Gå til innhold

utleier flytter tilbake, bryter hun kontrakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at utleieren har søkt på jobb her hun leier ut, og kanskje flytter hun tilbake. Og i kontrakten står det at hun kan skriftlig si opp avtalen om hun vil benytte hele boligen, gi 1 mnd varsel.

Men enn om hun flytter hit, og bor her sammen med oss? dette er ikke noe jeg ønsker, men må leie i 1 år, eller finne noen som leier for meg, fordi det er for hennes sikkerhet.

Men vil det ikke si om at hun flytter tilbake bryter hun kontrakten?

(ble kanskje feil plass, men viste ikke hvor jeg skulle poste den ellers.

Anonymous poster hash: 27a91...ab4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette går under Forbruker og Jus :)

Uansett, hun har rom i kontrakten for å flytte hjem og da kan hun det.

Jeg går utifra at derehar gjensidig oppsigelsestid på 1 mnd. Dersom dere ikke vil bo der lenger, sier dere opp og finner et nytt sted.

Anonymous poster hash: 04760...103
  • Liker 1
Skrevet

Dersom hun sier dere opp som leietakere med en mnd notis, så er det vel slik at dere må ut? Tror ikke hun flytter inn med dere.

• Liker 2
Skrevet

Er det et kollektiv siden du tror hun skal bo sammen med dere? Står det i kontrakten at du må bo der 1 år?

• Liker 1
Skrevet

Dersom hun sier dere opp som leietakere med en mnd notis, så er det vel slik at dere må ut? Tror ikke hun flytter inn med dere.

Hun er meget spesiell, så jo det kan faktisk hende :b

Skrevet

Er det et kollektiv siden du tror hun skal bo sammen med dere? Står det i kontrakten at du må bo der 1 år?

Vi er to jenter som leier i en leilighet hun eier, og vi leier ett rom hver, der vi får bruke, kjøkken, vaskerom og spiserom, men ikke stua for eksempel. Og det står i kontrakten at leien gjelder fra august i år, fram til neste år, og at vi kan ikke si opp leieavtalen iløpet av dette året. (jeg måtte flytte hit, og dette var den eneste plassen som jeg kunne flytte hit, og slik var det også for den andre leietakeren også)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...