Gå til innhold

Trenger hjelp til hudrutine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kombinasjonshud som er veldig dehydrert tror jeg.Flasser mye og tendens til rødhet. Har noe som kalles seboreisk eksem noe som ikke akkurat hjelper på flassingen. Er veldig enkel i hudrutinen min. Akkurat nå prøver jeg ut oil cleansing method, men aner jo ikke hvilke oljer jeg burde bruke så bruker en oljerens fra kremfresh. Om jeg er tørr så bruker jeg en argankrem på de plassene hvis jeg ikke får nok fukt fra oljen som består av squalene og jojoba.

Peeler aldri da jeg gjorde det for mye som tenåring. Sikkert bidratt til sensitiv hud.
Klør en del i huden og jeg er sikker på det henger sammen med fuktfattigheten. Har og en del porer og sorte prikker.

Noen som har noen råd?

Anonymous poster hash: 5753c...72b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er hudpleier og det der høres iikke bra ut !!!

Jeg anbefaler hudpleieprodukter fra Dermalogica som er milde og gode. Bruk både rens, serum, krem og maske for tørr hud. Du må få opp fuktbalansen i huden. Når du er så tørr som nå vil du bare bli enda mer sesnsitiv også ( det beskriver rødheten ) Anbefaler Barrier Repair som er en veldig mild og fin reparerende krem fra Dermalogica.

Anonymous poster hash: 719ec...599
Skrevet

Du trenger ikke nødvendigvis bruke alt fra samme merke, eller Dermalogica i det hele tatt, som hun over foreslår, selvom det er et godt merke og jeg bruker ting derfra selv. Det viktigste er at du får gode produkter som passer til huden din, samme hvilket merke det er. Poenget er bare at du ikke skal la deg presse til å "måtte" kjøpe noe, fordi selv hudpleiere, og spesielt de som står i disse butikkene kan bidra til en del kjøpepress fordi "du måååå ha det her" osv.

Hvis du flasser er du tørr, men ville kanskje brukt en krem med både fukt og fett. En god, men mild rens, toner uten alkohol, kanskje et serum, og en krem + eventuelt øyekrem.

Jeg har sensitiv hud, og tåler ingenting fra f.eks Decleor bortsett fra balmene deres, de er fantastiske til å bruke over natten, og selv om de er dyre som f, funker de som ingenting annnet på min hud iallefall.

Skrubb er også viktig, selv bytter jeg på å bruke syrepeeling fra Elixir (10%) og MD face and body scrub. Bruker også Clarisonic, føler det har rensket opp en del i huden min og definitivt gjort den jevnere enn den var før. Bruker børsten for sensitiv hud, men de har en for veldig sensitiv hud også.

Skrevet

Jeg vil helst bruke økologisk da jeg er skeptisk til silikoner. Helst vil jeg og bruke oljer til å rense og fukte huden med, men synes det er vanskelig å vite hvilke oljer jeg kan bruke...

Skrevet

Jeg vil helst bruke økologisk da jeg er skeptisk til silikoner. Helst vil jeg og bruke oljer til å rense og fukte huden med, men synes det er vanskelig å vite hvilke oljer jeg kan bruke...

Da er det bare å søke litt rundt på nettet. Man kan blande masse forskjellig; jojobaolje, kokosolje, castor olje osv. Mener å huske at mandelolje er bra for tørr hud

Skrevet

Oljer har for store molekyler til å trenge ned i ;) Men Weleda er jo et godt merke som er økologisk.

( Jeg som foreslo Dermalogica)

Skrevet

Da ville jeg sjekket ut Maria Åkerberg, de er helt rene og økologiske. Uten irriterende stoffer og parfyme.

Skrevet

Det er feil tror jeg, de skal visst være gode til å fukte huden har jeg hørt da de trenger såpass dypt inn, men er så usikker på hva som passer til min sensitive komvinasjonshud. Er enig i at Dermalogica er bra. Har selv brukt det, men er skeptisk til silikon i kremene. Vurderer jojoba eller argan.

• Liker 1
Skrevet

Oljer har for store molekyler til å trenge ned i ;) Men Weleda er jo et godt merke som er økologisk.

Joda, det kan de :-) Jojobaolje f.eks, er supert, den har små molekyler, da den likner hudens egen olje. Men jeg ville styrt unna f. eks kakosmør, kokosolje og olivenolje, da den legger seg oppå huden, istedet for å trekke ned.

Skrevet

Ja, enig. Leser en blogg som heter comeclean med en guide til baseoljer, men synes fortsatt det er vanskelig å vite hvilken olje. Har vurdert aprikoskjerne olje men redd den blir for fet.

Skrevet

Har også lest at Hampfrøolje og Aprikoskjerneolje skal være fine mot irritert og tørr hud. Siden du nevnte eksem :-)

Skrevet

Ja, eller altså, det er seboreisk eksem. Slik jeg forstår det er det en sopp som naturlig ligger i huden som Noen reagerer på. Den trigges fram av fet hud. Derfor er den ikke eksem i den forstand slik som f.eks atopisk. Jeg har fet underhud, men er flassete i overhuden og det klør og kjennes fuktfattig ut. Derfor trenger jeg en lett olje. Kanskje hampfrø olje ikke er dumt?

Skrevet

Ja, eller altså, det er seboreisk eksem. Slik jeg forstår det er det en sopp som naturlig ligger i huden som Noen reagerer på. Den trigges fram av fet hud. Derfor er den ikke eksem i den forstand slik som f.eks atopisk. Jeg har fet underhud, men er flassete i overhuden og det klør og kjennes fuktfattig ut. Derfor trenger jeg en lett olje. Kanskje hampfrø olje ikke er dumt?

Men jeg må bare spørre. Tenker du å bruke oljen som rens, eller som fukt/krem? :-) gå inn på sunvita.no, der selger de en haug av oljer! Alt du kan ønske :-) Hampfrøolje kan jo være verdt et forsøk, du må finne den som passer fin hud.

Skrevet

Hehe, godt som! Jeg vet ikke, for jeg er så forvirret om oljerens metoden menes med at man bruker f.eks hampfrøolje til å rense med og da trenger man kun ta på litt olje på tørre partier. Det skal liksom være nok i seg selv slik jeg forstår å rense med olje også ta en varm klut og ha over ansiktet i to min.

Men, jeg er så lei. Er veldig fan av tanken på det enkle er det beste, men lei av sorte prikker og flassete, rødlig hud.

Skrevet

Sjekk ut marinamiracle. De har ikke renseolje, men en god allround-olje.

Skrevet

Har dere noen råd til en god fuktmaske? Bruker noen gang yoghurt naturell.

Skrevet

Har dere noen råd til en god fuktmaske? Bruker noen gang yoghurt naturell.

Min favoritt er dessverre blitt ødelagt med ny formel, det var Decleor Hydra Floral fuktmaske.

Men har nå funnet en annen jeg også syns er veldig god, og det er

Matis Jeunesse Youth hydrating mask.

Skrevet

Men weleda inneholder alkohol og det er vel ikke bra.

Anonymous poster hash: 23388...e18

Skrevet

Nei, weleda er ikke bra. Har prøvd det og det er "stinn" av alkohol.
Bør man rense huden hver kveld. Er dette nødvendig da jeg ikke bruker sminke?

Leser på en blogg av ei dame som bruker oljerense metoden at dette ikke skal være nødvendig.
Huden kan bli lurt da det som ligger på huden av talg osv er med på å beskytte huden
Er så forvirret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...