tørt og stygt når jeg bruker mye spray. ender jo opp med å pøse på med spray fordi jeg vil det skal holde, men det ser jo ikke noe fint ut:p Anonymous poster hash: b7fac...cf9
Faina Skrevet 18. desember 2014 #15 Skrevet 18. desember 2014 Jeg har tynt hår, men veldig masse av det, og bruker håroljen fra define med marrocan oil. Den er fantastisk. Mine tørre tupper er ikke tørre og porøse lengre. Bruker et par dråper morgen og kveld. I tørt hår. Kun i lengdene. En gang i måneden dynker jeg håret i olje. Sånn 15-20 dråper, og lar det være i minst 12 timer før jeg vasker håret. Amazing! Hårspray gjør ingenting for mitt hår. Den er ute før jeg rekker å snu meg. Så det gidder jeg ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå