Gå til innhold

En utenlandsk dame som føler ubehagelig med huseier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er en 20-årings utenlandsk dame som har vært i Norge siden 2009. Jeg leier leiligheten min med en andre jente(Også asiatisk jente). Det deler vi en leilighet til over 11,000kr på husleie.

I tillegg er huseier en sta eldre man(over 60).

Huseier komme ofte til leiligheten siden han har en kontor inne i leiligheten hans(så egentlig det er 3 stk som deler leiligheter, selv om han sove ikke her for overnatting), og i kontrakten skrev han at han får lov til å gjøre det, hente ting eller jobbe litt i kontoren.

Det som gjøre at jeg føler ubehagelig med han er at han liker å erte meg(ellers liker han å erte jenter) når han komme hit til leilighet for å hente ting eller for inspeksjon.

Det var en gang han spurte om"liker du det bildet?" Det var en nakenbildet av ei dame. Og videre spurte han meg om at sex og sånt..

Jeg føler meg glad når jeg blir ertet med kjekke kar og det skal skjer i en bar eller noe bestemt område, ikke med noe som har aldre til min bestefar. Fy faen å prate med bestefar om sex?

Selv om han aldri går over gense, jeg føler meg ganske lei meg. Er det helt normalt eller bare fordi jeg har andre kulturbakgrunn?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er ikke et kulturproblem.

I Norge synes vi ikke det er akseptabelt at menn godt opp i årene er innpåslitne overfor unge jenter. Folk som oppfører seg slik, omtales gjerne som "gamle griser".

• Liker 18
Skrevet

Ikke normalt. Jeg hadde vurdert å finne et annet sted å bo.

Anonymous poster hash: 66ec9...e74
  • Liker 6
Skrevet

Dette har ikke noe med at du er utenlandsk å gjøre, dette er ikke vanlig eller greit i noe land.

• Liker 6
Skrevet

Jeg vurderer å finne et annet sted å bo også, med venner min. Det blir bedre og tryggere. Takk for aller som svarte meg!

• Liker 2
Skrevet

Her har du fått en litt dårlig deal. Leietakere som ikke klarer å gi slipp på boligen de leier ut er kjedelig, men dessverre står jo dette i leieavtalen din. Du burde prøve å finne deg et annet sted å bo - 11 000 kr pr mnd for å dele tak med en småkåt mann uten antenner er ikke noen gunstig avtale for deg. Han koser seg nok...

• Liker 2
Skrevet

Kan garantere at dette ikke har med kultur å gjøre: Dette er helt uakseptabelt i Norge også. Det kan jo være at han nettopp tror at han kan slippe unna med mer enn han ville gjort med norske leieboere nettopp fordi dere kan tenke at det handler om "kulturforskjeller", men det er altså fullstendig uakseptabelt. Vi norske menn synes overhodet ikke at det her er greit eller normalt, det kunne aldri falt meg inn.

Dessverre er det nok ikke så mye å gjøre med det, han gjør noe som er mer ekkelt enn det er direkte straffbart (trakassering kan det være, men da vil man jo måtte flytte uansett), og jeg ville derfor sett meg om etter andre mulige bosteder. Dere kan i hvert fall føle dere helt trygge på at dette er uvanlig, ikke greit og kun hans feil at det blir ubehagelig.

Anonymous poster hash: 4b634...516
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror faktisk at det kan ha med at du et utenlandsk å gjøre! Det er dessverre en del norske menn som tar seg større friheter overfor utenlandske jenter, fordi de tror at disse jentene enten finner seg i mer, er "løsere" enn norske jenter etc. Altså, norske menn trakasserer selvfølgelig norske jenter også, men jeg vet at utenlandske jenter kan være enda mer utsatt! Så pass deg!

Anonymous poster hash: 37432...a7c
  • Liker 4
Skrevet

Vor er du fra?

Anonymous poster hash: 7d3c3...23a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...