Gjest agurk Skrevet 23. juli 2004 #1 Skrevet 23. juli 2004 Babyen er nå to og en halv mnd. Hittill har vi ammet og vært fornøyd med det. Men så ble han veldig urolig og skrek mye. Jeg prøvde å drikke ammete og amma hver time, men han ble aldri mett eller så ble han for mett og fikk vondt i magen. Slutta og sove på dagtid og bare stressa. Så begynte jeg å gi MME på kveldstid og han roa seg helt. Og så skle det litt ut og nå får han MMe og pupp om en annen. Kanskje det ikke var nok melk? Han er en sulten krabat. Stor er han og. Og så nå har jeg selvfølgelig dårlig samvittighet for at jeg ikke prøver hardt nok. At jeg ikke stresser litt til med puppen. For det er jo amming som er så fantastisk osv.. Kjenne jeg blir helt matt jeg. Skulle jo ikke amme engang jeg og så ble det til at vi gjorde det alikavel. Og nå når vi begynner og går over til MME så føler jeg meg elendig selv om ungen har roa seg. Uff, måtte bare få det ut. Gleder meg til han spiser brødskive jeg
Gjest Primula Skrevet 23. juli 2004 #2 Skrevet 23. juli 2004 Har bare en ting å si jeg: ikke ha dårlig samvittighet. Nå er barnet ditt mett og fornøyd, det er det viktigste. :-)
Elbereth Skrevet 23. juli 2004 #3 Skrevet 23. juli 2004 Det kan godt hende du hadde melk nok, men morsmelkerstatningen er mer tungtfordøyelig enn morsmelka, så derfor føler han seg nok mer "mett" enn med bare pupp. Unger er så forskjellige, og grensene for ditt og datt fra helsestasjonen har jeg igrunn sett på som veiledende. Kos deg med både pupping og flaskefôring, du!
Gjest LilleLinda Skrevet 23. juli 2004 #4 Skrevet 23. juli 2004 Tror du gjorde det riktige, det er DU som vet hva som er best for barnet ditt!!!! (og når det gjelder følelser ang amming, så er det ikke rart du føler det slik - det er et gedigent ammepress der ute! Man snakker om at slankepress mot kvinner er så ille, men mange av mine venninner og meg selv synes det er et desto større ammepress - som kan ødelegge for mange...) Lykke til videre :-)
CarpeDiem Skrevet 23. juli 2004 #5 Skrevet 23. juli 2004 Ikke stress med det. Gi barnet den melken du har, og spe på med MME. Barnet har fått morsmelk de aller viktigste ukene, og gir du det du har fremover også, så får du et friskt og fint barn! Og barn har bedre av at mamma har det bra og ikke stresser. Da er det ikke så farlig om noe av næringen er MME... I tillegg til at du har det bedre dersom du ikke stresser, så blir det lettere for far og andre å ta del i matingen. Bestemødre, tanter og andre synes ofte det er STOR stas å kunne være i andre enden av en tåteflaske. Mine to barn er fostret opp på kombinasjonen. Eldstemann ammet jeg i 8 måneder, men måtte gi ham tillegg helt fra han var fire uker. Minstemann ammet jeg, med tillegg, til hun var nesten to måneder, og da måtte jeg gi meg. Jeg har vært mye syk etter hun ble født, og for henne er det faktsik pappaen som er den viktigste materen. CD
Gjest agurk Skrevet 24. juli 2004 #6 Skrevet 24. juli 2004 Takk for hyggelige svar! Håper vi får til begge delene, at melka ikke forsvinner! Kjekt å ha noe melk så jeg slipper opp å varme flaske midt på natta
Gjest Tex Skrevet 24. juli 2004 #7 Skrevet 24. juli 2004 Din jobb nummer en som forelder er å sørge for at barnet ditt er mett, varm, tørr og trygg. Høres ut som du gjør en glimrende jobb
snexi Skrevet 24. juli 2004 #8 Skrevet 24. juli 2004 Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Minste jenten vår på snart 1 år fikk også MME i tillegg til pupp fra hun var 2 mnd. Vi klarte å holde litt på puppen til hun var 6 mnd samtidig som hun fikk max døgn "dose" med MME. Da ville ikke hun ha mer. Det var "blæææh" når hun ble lagt til puppen, så da sluttet vi like godt. Du skal ikke ha dårlig samvittighet over at barnet ditt får MME. Det blir for mye fokusert på å amme. Selvsagt er å amme sitt barn det aller beste, men en skal ikke amme for en hver pris. Det er kjempe mange som sliter og sliter for å få dette til (noe som kan være flere grunner til at det ikke går) Så enden på visen blir at mor og barn er stresset og ikke får kose seg som de burde. Lykke til og nyt spebarns-tiden den går så alt for fort.
Gjest Anonymous Skrevet 25. juli 2004 #9 Skrevet 25. juli 2004 Dette er det verste jeg har hørt! selvfølgelig skal du ikke ha dårlig samvittighet! han har fått nok morsmelk fra deg, og du skal ikke ha det spor dårlig samvittighet for at du slutter helt eller! Det er så mye ammepress at det er helt sykt! Man blir utrolig slapp og energi fattig av å amme også, og er det bra for barnet? er det bra at mor ikke orker så mye og er slapp hele tiden? husk det er veldig krevende å være mor til et spedbarn, så gjør akkurat det som er riktig for deg! Du kan godt begynne å gi han litt frukt og grøt når han er ca. 3-4 mnd også, da vil babyen din bli enda mer fornøyd! en blid fornøyd mett krabat som sover lenge om natta! hører du meg? IKKE HA DÅRLIG SAMVITTIGHET!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå