AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #1 Skrevet 21. november 2014 Fruen har en gutt kinesisk nakenhund (stygg) sorry den meninga men slik er det. Den er 2år nå i April. Greia med han er at han er fullstendig umulig ovenfor meg, virker som han gjør alt han kan for og gjøre livet surt for meg.. Om noen klær ligger på gulvet, mine og hennes, kan han først gå og gni seg inni hennes kler, for så gå og tisse litt på mine.. Han er titt og ofte ute og får gjort fra seg, så det er ikke det at trangen er stor, men bare vil markere eller hva han enn gjør.. Er hun ikke tilstede, så kan han knurre til meg, gjøre alt mulig han vet han ikke får lov til. Er hun tilstede, så er alt stortsett okei, men det at han kan gå å tisse på mine ting kan fortsatt forekomme. En morgen var han kommet seg opp i senga, var oppe tidligere og luftet han, gikk inn for og bare småsove i senga i 10min, han hoppet opp i senga, tisset litt på min side av senga og hoppet ned igjen og så kjempefornøyd ut. Hun hadde denne hunden før vi ble til sammens kan nevnes. Han vil ALDRI høre på meg omtrent, bare på henne, tildels.. Om jeg tar han ut, uten bånd på, så stikker han av, om det er +20 grader eller -20 grader, spiller ingen rolle.. Vi bor på landet så er ikke bestandig vi gidder bry oss om bånd, men jeg har gjort det i det siste, da forsøker han og tisse på meg.. Er det litt ruskete vær ute, begynner han heller og tisse eller drite i gangen før vi rekker og få han helt ut.. Alt av mat som er vår, den skal han på død og liv stjele, intet unntak, og spesielt min. Nå begynner vi, eller aller mest jeg og se oss lei på denne hunden som ikke gjør annet enn ugang. Han brukes ikke til utstilling eller noe slik, bare 'kosehund' som hun kaller den for.. Er det slik disse virkelig er eller? Snodige skapninger altså.. Oppgitt.. Anonymous poster hash: efa29...c64
Portvinpiken Skrevet 21. november 2014 #2 Skrevet 21. november 2014 Anbefaler kurs og gode bøker for å lære litt mer om hunder, deres språk og oppførsel. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #3 Skrevet 22. november 2014 Huff, det hørtes slitsomt ut. Jeg har aldri hatt nakenhund, men min mann hadde det før jeg kom inn i bildet. Den også var helt håpløs og hadde blitt omplassert flere ganger fordi ingen fikk skikk på den. Gneldret, bet etter folk, bjeffet på alt og alle, håpløs i bånd og dominant ovenfor barn. Anonymous poster hash: b9ef5...cec 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #4 Skrevet 22. november 2014 Huff, det hørtes slitsomt ut. Jeg har aldri hatt nakenhund, men min mann hadde det før jeg kom inn i bildet. Den også var helt håpløs og hadde blitt omplassert flere ganger fordi ingen fikk skikk på den. Gneldret, bet etter folk, bjeffet på alt og alle, håpløs i bånd og dominant ovenfor barn.Anonymous poster hash: b9ef5...cec Anonymous poster hash: 20617...a02
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #5 Skrevet 22. november 2014 TS Her.. Nå er det slik at jeg er vokst opp med hund og katt, så dyr er ikke noe nytt for meg.. Men denne her typen/og denne her hunden er litt spesiell for meg, forstår ikke oppførselen hans. Er dette litt spesielle dyr som skal være dominant ovenfor kjærester eller lignende eller er det bare denne jævelen som er spesiell.. ? Anonymous poster hash: efa29...c64
Portvinpiken Skrevet 22. november 2014 #6 Skrevet 22. november 2014 TS Her.. Nå er det slik at jeg er vokst opp med hund og katt, så dyr er ikke noe nytt for meg.. Men denne her typen/og denne her hunden er litt spesiell for meg, forstår ikke oppførselen hans. Er dette litt spesielle dyr som skal være dominant ovenfor kjærester eller lignende eller er det bare denne jævelen som er spesiell.. ? Anonymous poster hash: efa29...c64 Dessverre så betyr ikke det at man har hatt dyr i mange år, det samme som at kunnskap om språk og oppførsel nødvendigvis er så stor. Jeg sier ikke dette med en overlegen undertone, men det er jo sånn det er. Og det at du ikke forstår noe av oppførselen og også kanskje tror den kan være dominant, sier ett og annet om at kunnskapen med fordel kan økes litt. Om man vil da selvfølgelig. Og jeg sier dette i beste mening. Ut i fra det du beskriver høres det ut som et klassisk tilfelle av stress. Tissing og markering er vanlige tegn på dette. Den tisser ikke på deg for å dominere, men for å dempe deg. Ikke sikkert dere ønsker å lære mer om dette, men det er helt klart veldig smart. Jeg legger ved en link som sier litt mer om dempende signaler. Jeg er helt sikker på at en privattime eller to hos en hundetrener med god kunnskap om dette, vil hjelpe dere til å forstå hunden bedre, slik at den kan trenes på en god måte til det beste for både to og firbeinte! Anbefaler boken På talefot med hunden av Turid Rugaas (egentlig et "must" for alle hundeeiere for i det hele tatt kunne forstå hva hundene mener med sin oppførsel). Link: https://adferdstrening.wordpress.com/trening/ http://www.hundensegen.no/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=67
Aiyana Skrevet 4. august 2019 #7 Skrevet 4. august 2019 Heisann! Jeg ser at dette innlegget er fra 2014, men svarer likevel. Jeg har en kinesisk nakenhund/Havanese miks og holdt på å le meg skakk av innlegget ditt. For en hund! 😄 Ingen respekt for deg tydeligvis, tisser i senga, for å dominere selvfølgelig, selv om den andre her pratet om demping. 😄 Jeg har hatt bare store vakthunder før denne lille saken på 3 mnd, som dessuten er stueren, (men må fortsatt passe på) superintelligent hund, og intelligensen kommer fra kineseren etter hva jeg skjønner. Jeg kan i alle fall med sikkerhet si at mine shæfere, min napolitansk mastiff, og mest av alt min engelske mastiff hanne på 97 kilo, har gitt meg den kunnskapen jeg sitter med i dag vedrørende oppdragelse av denne lille saken. For faktum er at svært mange med små hunder disiplinerer dem ikke, lar de gjøre som de vil, behandler dem som barn etc. De er ikke barn, de er hunder, og der ligger en stor forskjell. Håper det løste seg etterhvert med hunden. Hilsen Aiyana
AnonymBruker Skrevet 4. august 2019 #8 Skrevet 4. august 2019 Jeg tror det er mange som gjør den feilen at de ikke oppdrar små hunder, de er jo så små og søte...... Jeg har hatt kinesisk nakenhund, og de er virkelig noe for seg selv. Liten hund med stor personlighet 😍 De er intelligente og lærer fort, men min (hanhund) var litt sta og ville helst bestemme selv både hvor "på plass" var, og hvor lang tid han kunne bruke på "kom hit". Vi ble enige etterhvert da Jeg tror rasen generelt er ekstremt kosete, og de trenger ikke all verdens mosjon. Min var ikke interessert i nye mennesker, men når han hadde møtt dem noen ganger begynte han å hilse på dem. Han var veldig glad i kosedyr, og greide flere ganger å sjarmere til seg et nytt et når vi var på besøk hos noen der det lå kosedyr fremme. Jeg kalte alltid noen av kosedyrene artsnavnet, og kunne be ham hente bamse eller sjiraff og da kom han med det riktige dyret. Helt skjønn ❤️ Anonymkode: 191f8...637
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå