Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mørkt når jeg drar om morgenen, det er mørkt når jeg kommer hjem.

Så er det å lage middag. Så er det å få satt på klesvask, rydde og alt annet.

Så skal man handle, kanskje får man besøk, eller man besøker fam.

De få timene på kvelden er få, når man skal tidlig opp

Når jeg ser alt andre gjkør så blir jeg helt matt. Ikke skjønner jeg dere rekker alt dette på kveldstid. Unger skal hjelpes med lekser, kjøres hit og dit.(de med barn)

Så har du helgene da. Juleshopping. Noen bruker vel lørdagene.

Er det mange hjemmeværende, siden de gjør så mye?

Anonymous poster hash: f90eb...66c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juleshoppingen gjør du unna på et par timer ved PCen. Nettbutikker har alt du måtte ønske deg. Jeg har ordnet akt dette i lunchpausene på jobb.

Anonymous poster hash: ef031...28e

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke barn så sparer litt tid da, ellers så begynner jeg tidlig med både vasking og gaver til jul, så da har jeg bare baking og slikt i desember. Men når du har barn, og de tar mye av din tid så skjønner jeg at du ikke har tid til alt! Og du jobber kanskje 100%? Jeg har ikke full stilling og jobber turnus så har noen kveldsvakter, da får jeg gjort mye før jeg drar. Bare prioriter det du ønsker å gjøre, jula kommer og går lell den selv om det mangler en type kake, eller om stua ikke er vasket fra tak til gulv :) Tatt mye shopping på nett, og tar en ettermiddag ellers, går heslt ikke på kjøpesenter i helgene for da er det for mye folk der :fnise:

Skrevet

Jeg har et avslappet forhold til dette. Støvsuger en gang i uka, vasker gulv hver andre uke, men oftere i gang og bad!

Middagene er lettvinte . Halvfabrikata det meste av tiden. En del pasta istedenfor poteter fordi det går fortere å lage. Pølse i brød, Grandiosa osv...i helgene prøver vi å lage maten grundigere fra bunnen av fordi vi setter av mere tid til matlaging. Ikke glem at fryste grønnsaker er like bra som ferske! Fryst lapskausblanding med pølsebiter elsker ungene!

Vi har to mindre barn og en ungdom. Det blir en del kjøring til aktiviteter , men vi bytter litt på med kjøringen i nabolaget vårt.

Dra på handletur en kveld i uka på et kjøpesenter med lang åpningstid. Bruker mye Coop obs her fordi man får både mat og klær, maling og div. der. Sparer meg for å løpe rundt i flere butikker. Bestill fra nettet.

Kjøper ferdig pepperkakedeig og lager noen figurer med ungene til jul. De er fornøyde etter en times tid, og resten av julekakene kjøper jeg på butikken.

Her spiser nesten ikke ungene kaker i bursdagene sine, så vi kjøper inn pølser og desserter og godteri og ungene er fornøyde. I voksenbursdager kjøper jeg ferdig sukkerbunn og fyller med krem. Har også mye jordbær og annen frukt ved siden av med krem og vaniljesaus. Da slipper jeg timevis med baking. Eller jeg tyr til Toro kaker..

Kjører en vaskemaskin med klær hver kveld og dertil tørketrommel om natten. Bretter aldri håndklær eller sengetøy. Får ungene til å ta sine hauger med vasket klær på plass i skapende selv og ser gjennom fingrene med at det ikke alltid er krøllefritt. Men vi stryker selvsagt fintøyet når vi drar i selskap da...

Leksehjelp blir prioritert, men gjør det på den måten at det samtidig kan være en fin kosestund sammen., det blir nesten kvalitetstid...

Egentrening skjer et par ganger i uka når minstemann sover. Treningssenteret har åpent til kl 22. Mor og far bytter på dette eller andre hobbyer/egentid.

Synes vi har en del fritid med dette opplegget vårt.familiebesøk skjer en av dagene i helga, mens den andre helgedagen er alene tid kun for oss i familien. Det som jeg ikke får tid til er tvtitting i hverdagen. Prioriterer heller å surfe litt på nettet. Og komme oss i seng før halv tolv. Vennebesøk blir mest lagt til feriene våre. Eller vi treffes med venner og barn og går på familierestauranter og dyreparker i helger på dagtid.

Vi er fornøyde!

Anonymous poster hash: cd68b...d88

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et avslappet forhold til dette. Støvsuger en gang i uka, vasker gulv hver andre uke, men oftere i gang og bad!

Middagene er lettvinte . Halvfabrikata det meste av tiden. En del pasta istedenfor poteter fordi det går fortere å lage. Pølse i brød, Grandiosa osv...i helgene prøver vi å lage maten grundigere fra bunnen av fordi vi setter av mere tid til matlaging. Ikke glem at fryste grønnsaker er like bra som ferske! Fryst lapskausblanding med pølsebiter elsker ungene!

Vi har to mindre barn og en ungdom. Det blir en del kjøring til aktiviteter , men vi bytter litt på med kjøringen i nabolaget vårt.

Dra på handletur en kveld i uka på et kjøpesenter med lang åpningstid. Bruker mye Coop obs her fordi man får både mat og klær, maling og div. der. Sparer meg for å løpe rundt i flere butikker. Bestill fra nettet.

Kjøper ferdig pepperkakedeig og lager noen figurer med ungene til jul. De er fornøyde etter en times tid, og resten av julekakene kjøper jeg på butikken.

Her spiser nesten ikke ungene kaker i bursdagene sine, så vi kjøper inn pølser og desserter og godteri og ungene er fornøyde. I voksenbursdager kjøper jeg ferdig sukkerbunn og fyller med krem. Har også mye jordbær og annen frukt ved siden av med krem og vaniljesaus. Da slipper jeg timevis med baking. Eller jeg tyr til Toro kaker..

Kjører en vaskemaskin med klær hver kveld og dertil tørketrommel om natten. Bretter aldri håndklær eller sengetøy. Får ungene til å ta sine hauger med vasket klær på plass i skapende selv og ser gjennom fingrene med at det ikke alltid er krøllefritt. Men vi stryker selvsagt fintøyet når vi drar i selskap da...

Leksehjelp blir prioritert, men gjør det på den måten at det samtidig kan være en fin kosestund sammen., det blir nesten kvalitetstid...

Egentrening skjer et par ganger i uka når minstemann sover. Treningssenteret har åpent til kl 22. Mor og far bytter på dette eller andre hobbyer/egentid.

Synes vi har en del fritid med dette opplegget vårt.familiebesøk skjer en av dagene i helga, mens den andre helgedagen er alene tid kun for oss i familien. Det som jeg ikke får tid til er tvtitting i hverdagen. Prioriterer heller å surfe litt på nettet. Og komme oss i seng før halv tolv. Vennebesøk blir mest lagt til feriene våre. Eller vi treffes med venner og barn og går på familierestauranter og dyreparker i helger på dagtid.

Vi er fornøyde!Anonymous poster hash: cd68b...d88

Glemte å si at jeg jobber 100 prosent .

Skrevet

Jeg handler alt av julegaver i god tid i forveien. Og mye handles på nett. Julekort fikser jeg i november når elitefoto har 50%, og jeg får de tilsendt i posten for å slippe å bruke tid på hente å hente i butikk.

Men det lureste jeg gjør, og dette gjør jeg tidlig i november, er å lage en kalender med hva jeg skal gjøre når i november og desember. Jeg lager den i excel eller lignende. Jeg setter opp liste med vasking, baking, julepyntlaging, laging av pålegg, mathandlingsdager osv. Har også en egen kolonne med ting vi skal gjøre sammen med barna. Og alle juleavslutningene. Baker et par kakesorter en dag, lager julesylte en annen dag. Badet skal vaskes ned en dag, kjøkkenskapene en annen. Og ved å ha en plan for hver dag får jeg gjort veldig mye.

I helgene hjelper mannen til. Så da tar vi en helg med baking, en der vi vasker ned stort sett hele huset, og en der vi pynter til jul.

Anonymous poster hash: 7a3aa...4e3

Skrevet

Det er mørkt når jeg drar om morgenen, det er mørkt når jeg kommer hjem.

Så er det å lage middag. Så er det å få satt på klesvask, rydde og alt annet.

Så skal man handle, kanskje får man besøk, eller man besøker fam.

De få timene på kvelden er få, når man skal tidlig opp

Når jeg ser alt andre gjkør så blir jeg helt matt. Ikke skjønner jeg dere rekker alt dette på kveldstid. Unger skal hjelpes med lekser, kjøres hit og dit.(de med barn)

Så har du helgene da. Juleshopping. Noen bruker vel lørdagene.

Er det mange hjemmeværende, siden de gjør så mye?

Anonymous poster hash: f90eb...66c

netthshopping er tingen, og søndagsåpne butikker.

Anonymous poster hash: 4dd40...a85

Skrevet

Vi er fornøyde!

