Gå til innhold

Tynnfeit og ekstra mage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er såkalt tynnfeit, men begynner å forbedre resten av kroppen. Men magen er den sliter jeg mest med. Trent styrke og spinning i litt over 3 mnd, men ingen resultat på magen enda. Begynte å løpe denne uka for å se om det hjelper. Den er aaltfor stor, føler meg feit og fæl.

Hva kan jeg gjøre for å få den mindre/mer muskler? Hjelper det å gjøre mageøvelser hjemme? Er ikke alltid så flink med kostholdet, men bedre enn jeg har vært. Er det mulig å se forandringer på 4 uker?

Håper jeg får noen kloke svar, er smådesperat:S

Anonymous poster hash: 3baa4...b6e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kosthold er veldig, veldig viktig :) Når det er sagt, så er det ikke så ekstrem forandring du ser på 4 uker, dessverre. For at magen skal bli mindre, må du ned i fettprosent. Fortsetter du treningen og spiser sunt og variert, kommer nok resultatene fortere ;)

Anonymous poster hash: 262b7...e52
Gjest EspenAskeladd
Skrevet

Hold magen inne. Det kan være vanskelig å få vekk fett fra magen, det er gjerne der det forsvinner sist fra.

Du kan bruke denne øvelsen til å trene muskler som vil hjelpe å holde magen inne:

• Liker 2
Skrevet

Kan også nevne at magen var det første jeg la meg etter jeg var ganske tynn en periode i sommer grunnet omgangssyke og opphold i utlandet hvor jeg spiste mindre. Har hørt at det lengre tid å miste fett der man legger på seg først?

Også skal jeg møte en ekstremt trent fyr om 4 uker, så jeg gruer meg til han skal se og ta på magen min :( Ikke gira på det akkurat nå..

Gjest Runforit
Skrevet

Kan også nevne at magen var det første jeg la meg etter jeg var ganske tynn en periode i sommer grunnet omgangssyke og opphold i utlandet hvor jeg spiste mindre. Har hørt at det lengre tid å miste fett der man legger på seg først? Også skal jeg møte en ekstremt trent fyr om 4 uker, så jeg gruer meg til han skal se og ta på magen min :( Ikke gira på det akkurat nå.. Anonymous poster hash: 3baa4...b6e

Om du gikk ned i vekt grunnet omgangssyke så mister du vel så mye muskler som fett. Da blir du bare en mindre versjon av den "slappe" deg som før du gikk ned i vekt. Om målet er en definert kropp så er nøkkelen nok og rett mat slik at kroppen vedlikeholder muskler og tærer på fettreservene.

Nå vet jeg verken alder, høyde, vekt eller hvordan en typisk matdag ser ut for deg, men noe gjør du feil om cm ikke krymper(vekta er ikke så nøye da muskler tar mindre plass enn fett)

• Liker 1
Skrevet

Om du gikk ned i vekt grunnet omgangssyke så mister du vel så mye muskler som fett. Da blir du bare en mindre versjon av den "slappe" deg som før du gikk ned i vekt. Om målet er en definert kropp så er nøkkelen nok og rett mat slik at kroppen vedlikeholder muskler og tærer på fettreservene.

Nå vet jeg verken alder, høyde, vekt eller hvordan en typisk matdag ser ut for deg, men noe gjør du feil om cm ikke krymper(vekta er ikke så nøye da muskler tar mindre plass enn fett)

Har ikke målt omkretsen rundt magen, men føler den er nesten blitt større nå. Tror jeg har noen problemer med den, da jeg har av og til har vondt (type magekniplignende vondt) og føler den er større enn noen gang:S Er 171 cm, veier 54 kg. I det siste har jeg ikke hatt så mye matlyst. Men vanligvis prøver jeg å spise sunt. Frokost er noen rugbrød, lunsj ikke alltid jeg rekker - men som regel frukt og mandler, kanskje en skive eller to så middag som kan være kylling, fisk, kjøttdeig og lignende. Sklidd litt ut den siste uka med godteri i ukedagene og ingen middag/lunsj grunnet magen som nevnt..Takk for svar, forresten! :):)

Gjest Runforit
Skrevet

Har ikke målt omkretsen rundt magen, men føler den er nesten blitt større nå. Tror jeg har noen problemer med den, da jeg har av og til har vondt (type magekniplignende vondt) og føler den er større enn noen gang:S Er 171 cm, veier 54 kg. I det siste har jeg ikke hatt så mye matlyst. Men vanligvis prøver jeg å spise sunt. Frokost er noen rugbrød, lunsj ikke alltid jeg rekker - men som regel frukt og mandler, kanskje en skive eller to så middag som kan være kylling, fisk, kjøttdeig og lignende. Sklidd litt ut den siste uka med godteri i ukedagene og ingen middag/lunsj grunnet magen som nevnt..Takk for svar, forresten! :):)Anonymous poster hash: 3baa4...b6e

Du skal iallefall ikke gå ned i vekt. Vekta er lav nok. Du er mer enn slank nok, men med oppblåst mage. Godteri vil iallefall ikke bedre magen din. Frukt og grønnsaker kan gjøre en oppblåst. Se på Low Foodmap. Det er det en del gode tips for de som har magetrøbbel. Pass også på å unngå søtningsmidler og tyggis som bidrar til luft i magen.

Skrevet

Tålodighet. Du har jo "bare" trent i 3 måneder. Det er jo litt, men å bygge en kropp man ønsker tar gjerne flere år.

Anonymous poster hash: baa1a...e7b
Skrevet

Du skal iallefall ikke gå ned i vekt. Vekta er lav nok. Du er mer enn slank nok, men med oppblåst mage. Godteri vil iallefall ikke bedre magen din. Frukt og grønnsaker kan gjøre en oppblåst. Se på Low Foodmap. Det er det en del gode tips for de som har magetrøbbel. Pass også på å unngå søtningsmidler og tyggis som bidrar til luft i magen.

Takk for gode tips :) Skal sjekke ut low foodmap.

Tålodighet. Du har jo "bare" trent i 3 måneder. Det er jo litt, men å bygge en kropp man ønsker tar gjerne flere år.

Anonymous poster hash: baa1a...e7b

Hihi, er vel det jeg ikke har ;) Men du har helt rett.

Skrevet

Kosthold er veldig, veldig viktig :) Når det er sagt, så er det ikke så ekstrem forandring du ser på 4 uker, dessverre. For at magen skal bli mindre, må du ned i fettprosent. Fortsetter du treningen og spiser sunt og variert, kommer nok resultatene fortere ;)

Anonymous poster hash: 262b7...e52

Takk for oppmuntringen - iallfall siste setningen, hihi ;) Må bare venne meg til at TTT - ting tar tid :)

Skrevet

Flat mage får jeg av å kutte ut korn og sukker, samt trene styrke. Så enkelt og så vanskelig... ;) Høres ut som du er oppblåst du også.

Anonymous poster hash: eddc6...aeb

• Liker 1
Skrevet

Kutte ut korn, sukker, frukt, grønnsaker og kunstig søtning? Hva i all verden er igjen da, kjøtt?

Anonymous poster hash: 2b6d7...930
  • Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Kutte ut korn, sukker, frukt, grønnsaker og kunstig søtning? Hva i all verden er igjen da, kjøtt?

Mandelmel, soyamel etc, ikke alle grønnsaker, men verstingene når det kommer til gassdannelse. Sjekk Low Foodmap.

Gjest EspenAskeladd
Skrevet

Nei spis nå hva du vil, bare med måte. Ikke bli en av dem som tar med seg matpakke når de skal på middagsselskap.

• Liker 2
Gjest Runforit
Skrevet

Nei spis nå hva du vil, bare med måte. Ikke bli en av dem som tar med seg matpakke når de skal på middagsselskap.

Ikke når det er snakk om mageproblemer. Da kan feil matvare gi deg diaré og gass nok til et luftskip.

Lykke til i det middagsselskapet.

Skrevet

Hvor gammel er du? Du virker relativt ung. Det er ingenting i veien med å ha et ønske om å bli bedre trent og få en bedre livsstil, men for meg virker det som om du går etter vekt? Du er mer enn tynn nok allerede!

Hvis du virkelig vil ha en strammere og mer definert mage handler det om allsidig trening (styrke+kondis) og riktig kosthold. Med riktig kosthold mener jeg nok og riktig mat! Hvis du trener uten å få i deg tilstrekkelig med næring vil du miste muskelmasse. Vekta vil gå ned, ja, men magen vil forbli like dvask.

Hvis du er oppblåst anbefaler jeg at du i hovedsak holder deg unna drikke med kullsyre, varer med kuntig søtning og kål.

Og hvis du vil ha en "real-life-story": da jeg var på mitt best trente og hadde six-pack spiste jeg sinnssykt mye! Jeg var heller ikke spesielt nazi på hva jeg kunne spise eller ikke. JEg spiste det jeg kjente var godt for kroppen min, noe som var sunne varer. Det gikk veldig mye i div yoghurt og brød med variert pålegg, nøtter, frukt og grønnsaker. Til middag fulgte jeg vel stort sett den såkalte tallerkenmodellen med grønnsaker, kjøtt og pasta/poteter/ris. Jeg drakk mest vann, men også iste og brus. Sjokolade og annet snop spiste jeg når jeg hadde lyst på. Naturlig nok så var jeg sulten etter trening, så sjokolade ble ikke førstevalget, men av og til måtte jeg bare ha det likevel :)

Skrevet

Hvor gammel er du? Du virker relativt ung. Det er ingenting i veien med å ha et ønske om å bli bedre trent og få en bedre livsstil, men for meg virker det som om du går etter vekt? Du er mer enn tynn nok allerede!

Hvis du virkelig vil ha en strammere og mer definert mage handler det om allsidig trening (styrke+kondis) og riktig kosthold. Med riktig kosthold mener jeg nok og riktig mat! Hvis du trener uten å få i deg tilstrekkelig med næring vil du miste muskelmasse. Vekta vil gå ned, ja, men magen vil forbli like dvask.

Hvis du er oppblåst anbefaler jeg at du i hovedsak holder deg unna drikke med kullsyre, varer med kuntig søtning og kål.

Og hvis du vil ha en "real-life-story": da jeg var på mitt best trente og hadde six-pack spiste jeg sinnssykt mye! Jeg var heller ikke spesielt nazi på hva jeg kunne spise eller ikke. JEg spiste det jeg kjente var godt for kroppen min, noe som var sunne varer. Det gikk veldig mye i div yoghurt og brød med variert pålegg, nøtter, frukt og grønnsaker. Til middag fulgte jeg vel stort sett den såkalte tallerkenmodellen med grønnsaker, kjøtt og pasta/poteter/ris. Jeg drakk mest vann, men også iste og brus. Sjokolade og annet snop spiste jeg når jeg hadde lyst på. Naturlig nok så var jeg sulten etter trening, så sjokolade ble ikke førstevalget, men av og til måtte jeg bare ha det likevel :)

Hehe, hvis relativt ung er 29 år så skal jeg trykke det til mitt hjerte så lenge jeg lever ;) Vekta er definitivt ikke det viktigste, men vil få ned fettprosenten min. Men føler at jeg ser tjukkere ut enn det jeg veier pga mage- og hofteområdet.

Tusen takk for historien din og gode råd :) Får bare fortsette slik jeg gjør nå, med kondis og styrke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...