Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2004 #1 Skrevet 23. juli 2004 Hvis du skulle gifte deg med en bok, hvilken bok ville det bli? Har du noen gang hatt den følelsen av at 'jeg bare elsker denne boka, og jeg klarer ikke å slutte å lese i den, selv om jeg håper den aldri tar slutt'? Hvilken bok elsker du høyere enn alle andre, og hva gjør den så fantastisk?
Rapitap Skrevet 23. juli 2004 #2 Skrevet 23. juli 2004 Hm. Tror jeg hadde vært sporadisk utro i ett bokekteskap, desverre.
Ingeborg Skrevet 23. juli 2004 #4 Skrevet 23. juli 2004 Selv om det virker som en fryktelig "in" ting å si, og selv om jeg nok ville ha store problemer med å være trofast i ekteskapet, må jeg nok si Ringenes Herre. Jeg leste trilogien første gang som elleveåring, og den gjorde et uutslettelig inntrykk på meg. Nå har jeg lest den 11-12-13 ganger eller noe (er kommet ut av tellinga), og hver eneste gang oppdager jeg noe nytt. Dette er Boka med stor B, den jeg stadig kommer tilbake til. Leser den en gang i året, omtrent.
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2004 #5 Skrevet 23. juli 2004 "Prosessen" av Kafka, av den enkle grunn at jeg etter utallige gjennomlesninger fortsatt blir like forbannet og frustrert når jeg leser den. Nesten som et vanlig ekteskap, med andre ord...
Gjest Madley Skrevet 23. juli 2004 #6 Skrevet 23. juli 2004 St.Croix-triologien av Gerd Brantenberg! Forguder de bøkene!
Arkana Skrevet 23. juli 2004 #7 Skrevet 23. juli 2004 Hm. Tror jeg hadde vært sporadisk utro i ett bokekteskap' date=' desverre.[/quote'] Samme her. For en bokelsker som meg hadde jeg nok hatt enorme problemer med å være trofast mot bare én. Skal jeg likevel plukke en å gifte meg med måtte det vel bli "Den Lille Prinsen".
Hontas Skrevet 23. juli 2004 #8 Skrevet 23. juli 2004 Da jeg var liten var det Anne fra Bjoerkely - leste den om og om igjen... og kunne nok ha gifta meg med Gilbert Naa er det faktisk ikke en roman, men 'Under det rosa teppet' av svenske Nina Bjoerk. Hvis du er interessert i feminisme er dette definitivt en bok du boer lese - knallbra!
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2004 #9 Skrevet 23. juli 2004 the lord of the rings, den er iallfall min venn når jeg soler meg, fy så kjedelig soling er!
Tusenfryd Skrevet 23. juli 2004 #10 Skrevet 23. juli 2004 Kaptein Corellis Mandolin - eller Rosenrød og Liljehvit.
-Fisken- Skrevet 23. juli 2004 #11 Skrevet 23. juli 2004 the lord of the rings, den er iallfall min venn når jeg soler meg, fy så kjedelig soling er! Vet, soling er superkjedelig! Cabinets of couriusity - beste boken ever!
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2004 #12 Skrevet 23. juli 2004 Hm. Tror jeg hadde vært sporadisk utro i ett bokekteskap, desverre. :enig_animasjon: Meg og... Har det slik med mange bøker jeg, at jeg ikke klarer legge dem ifra meg... Det kommer alltid nye bøker, så trofast hadde ikke jeg klart og vært heller *sss* Det siste jeg leste var faktisk ei slik man kjøper i vanlig butikk (hadde ingen bok og lese til togturen) Den het "I ly av mørke" og var utrolig overraskende bra til og være slik kiosk-bok... Den var slik jeg ikke kunne legge ifra meg...
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2004 #13 Skrevet 23. juli 2004 Den het "I ly av mørke" og var utrolig overraskende bra til og være slik kiosk-bok... Kiosk-bøker er vel ikke lenger det de en gang var? Før var det stort sett Sagaen om Isfolket og diverse krimbøker man fikk kjøpt der, men nå som pocketbok-ideen omsider har slått til i Norge får man mye rart og noe bra i kiosker og lignende utsalgssteder.
Gjest Moonshadow Skrevet 23. juli 2004 #14 Skrevet 23. juli 2004 Lars Saaby Christensen men beatles kanskje.. Eller Kristiane F å være ung er for jævlig.
Dru Skrevet 23. juli 2004 #15 Skrevet 23. juli 2004 Hitchhikers Guide to the Galaxy av Douglas Adams. Like morsom hver gang, og nå har jeg den som lydbok i tillegg. Det vil si alle bøkene i serien, ikke bare den første.
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2004 #16 Skrevet 23. juli 2004 Kiosk-bøker er vel ikke lenger det de en gang var? Før var det stort sett Sagaen om Isfolket og diverse krimbøker man fikk kjøpt der' date=' men nå som pocketbok-ideen omsider har slått til i Norge får man mye rart og noe bra i kiosker og lignende utsalgssteder.[/quote'] Ja, ble faktisk litt overrasket over hvor bra den var, hadde ventet meg noe helt annet... Gledelig overrasket... Men er abselutt begge deler ja... Slet litt med og finne ei jeg ville kjøpe i det hele tatt
Gjest pace Skrevet 23. juli 2004 #17 Skrevet 23. juli 2004 Hadde jeg kunnet gifte meg med en bok ville jeg ha giftet meg med av Jane Austen's sånn at jeg kunne giftet meg med henne etterpå :hjerter:, men jeg tviler på at hun hadde valgt meg.. *snuble* Hun er jo så flink med pennen da, bare hør her: Mrs Goddard was the mistress of a school - not of a seminary, or an establishment, or any thing which professed, in long sentences of refined nonsense, to combine liberal acquirements with elegant morality, upon which new principles and new systems - and where young ladies for enormous pay might be screwed out of health and into vanity - but a real, honest, old-fashioned boarding-school, where a reasonable quantity of accomplishments were sold at a reasonable price, and where girls might be sent to be out of the way and scramble themselves into a little education, without any danger of coming back prodigies. - Emma, Jane Austen Det er bare så innmari Jane Austen humor i et nøtteskall Også har hun så siiiiinsykt bra dialoger. Hun er så erke karismatisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå