Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på et kjøpesenter i kveld. På utsiden er det en bod som selger smultringer. Kjøpte med meg noen

Inne på senteret står en dame og selger hjemmebakte lefser, ferdigsmurt og pakket. Kjøpte med meg.

I kveld ser jeg i avisen at det er juleutstilling med salg av juledekorasjoner og bakst i helgen på bygdetunet.

på facebook viser flere baksten de skal selge.

Koker meg kaffe og spiser av dagens innkjøpte smultring. Tenker, jeg vet jo ikke noe om dette. Hordan ser det ut på kjøkkenet til dette mennesket som har laget røren?

Hva med hun som har laget lefsene som nå ligger i fryseren.

Ser på facebook, all baksten folk skal selge i helgen. Jeg vet ikke noe, for meg kan de være noen griser. Ser en prisen, så kan en tro det bunner i kvalitet, god hygiene osv, men hva vet vi? Ikke noe.

Når disse folkene står i kjøpesentrene, ute, i boder, og andre plasser og selger "mat" er det noen som stiller krav? Eller er det fritt frem?

Fine innpakninger kan skjule mye

Nå har jeg ikke blitt syk av sånt før, men kom bare på det i kveld.

Skjønner folk som kjøper, for skal du kjøpe til baker så blir en jo flådd. Veldg dyrt, men da har en muligens en viss garanti at det har blitt gjort etter regler.

Anonymous poster hash: 4cad0...c02
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager alt selv jeg, da blir det billig, bra og gjort etter mine standarder. :):nissevink:

Skrevet

Jeg lager alt selv jeg, da blir det billig, bra og gjort etter mine standarder. :):nissevink:

Enkelte år må jeg ty til lettvinte løsninger. Som i kveld. Har veldig lange arb.dager, reiser mye, er mye borte. tid og energi, strekker ikke til

Skrevet

Enkelte år må jeg ty til lettvinte løsninger. Som i kveld. Har veldig lange arb.dager, reiser mye, er mye borte. tid og energi, strekker ikke til

Det forstår jeg :) Men da må du ikke plage deg selv med tanker om at de kanskje ikke har det rent og pent der de lager maten. Jeg går jo ut i fra at små boder og slike plasser og kan sjekkes av mattilsynet..? uansett så ville jeg jo tro at hygienen er god, de vil jo ikke påføre folk matforgiftning heller, da vil de jo miste kundene sine når det kommer ut.

• Liker 1
Skrevet

Det er krav til godkjent kjøkken om man skal selge mat. Så enten har de eget kjøkken de bruker til å lage mat for salg, eller så gjør de noe som ikke er lov.

En i familien lager mye lefse som hun selger på messer/torget. Hun har innredet et lite "proffkjøkken" i rustfritt stål i en tidligere bod i garasjen sin. Selvfølgelig med godkjent-attest fra mattilsynet.

Skrevet

Var på et kjøpesenter i kveld. På utsiden er det en bod som selger smultringer. Kjøpte med meg noen

Inne på senteret står en dame og selger hjemmebakte lefser, ferdigsmurt og pakket. Kjøpte med meg.

I kveld ser jeg i avisen at det er juleutstilling med salg av juledekorasjoner og bakst i helgen på bygdetunet.

på facebook viser flere baksten de skal selge.

Koker meg kaffe og spiser av dagens innkjøpte smultring. Tenker, jeg vet jo ikke noe om dette. Hordan ser det ut på kjøkkenet til dette mennesket som har laget røren?

Hva med hun som har laget lefsene som nå ligger i fryseren.

Ser på facebook, all baksten folk skal selge i helgen. Jeg vet ikke noe, for meg kan de være noen griser. Ser en prisen, så kan en tro det bunner i kvalitet, god hygiene osv, men hva vet vi? Ikke noe.

Når disse folkene står i kjøpesentrene, ute, i boder, og andre plasser og selger "mat" er det noen som stiller krav? Eller er det fritt frem?

Fine innpakninger kan skjule mye

Nå har jeg ikke blitt syk av sånt før, men kom bare på det i kveld.

Skjønner folk som kjøper, for skal du kjøpe til baker så blir en jo flådd. Veldg dyrt, men da har en muligens en viss garanti at det har blitt gjort etter regler.

Er du en høysensitiv person?

Anonymous poster hash: 783b8...889

• Liker 1
Skrevet

Tenk på at lefser og kaker har blitt stekt. Event. Bakterier overlever ikke dette. Så kos deg du.

Anonymous poster hash: 5c576...387

Skrevet

Har aldri blitt sjuk av det så blir jeg vel ikke i år heller!

Skrevet

Dette var da i overkant hysterisk. Da jeg først leste dette innlegget og du skrev at du hadde funnet noe på Facebook trodde jeg det handlet om et innlegg om dårlig hygiene mtp. selging av slik bakst. Så er det bare du som overdramatiserer.

Anonymous poster hash: af717...815

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...