Jeg vet dette ikke passer i tråden, men halvfabrikata betyr at du er en dårlig mor. og grandiosa... du burde skamme deg.

Anonymous poster hash: 01fb6...8aa

• Liker 2
Skrevet

Vi er fornøyde!

Jeg vet dette ikke passer i tråden, men halvfabrikata betyr at du er en dårlig mor. og grandiosa... du burde skamme deg.

Synes ikke hun er så forferdelig mor. Men jeg ville aldri foret mine unger på mye drittmat som pølser og grandiosa. Halvfabrikat kan vi alle ty til en gang i blant :)

Det jeg reagerer mest på er at tørketrommelen står på, på natten. Dette kan være livsfarlig!

Anonymous poster hash: 29262...e01

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke hun er så forferdelig mor. Men jeg ville aldri foret mine unger på mye drittmat som pølser og grandiosa. Halvfabrikat kan vi alle ty til en gang i blant :)

Det jeg reagerer mest på er at tørketrommelen står på, på natten. Dette kan være livsfarlig!

Anonymous poster hash: 29262...e01

Ok, jeg kan være endig med deg der. En gang i balndt er halvfabrikata greit, litt innimellom er ikke skadelig. Og ja, pølses og grandiosa, salt, fett og masse unyttige karbohydrater på små barn som vokser?? Tørerommel om natta tør ikke jeg i allefall. Trekker tilbake dårlig mor, men heller en litt uviten og "se i mellom fingra" mor.

• Liker 1
Skrevet

Man rekker det meste når man begynner i september :)

Anonymous poster hash: f813c...903
Skrevet

Jeg forstår ironien, men vil bare si at det finnes mye som tar ca like lang tid som å lage en grandiosa som er mye sunnere :)

Anonymous poster hash: f813c...903

Skrevet

Ok, jeg kan være endig med deg der. En gang i balndt er halvfabrikata greit, litt innimellom er ikke skadelig. Og ja, pølses og grandiosa, salt, fett og masse unyttige karbohydrater på små barn som vokser?? Tørerommel om natta tør ikke jeg i allefall. Trekker tilbake dårlig mor, men heller en litt uviten og "se i mellom fingra" mor. Anonymous poster hash: 01fb6...8aa

Hei, fortell oss din middagsuke. Jeg forventer at du har hjemmelaget saus og poteter hver dag og fisk/kjøtt annenhver dag. ..?aldri kjøttdeig?

Jeg er ikke uviten mor. Ingen ung mor heller. Men pølser og Grandiosa var et eksempel som ikke brukes hver dag selvsagt ,men har heller ikke svinesteik og poteter stadig vekk om du skjønner hva jeg mener.f.eks: Laks og pasta med posesaus er jo kjempegodt, men jeg forstår det slik at det heller ikke er akseptabelt uten poteter til?! (Posesaus er jo halvfabrikata!)

Ang. Tørketrommel om natten så er det ikke farlig når den ikke er gammel og man har dørene åpne fra vaskerommet med brannvarsler i gangen utenfor. Jeg sover veldig lett og drikker aldri alkohol som gjør meg søvndyssende. Vaskerommet er i første etasje og vi oppholder oss i andre etasje med flere utgangsdører. Mange her inne er veldig dømmende synes jeg. Det viktigste i hverdagen er å få familielivet til å foregå på en slik måte at det aldri blir krangel fordi noen av oss voksne er helt utslitte når helga kommer. Jeg er ikke utslitt, så noe må da være riktig selv om mitt hjem ikke har det støvfritt og ryddig til enhver tid.( Og bruker Toro og posesaus )

• Liker 1
Skrevet

Stemmer, det passer ikke i tråden. Kan du ikke bare lage en egen tråd om dårlige foreldre som tyr til lettvinte løsninger i julestria? Vi forventer selvsagt at du kommer med oppskriften på hvordan man skal gjøre dette i stedet!

Skrevet

Ok, jeg kan være endig med deg der. En gang i balndt er halvfabrikata greit, litt innimellom er ikke skadelig. Og ja, pølses og grandiosa, salt, fett og masse unyttige karbohydrater på små barn som vokser?? Tørerommel om natta tør ikke jeg i allefall. Trekker tilbake dårlig mor, men heller en litt uviten og "se i mellom fingra" mor. Anonymous poster hash: 01fb6...8aa

En bra mor sier jeg. En som orker å finne på ting med barna og som tar vare på familielivet. En som møter venner og får barna til å leke ute.

Bedre enn å være en sliten mor fordi alt skal være for perfekt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...