Gjest MrsL Skrevet 23. juli 2004 #1 Skrevet 23. juli 2004 .......av de som har bidratt til dagen? Da tenker jeg på florist, brudeforretningosv. Hvem sender dere til?
Siam Skrevet 23. juli 2004 #2 Skrevet 23. juli 2004 Vi vil sende takkekort til presten! Vi var så fornøyd med hvordan han satt ramme for dagen og løste opp stemningen i kirken. Han var den perfekte presten for oss. I tillegg vil jeg sende takkekort til hudpleieren min, for hun gjorde virkelig sitt til at jeg følte meg som en prinsesse. Jeg var veldig fornøyd med buketten også, så jeg sender nok et takkekort til blomsterbutikken som ordnet den. Vi har akkurat bestilt 100 takkekort, og det skulle være nok til at vi kan komme på noen fler underveis. Gleder meg til å komme i gang.
Gjest Tabby Skrevet 23. juli 2004 #3 Skrevet 23. juli 2004 Jeg tror nok jeg vil gi til kjolesalongen, frisøren og de som har gitt oss gaver. Hun som skal ordne blomstene er søskenbarnet til sambo, så hun får selvsagt et kort. Om sambo vil gi til de han leier klær hos får være opp til ham. De som skal hjelpe til å servere og rydde den dagen får også, men jeg tror ikke vi kommer til å gi til dem som vi bestiller maten hos. Muligens til de som leier ut lokalet til oss. Det er et privat par, og det er gamle kjente av svigers.
April Skrevet 23. juli 2004 #4 Skrevet 23. juli 2004 Kommer til å sende til hun i brudesalongen, de som ordnet blomstene, hun som sydde ut kjolen, sminkør, frisør, der vi hadde festen, kanskje presten, kommer sikkert på flere etterhvert!! Men gir man takkekort til fotografen? Eller blir det litt teit? :klø: Hva med bakeren som har lagd bryllupskaken? Hm..
helenaa Skrevet 23. juli 2004 #5 Skrevet 23. juli 2004 Dette har jeg virkelig ikke tenkt på. Jeg har sendt en mail til hotellet og takket, for det var spesielt bra, men ellers tenker jeg ikke å sende. Men det hadde vært gøy å sende til frisøren, for hun visste ikke at det var jeg som skulle gifte meg (sa bare at jeg skulle i bryllup)! Presten og organisten var gjester i bryllupet, så de får selvfølgelig. Vi trenger over 130 takkekort allerede, så jeg har ikke noe behov for å sende ut flere enn nødvendig.
Gjest Madam Felle Skrevet 23. juli 2004 #6 Skrevet 23. juli 2004 Hvorfor skal en gi takkekort til de som får betalt for å utføre et arbeid? Er det ikke en selvfølgelighet at de gjør jobben sin? Eller er det så spesielt siden det er til et bryllup?
MissiS Skrevet 23. juli 2004 #7 Skrevet 23. juli 2004 Vi sendte ikke takkekort til noen andre enn de vi fikk gave fra! Kunne godt ha sendt til både brudesalong, florist og frisør, men jeg er enig med forrige innlegg: Hvorfor i all verden skal vi takke de som får betalt for jobben (og ikke bare litt betalt, men masse!!) Det holder lenge at du sier takk i det du forlater salongen eller butikken/lokalet... synes jo jeg da... Men heldigvis er jo dette også noe man velger helt selv! MissS
hoppende Skrevet 23. juli 2004 #8 Skrevet 23. juli 2004 Enig med de to sistnevnte talere. Jeg kommer heller ikke til å gi til de som får betalt av oss for å utføre en tjeneste hvis man kan kalle de det. Og de husker sikkert ikke meg likevell, og det kortet blir vel liggende og slenge i en eller annen skuff kan jeg tenke meg.
minniepus Skrevet 23. juli 2004 #9 Skrevet 23. juli 2004 Jeg har sett noen kort står hos brudesalongen jeg var i, og må innrømme at det virker litt rart. Frisøren min får, siden det er lillesøster...
Siam Skrevet 23. juli 2004 #10 Skrevet 23. juli 2004 Hvorfor skal en gi takkekort til de som får betalt for å utføre et arbeid? Er det ikke en selvfølgelighet at de gjør jobben sin? Eller er det så spesielt siden det er til et bryllup? Sender absolutt ikke til alle, bare til dem som betydde noe spesielt for oss den dagen eller gjorde noe spesielt. Baker'n får f.eks ikke! Han var vi ikke fornøyd med. Og alle dem som "bare gjorde jobben sin" får ikke.
Gjest Poirot Skrevet 23. juli 2004 #11 Skrevet 23. juli 2004 Hvorfor skal en gi takkekort til de som får betalt for å utføre et arbeid? Er det ikke en selvfølgelighet at de gjør jobben sin? Eller er det så spesielt siden det er til et bryllup? Enig. Men jeg skal sende til frisør (som samler i en bok for å ha eksempler på sin jobb) og kjoledesigneren.
Gjest MrsL Skrevet 23. juli 2004 #12 Skrevet 23. juli 2004 Det er griet at de "bare" gjør jobben sin, men hos oss er det vanlig med ett lite takkekort til fx frisøren. De bruker det bla. til "skrytebilde" Synes det er helt på sin plass å takke litt ekstra og gi litt ros til de som "bare" har gjort jobben sin, men gjort den perfekt for oss.
Vivekke Skrevet 23. juli 2004 #13 Skrevet 23. juli 2004 Puh... :o Så mye det er å tenke på, og så mye det er lett å overse/glemme! Glad jeg har ett år på meg, slik at jeg kan snappe oppe enda flere tips før jeg endelig skal ut i ilden!
jea Skrevet 23. juli 2004 #14 Skrevet 23. juli 2004 Vi gir til:blomstermannen -frisøren -presten -de som sang i kirka -han som fiksa neglene mine - -losby gods -fotografen Og til alle vi fikk gaver fra
jea Skrevet 23. juli 2004 #15 Skrevet 23. juli 2004 Og dere som ikke skjønner hvorfor man sender takkekort ;feks til frisør og blomsterdekoratør er for att man tar vare på takkekort fra brudepar man har fikset og viser det til andre brudepar/bruder og kanskje noen får ideer av det de ser på andre takkekort.. Da jeg var på møtet med fotografen før bryllupet,titta vi gjennom albumet hennes med bilder hun hadde tatt og der var det jeg fikk ideen om brudebuketten min..
monja Skrevet 23. juli 2004 #16 Skrevet 23. juli 2004 Vi ga kun til de som vi fikk gaver fra.....Tenkte faktisk ikke på andre :oops:
Gjest Tex Skrevet 23. juli 2004 #17 Skrevet 23. juli 2004 Skal vi se.... Vi har sendt til presten, organisten og trompetisten, som alle strakk seg langt for å gjøre oss fornøyd. Min kjære vil sende til bukettmannen, men det vil ikke jeg for jeg var skikkelig misfornøyd...... Vi har sendt til brannstasjonen der vi tok bilder, til fotografen (som var gjest og som vi fikk gave fra) og til hun som pyntet kirken for oss. Videre til alle som hjalp til under arrangementet, og til alle vi fikk gaver, kort eller blomster fra.....Og til brudesalongen.... Tror det var alle..... Pluss han som sørget for at vi fikk eggerøre, selvom det var streik!
Murf Skrevet 23. juli 2004 #18 Skrevet 23. juli 2004 Skal sende takkekort til floristen som brukte mye tid til forberedelser for at buketten skulle bli bra, og til frisøren som kom tidligere hjem til hjembyen sin, bare for at jeg spurte om hun kunne sette opp håret mitt. Men ikke til hotellet! Kan ikke takke ALT! Og for dem var vi bare to gjester. Har ikke bestmt bildet helt ennå, vi hr nemlig ikke fått alle pga ferietid, men en rask opptelling av takkekort har nå nådd 110. (Og vi hadde 50 gjester... endel gaver fra folk som ikke kom, ja!) m
ringblomst Skrevet 23. juli 2004 #19 Skrevet 23. juli 2004 Kommer til å sende takkekort til prest, organist, kokk, trompetist, evt sangere, ryddehjelpere, frisør, florister, og til alle som vi får gaver fra og bidrar på annet vis.
~*Unni*~ Skrevet 23. juli 2004 #20 Skrevet 23. juli 2004 Vi kommer til å sende takkekort til alle som har bidratt på en eller annen måte: Presten Fotografen Jannes Blomster Brudekjolebutikken Valakers Bakeri Pianisten Solisten Bandet Servitører og hjelpere Bartenere Ev.ryddere + alle gavegivere Jeg mener at man ikke nødvendigvis trenger å sende takkekort til alle og enhver men vi gjør det fordi vi vil. Har brukt masse tid og krefter på dette og vil selvfølgelig vise det ...men jeg bare sier det...er det noen som ikke gjør oppgaven sin med bestått med glans så spøker det for takkekortet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå