AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #1 Skrevet 21. november 2014 Har egentlig ikke pleid å bruke mye sminke, men begynte å bruke fast nå når jeg kom i ny jobb. Fra før har jeg vært veldig plagd med kviser, men nå er huden min bare lettere uren, men svært fet. Kjøpte sminke på Kicks, hvor de hjalp meg å finne det som passet til meg. Primer fra Smashbox for fet hud, flytende foundation fra Lancome. Men rundt nesen (spesielt nesevingene) så blir det helt tørt og begynner å flasse. Har prøvd å ha ekstra mye primer på, men det hjelper ikke. Noen som vet hvorfor? Er det bare produktene som ikke passer til meg? Anonymous poster hash: 023c7...490
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #2 Skrevet 21. november 2014 Bruk ansiktspeel to ganger per uke. Du har tørr hud som må eksfolieres.Anonymous poster hash: a9905...a71
Gjest Gurgemeie Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 Har du store, tette porer rundt nesa? Ikke bruk primer der. Her har du noen alternativer. 1. Ikke bruk primer rundt nesa, men en vanlig fuktighetskrem (tilpasset fet hud). Forresten, var det en hudlege som sa at du har fet hud, eller de på Kicks? Eller noe du tenker selv? For kombinasjonshud kan være både fet og tørr. Jeg har veldig tørr hud, og gjør som AB over - bruker ansiktsskrubb (noe som hjelper veldig, men litt unyttig rundt nesa). 2. Om du vil det, kan du kjøpe en flaske MAC fix +. Dette er en ansiktsmist som fjerner den pudrete looken på ansiktet, og kan gjøre flakete hud grei igjen. Hvordan påfører du sminken rundt nesa? Tar du litt foundation og så pudder over? 1
Gjest Gurgemeie Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 (endret) Poreffesional fra Benefit tetter porer og fungerer som en primer. Den er en smule dyr, og jeg tror ikke de selger den i Norge, men funker veldig bra! Den tetter igjen porene rundt nesa og under øynene. Jeg gjør dette 1-2 ganger i måneden. Først vasker jeg nesa med veldig varmt vann, og så presser jeg liksom ut all dritten i porene rundt og på nesa (det ligner hudormer når det kommer ut). Deretter, i dusjen, bruker jeg peelingpads fra H&M, som er sånne små bomullspader med små korn, som eksfolierer huden min. Deretter bruker jeg en fuktighetskrem i ansiktet Etter dette, er huden min mye mer mottakelig for sminke og det ser mye bedre ut! Endret 21. november 2014 av Gurgemeie
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Har du store, tette porer rundt nesa? Ikke bruk primer der. Her har du noen alternativer. 1. Ikke bruk primer rundt nesa, men en vanlig fuktighetskrem (tilpasset fet hud). Forresten, var det en hudlege som sa at du har fet hud, eller de på Kicks? Eller noe du tenker selv? For kombinasjonshud kan være både fet og tørr. Jeg har veldig tørr hud, og gjør som AB over - bruker ansiktsskrubb (noe som hjelper veldig, men litt unyttig rundt nesa). 2. Om du vil det, kan du kjøpe en flaske MAC fix +. Dette er en ansiktsmist som fjerner den pudrete looken på ansiktet, og kan gjøre flakete hud grei igjen. Hvordan påfører du sminken rundt nesa? Tar du litt foundation og så pudder over? Er jeg selv som vet jeg har fet hud. Har ikke vært til hudlege. Altså, huden i ansiktet er så fet at jeg sikkert kunne ha tørket det bort med papir, men så ville det vært fett igjen etterpå. Er egentlig fet over hele ansiktet, helt til sminken kommer på. Da blir nesen tørr :S Først vasker jeg ansiktet, tar primer på, så tar jeg på foundation, og så pudder oppå. Er det feil ? Anonymous poster hash: 023c7...490
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #6 Skrevet 21. november 2014 Har du store, tette porer rundt nesa? Ikke bruk primer der. Her har du noen alternativer. Hmm, porene er store ja, hva mener du med tette? Poreffesional fra Benefit tetter porer og fungerer som en primer. Den er en smule dyr, og jeg tror ikke de selger den i Norge, men funker veldig bra! Den tetter igjen porene rundt nesa og under øynene. Jeg gjør dette 1-2 ganger i måneden. Først vasker jeg nesa med veldig varmt vann, og så presser jeg liksom ut all dritten i porene rundt og på nesa (det ligner hudormer når det kommer ut). Deretter, i dusjen, bruker jeg peelingpads fra H&M, som er sånne små bomullspader med små korn, som eksfolierer huden min. Deretter bruker jeg en fuktighetskrem i ansiktet Etter dette, er huden min mye mer mottakelig for sminke og det ser mye bedre ut! Hvor får du tak i Benefit? på nettet? Oi, visste de ikke hadde peelingspads på HM, hørtes lurt ut! Anonymous poster hash: 023c7...490
Gjest Gurgemeie Skrevet 21. november 2014 #7 Skrevet 21. november 2014 (endret) Først vasker jeg ansiktet, tar primer på, så tar jeg på foundation, og så pudder oppå. Er det feil ? Anonymous poster hash: 023c7...490 Nei, dette vil jeg si er helt normalt. Har du prøvd foundation og pudder uten primer? Prøv det også, og se om det hjelper. Hmm, porene er store ja, hva mener du med tette? Hvor får du tak i Benefit? på nettet? Oi, visste de ikke hadde peelingspads på HM, hørtes lurt ut! Anonymous poster hash: 023c7...490 At om du klemmer på nesa (som om du skal presse ut en kvise/hudorm), så kommer det hvite, små "ormer" (det ligner på små, hvite ormer, sorry for den ekle sammenligningen, hehe) Du kan kjøpe Benefit her: https://www.benefitcosmetics.com/product/view/the-porefessional De sender til Norge også, men vær forberedt på at den er litt dyr. Den koster altså rundt 200 kr, men om du har råd til det, vil jeg anbefale den! Den gjør porene mye mindre, fordi den tetter de igjen. Og ja, de er faktisk veldig bra! Huden blir silkemyk etterpå. Jeg bruker de i dusjen. Tar litt vann på, og skrubber ansiktet med den. Har for øvrig hørt at noen har fått reaksjoner av den, så kommer litt an på hvordan huden til reagerer! Men de er billige Endret 21. november 2014 av Gurgemeie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå