AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #1 Skrevet 21. november 2014 Hei, jeg ønsker å gå ned i fettprosent- og ønsker å prøve ut å spise laks/torsk/sei dager hver for seg. Noen som har erfaringer? Med grønnsaker selvfølgelig. Jeg er fullstendig klar over at man kan ned i fettprosent på andre måter, at man går ned i fettprosent dersom man forbrenner mer enn man spiser ila dagen og alt det der, vil bare høre om noen har erfaring om at prosessen gikk kjappere ved å kun spise fisk (spiser selvsagt andre ting til andre måltider; havregryn til frokost og knekkebrød/egg til mellommåltider) Er veldig glad i fisk, så er ikke noe jeg tvinger i meg fordi jeg vil ned i fettprosent Trenger heller ingen moralprekener. Anonymous poster hash: 37e31...f4b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #2 Skrevet 21. november 2014 Jeg tror ikke jeg skjønner spørsmålet engang. Om du går ned i vekt avhenger av om du inntar mindre enn du forbrenner. Fisk er jo ikke farlig å spise? Anonymous poster hash: 0e32a...e01
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 Finnes noen forskningsresultater som peker på at fiskeproteiner er gunstig for vektnedgang.Anonymous poster hash: 0d801...11e
Gjest lillelarve Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 (endret) Vet ikke heelt om jeg skjønner akkurat hva du mener, men prøver å svare best mulig likevel. Du går ikke ned i fettprosent av å spise fisk (om det er det du mener). Fisk er bra for kroppen og har mange helsefordeler, men du går ned i fettprosent ved å være aktiv og spise sunt. Dvs. at du kan spise masse fisk om du liker det... Så lenge du spiser sunt, variert & regelmessig. Helst så mye ubehandlet mat som mulig. Hør på kroppen og spis nok, så skal du nok klare å gå ned i fettprosent. Den beste komboen er sunn kost og regelmessig trening. Endret 21. november 2014 av lillelarve 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Jeg tror ikke jeg skjønner spørsmålet engang. Om du går ned i vekt avhenger av om du inntar mindre enn du forbrenner. Fisk er jo ikke farlig å spise? Anonymous poster hash: 0e32a...e01 Jeg skrev jo at jeg vet det... Spørsmålet mitt var om noen ser raskere effekt ved daglig inntak av fisk. TS Anonymous poster hash: 37e31...f4b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #6 Skrevet 21. november 2014 Vet ikke heelt om jeg skjønner akkurat hva du mener, men prøver å svare best mulig likevel. Du går ikke ned i fettprosent av å spise fisk (om det er det du mener). Fisk er bra for kroppen og har mange helsefordeler, men du går ned i fettprosent ved å være aktiv og spise sunt. Dvs. at du kan spise masse fisk om du liker det... Så lenge du spiser sunt, variert & regelmessig. Helst så mye ubehandlet mat som mulig. Hør på kroppen og spis nok, så skal du nok klare å gå ned i fettprosent. Den beste komboen er sunn kost og regelmessig trening. Det vet jeg Det vet jeg også. Jeg trener 5 dager i uken og spiser sunt, vil bare se raskere resultater. Spiser mye pasta, poteter osv nå, så ønsker å høre om noen har sett forbedring ved inntak av kun fisk og grønnsaker. Vet jo at fitnessutøvere lever av torsk før de skal på scenen. Takk for svar uansett, selvom jeg vet mye av det du allerede svarer. For at folk kanskje skal forstå spørsmålet mitt bedre; Har du sett noen effekt ved forbrenningen av å kun innta grønnsaker og fisk? TS Anonymous poster hash: 37e31...f4b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #7 Skrevet 21. november 2014 Finnes noen forskningsresultater som peker på at fiskeproteiner er gunstig for vektnedgang.Anonymous poster hash: 0d801...11e TAKK, slike svar jeg siktet mere mot TS Anonymous poster hash: 37e31...f4b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #8 Skrevet 21. november 2014 Jeg skrev jo at jeg vet det... Spørsmålet mitt var om noen ser raskere effekt ved daglig inntak av fisk. TS Anonymous poster hash: 37e31...f4b Jeg tror ikke du skal forvente de store forskjellene. Det er kaloriinntak som er utslagsgivende. Anonymous poster hash: 0e32a...e01 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #9 Skrevet 21. november 2014 Jeg tror ikke du skal forvente de store forskjellene. Det er kaloriinntak som er utslagsgivende. Anonymous poster hash: 0e32a...e01 Altså, det er vel en grunn til at fitnessutøvere lever av torsk ukene før de skal på scenen, da tenker jeg at det burde ha en sammenheng. Jeg er fullstendig klar over forholdet mellom kalorier ut og inn. TS Anonymous poster hash: 37e31...f4b
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #10 Skrevet 21. november 2014 I gamle dager spiste kystfolket fisk 6 av ukens 7 dager. Da som nå kom befolk i alle størrelser. Men der har vært noen forskningsprosjekt som har vist at i spise fisk fremfor kjøttprodukter flere ganger i uken gjør det lettere å gå ned i vekt, når en jobber for det siste. Du må se på helheten av det du spiser. Husk at fiskeprodukter finnes til å ha på brødet og.Anonymous poster hash: 2b77f...7d9
