Gå til innhold

Redd det ikke blir bra nok

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

To uker igjen og bryllupsnervene begynner å melde seg.

Jeg synes vi har planlagt mye, men når jeg leser her inne, tenker jeg at mange har mye mer forseggjorte bryllup enn oss. Jeg er så redd at gjestene våre ikke skal synes bryllupet er fint nok.

Vi har ikke lagd noe monogram, vi skal bare ha vin og øl i baren, ikke sprit, vi har ikke tenkt over bordpynten i månedsvis men gjør det ganske enkelt, vi skal ha cd-musikk og ikke innleid band etc etc etc

Tenk hvis folk kjeder seg og ikke synes det er bra nok... :roll::roll::roll:

Vi har lagt mye arbeid ned i bryllupet vi også, men vi har valgt å kutte ut mye av det jeg synes er "dillete". Det er liksom ikke helt vår stil. Vi er ganske ujålete. Men hva vil gjestene tro???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å høre at ikke alle er opphengt i de små detaljene....

Vi blir gift (så sant vi svarer ja), også håper vi på å få en bryllupsmiddag som går mest mulig smertefritt (alle fåt mat, vi holder kontroll på rekkefølge på servering og taler osv).

Jeg driver ikke å henger meg opp i dill når jeg er gjest heller, med mindre det er skikkelig stygt, og det er det neppe hos dere.

Det er da ikke en konkurranse, det er et bryllup! :P

Gjest Madam Felle
Skrevet

Gjestene kommer sikkert til å kose seg masse, for de får jo dele dagen med dere. :klem:

Skrevet

Slapp av! Det er ikke monogram som avgjør om det blir et bra bryllup eller ikke.

Hvis jeg var deg ville jeg ikke bekymre meg så mye verken for blomster, sprit eller band, men heller tenkt på bordplassering og på hvilken "stemning" dere ønsker dere. Bryllup der folk kan prate hyggelig med hverandre blir alltid vellykket. Hvis det skal være musikk mens dere spise, pass på at det ikke blir for høyt.

Jeg vil bare ønske lykke til!

Skrevet

Vi var en av de som hadde mye dill, men jeg tror ikke det har noe å si for festen!

Jeg var også veldig bekymret for at folk ikke skulle trives og kjede seg..Men jeg fant ut at vi hadde gjort det som stod i vår makt til å lage en flott fest og resten ble opp til hver enkelt gjest!

Og de storkoste seg, vi har fått masse skryt! Jeg er helt sikker på at deres gjester også kommer til å gjøre det og som Madam Felle sier de får jo dele dagen med dere!!

Kos dere og ha en flott dag :)

Gjest Poirot
Skrevet
Vi har ikke lagd noe monogram, vi skal bare ha vin og øl i baren, ikke sprit, vi har ikke tenkt over bordpynten i månedsvis men gjør det ganske enkelt, vi skal ha cd-musikk og ikke innleid band etc etc etc

De stedene vi så på mht lokaler sa at det var vanlig med cd-musikk i bryllup, flere som hadde det enn levende musikk.

Blir nok bra.

Gjest Tabby
Skrevet

Vi skal ha mye likt som dere ingeline. Cd'er, ingen sprit, styrer ikke så mye med bordpynten osv. Mange her inne har jo sagt at de som gjester ikke legger så merke til mye av slikt småtteri som brudeparet har styret med. Bare legg opp til å kose dere selv, så gjør nok gjestene deres også det. :-)

Gjest Poirot
Skrevet
Mange her inne har jo sagt at de som gjester ikke legger så merke til mye av slikt småtteri som brudeparet har styret med. Bare legg opp til å kose dere selv' date=' så gjør nok gjestene deres også det. :-)[/quote']

Stemmer ihvertfall for meg. Jeg husker mye bedre i etterkant om middagen gikk flott, om jeg kom med ok bordkavaler, om det var god mat og nok vin til maten, enn monogram og matchende invitasjon og serviett.

Gjest Tabby
Skrevet

Det er slike ting jeg tenker på også når jeg ser tilbake på de bryllupene jeg har vært i.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for mange, raske og oppmuntrende svar.

Vi har jo lagt mye tid og arbeid ned i bryllupsplanleggingen vi også. Jeg har for eksempel brukt mye tid på å bestemme musikken til vielsen, for det synes jeg er veldig viktig. Men jeg har ikke brukt noe tid på å tenke på hva slags servietter vi skal ha.

Jeg tror maten blir veldig god. Menyen er ihvertfall nøye gjennomtenkt, det samme er bordplasseringen.

Nå er det jo snart så kort tid igjen at jeg ikke får gjort så mye fra eller til heller. Jeg får jo bare håpe at folk stiller med godt humør slik at det blir god stemning. (I min familie er det faktisk enkelte som kan tenkes å ødelegge stemningen, så jeg krysser fingrene for at alt går bra...)

Skrevet
..Men jeg fant ut at vi hadde gjort det som stod i vår makt til å lage en flott fest og resten ble opp til hver enkelt gjest!

må si meg enig har med Juni04, det er jo opp til hver enkelt gjest også hvordan dagen skal bli.

Skrevet

Akkurat sånn har jeg det også! Vår dag er neste lørdag, og vi har heller ikke så innmari mye dill. Så da tenker man jo som deg....I tillegg blir jeg nesten nervevrak av å tenke på alt som kan gå galt, og er sikker på at kjolen ikke er fin nok, at presten glemmer navnene våre, at fotografen glemmer film i kameraet og at alle drar hjem før nattmaten fordi det er kjedelig :o Er redd for at det skal bli dårlig vær, for da kan vi ikke bruke det fine utearealet på feststedet og da blir det trangt inne. Men blir det fint vær kan det bli veldig varmt inni kjolen...Trenger noe beroligende jeg!

(ikke meningen å kuppe tråden med å tømme meg for bekymringer, forresten :oops: )

Skrevet

Hvis man vil kan man alltids finne på alt mulig som KAN gå galt, men det er sjeldent det gjør det. Vi har ikke planlagt alt ned i minste detalj, for jeg er så redd for at om vi gjør det og noe går galt, så ødelegger vi dagen vår med å henge oss opp i det. Vi har planlagt dagen utifra hvem VI er og hva vi liker, så regner jeg med at gjestene kjenner oss såpass at de vet at det er sånn vi er. Om de ikke er fornøyd, så kan man ikke gjøre noe med det. Vi har gjort alt vi har kunnet med tanke på mat og borddame/kavaler. De er jo der for å feire sammen med oss, og ikke for å finne evnt feil vi har gjort. Ser heller ikke poenget med at servietter osv må være så fryktelig dyrt, man tørker seg jo bare med den. Det er jo ikke det som er grunnen til om det blir vellykket eller ikke. Slapp av og kos dere, det kommer til å gå fint.

Gjest Madley
Skrevet

Det er ikke bordpynten eller musikken som gjør et bryllup bra!

Det er stemningen.

Humøret deres, at man går sammen om å skape en flott fest med alle man er glade i!

Skrevet

Jeg hadde også nerver for at folk ikke skulle trives side hans og min familie ikke har hatt noe særlig omgang tidligere.

I etterkant har vi bare fått positive tilbakemeldinger og alle skrøt av hvor koselig det var. Vi hadde lagt ned litt jobb i bordplasseringen og prøvde å blande litt familier og venner - hørtes i hvertfall ut som om de koste seg - skravla gikk i ett!

Eneste vi angrer på er musikeren; hadde vært bedre med CD'r

Ikke tenk på alt som kan gå galt, tenkt heller på at du har fått din elskede og at gjestene har takket ja til å dele dagene med dere - da må det jo bli bra!!

Lykke til !! :vinke:

Skrevet

Ingen tvil om at det enkleste ofte er det beste - og stiligste! - også når det gjelder bryllup! :klappe:

Jeg synes for mye dilldall lett kan bli for kitschy. Selv om jeg er en av dem som nok kommer til å legge sjelen min i hver minste detalj, så skal det likevel være enkelt og stilrent. CD'er synes jeg er vel så bra som et middels bra band... :-)

Skrevet

Farge på servietter, lys og sånn er vel ikke akkurat noe folk husker etterpå. Det viktigste er at gjestene har det trivelig sammen med de andre, god mat og fin musikk. Og med cd'er får man jo det beste fra de beste. Men pass på at dere ikke får en dj som digger heavy metal sjøl da...

Skrevet

Mitt verste mareritt for bryllupet er også at gjestene skal kjede seg og at det ikke er nok mat og drikke. Men jeg er egentlig enig i at gjestene må jo sørge for stemningen selv, så skal vi sørge for at de bl.a. ikke kjeder seg i hjel av langtekkelige taler under middagen. I de bryllupene jeg har vært i har jeg ikke lagt merke til detaljene, hadde vel gjort det hvis det var "helt på tryne", men det er ikke det man som gjest er opptatt av på en dag som dette.

Skal gå så bra så :).

Skrevet

Kjære deg,

alt det der er bare staffasje og mest gøy i forkant.

Når dagen kommer spiller TINGENE veldig liten rolle,

selv om det kan være smart å ha tenkt over hvem gjør hva.

Men jammen var det gøy å planlegge!

:ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...