Gjest Runforit Skrevet 21. november 2014 #11 Skrevet 21. november 2014 Altså, det er vel en grunn til at fitnessutøvere lever av torsk ukene før de skal på scenen, da tenker jeg at det burde ha en sammenheng. Jeg er fullstendig klar over forholdet mellom kalorier ut og inn. :)TS Anonymous poster hash: 37e31...f4b Det er knapt snakk om uka før i så fall og kun for å se mest mulig rippet ut akkurat i de få timene konkurransen pågår. De kan ikke leve på det for lenge uten å tære ned for mye av muskelmassen. De følger en ekstrem diett som er perfekt tilpasset deres energibehov, aktivtet og mål opp mot konkurranse. Om du ser på kostholdet ellers så spiser de MYE karbohydrater. Men de er fremdeles mer definert en kvinnen på gata. Om målet er er en rippet fitnesskropp med lavere fettprosent så er nøkkelen beinhard styrke og nok og rett mat. Om målet er å gå ned i fettprosent uten å tære ned musklene så krever kroppen næring fra både protein, fett og karbs. Med en fiskediett så vil du garantert gå ned i vekt, men ikke bare i form av fett; også masse verdifull muskelmasse slik at du vil bli seende mager ut. Ikke vil du klare å prestere noe godt mht trening heller da fisk og grønnsaker ikke vil gi deg noe energi eller overkudd. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #12 Skrevet 22. november 2014 I gamle dager spiste kystfolket fisk 6 av ukens 7 dager. Da som nå kom befolk i alle størrelser. Men der har vært noen forskningsprosjekt som har vist at i spise fisk fremfor kjøttprodukter flere ganger i uken gjør det lettere å gå ned i vekt, når en jobber for det siste. Du må se på helheten av det du spiser. Husk at fiskeprodukter finnes til å ha på brødet og.Anonymous poster hash: 2b77f...7d9 Takk for svar Ja, det vet jeg. Spiser kun fiskeprodukter på knekkebrød (spiser ikke brød) TS Anonymous poster hash: 37e31...f4b
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #13 Skrevet 22. november 2014 Det er knapt snakk om uka før i så fall og kun for å se mest mulig rippet ut akkurat i de få timene konkurransen pågår. De kan ikke leve på det for lenge uten å tære ned for mye av muskelmassen. De følger en ekstrem diett som er perfekt tilpasset deres energibehov, aktivtet og mål opp mot konkurranse. Om du ser på kostholdet ellers så spiser de MYE karbohydrater. Men de er fremdeles mer definert en kvinnen på gata.Om målet er er en rippet fitnesskropp med lavere fettprosent så er nøkkelen beinhard styrke og nok og rett mat.Om målet er å gå ned i fettprosent uten å tære ned musklene så krever kroppen næring fra både protein, fett og karbs. Med en fiskediett så vil du garantert gå ned i vekt, men ikke bare i form av fett; også masse verdifull muskelmasse slik at du vil bli seende mager ut. Ikke vil du klare å prestere noe godt mht trening heller da fisk og grønnsaker ikke vil gi deg noe energi eller overkudd. Ja, det vet jeg, som jeg også nevner ovenfor. Jeg trener styrke og spiser rett mat, men jeg ønsker kjappere resultater Ønsker ikke noen rippet fitnesskropp, men kun å få vekk litt ekstra fett på kroppen. Er normalvektig/godt trent men ønsker bare få bort det siste jeg sliter med Takk, var slikt svar jeg så etter (det jeg markerte sist her). Da vet jeg det. Tenkte på å legge inn kylling i kostholdet men jeg takler ikke kylling. Det er det verste jeg kan få i meg. Noen forslag til hva jeg kan bruke i stedet for kylling (f.eks svinefilet?) TS Anonymous poster hash: 37e31...f4b
Gjest Runforit Skrevet 22. november 2014 #14 Skrevet 22. november 2014 Ja, det vet jeg, som jeg også nevner ovenfor. Jeg trener styrke og spiser rett mat, men jeg ønsker kjappere resultater Ønsker ikke noen rippet fitnesskropp, men kun å få vekk litt ekstra fett på kroppen. Er normalvektig/godt trent men ønsker bare få bort det siste jeg sliter med :)Takk, var slikt svar jeg så etter (det jeg markerte sist her). Da vet jeg det. Tenkte på å legge inn kylling i kostholdet men jeg takler ikke kylling. Det er det verste jeg kan få i meg. Noen forslag til hva jeg kan bruke i stedet for kylling (f.eks svinefilet?)TS Anonymous poster hash: 37e31...f4b Alt innen kjøtt egentlig. Svin, kalkun, karbonadedeig, svinekjøttdeig, egg etc
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #15 Skrevet 22. november 2014 Altså, det er vel en grunn til at fitnessutøvere lever av torsk ukene før de skal på scenen, da tenker jeg at det burde ha en sammenheng. Jeg er fullstendig klar over forholdet mellom kalorier ut og inn. TS Anonymous poster hash: 37e31...f4b Jeg skrev at du ikke skal forvente særlig stor forskjell, ikke at det ikke kan ha noe for seg. Jeg tror bare du overvurderer fiskens betydning litt fordi du har så lyst til å tape fett på kroppen. Anonymous poster hash: 0e32a...e01 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå