AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #1 Skrevet 21. november 2014 Hei, jeg har 5 venninner som jeg gir gaver til. Vi har blitt enige om en makspris på 150 kr. Til den prisen er det vanskelig å finne noe som er nyttig, blir veldig ofte noe ræl som ender opp i rotet hjemme. Etter å ha tenkt en stund så har jeg bestemt meg for å gi noe som kan spises og drikkes. Jeg har tenkt å gi alle venninnene mine en fin kopp/ krus og en pakke Pukka te. Jeg vet at alle er veldig glad i te, og tenkte at koppen hører godt med. Er dette greit? Har dere forslag til alternativ gave? Såpe, håndkrem eller sminke er også noe jeg vurderer, men usikker på hva jeg skal kjøpe av det.Anonymous poster hash: d8793...7be
The Kitten Skrevet 21. november 2014 #2 Skrevet 21. november 2014 Hei, jeg har 5 venninner som jeg gir gaver til. Vi har blitt enige om en makspris på 150 kr. Til den prisen er det vanskelig å finne noe som er nyttig, blir veldig ofte noe ræl som ender opp i rotet hjemme. Etter å ha tenkt en stund så har jeg bestemt meg for å gi noe som kan spises og drikkes. Jeg har tenkt å gi alle venninnene mine en fin kopp/ krus og en pakke Pukka te. Jeg vet at alle er veldig glad i te, og tenkte at koppen hører godt med. Er dette greit? Har dere forslag til alternativ gave? Såpe, håndkrem eller sminke er også noe jeg vurderer, men usikker på hva jeg skal kjøpe av det.Anonymous poster hash: d8793...7be Dette er en veldig fin gave. Hvis du gjøre den mer personlig kan du kjøpe kopper som er uten skrift eller design og skrive noe på dem selv. En venninne av meg gjør dette, og koppene hennes er veldig kule. På den ene står det f.eks "Just woke up - already awesome" og på en annen står det "I'm not awake before this is empty."
Gjest Seajewel Skrevet 21. november 2014 #3 Skrevet 21. november 2014 Pukka te er luksuste, så det må være midt i blinken om de liker te.
Chloe- Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 Jeg syns det var en kjedelig gave. Ville heller gitt noe personlig til hver og en. 4
Vill Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Synes det er kjekk ting å få! Er sjølv glad i te! Liker forslaget over om å skrive og tegne på koppene sjøl! :D
Gjest Fayme Skrevet 21. november 2014 #6 Skrevet 21. november 2014 (endret) Hadde likt den gaven! Endret 21. november 2014 av Fayme
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #7 Skrevet 21. november 2014 Jeg ville satt mye mer pris på en flaske vin, for eksempel. Kan få en god vin til 150 kr! Ellers er Pukka-te godt, jeg drikker mye av det (hamstrer billig i Sverige), men kopper har jeg så mange av at de går ned i en pappeske i kjelleren. Anonymous poster hash: eaf6c...dee 6
Vill Skrevet 21. november 2014 #8 Skrevet 21. november 2014 Jeg ville satt mye mer pris på en flaske vin, for eksempel. Kan få en god vin til 150 kr! Ellers er Pukka-te godt, jeg drikker mye av det (hamstrer billig i Sverige), men kopper har jeg så mange av at de går ned i en pappeske i kjelleren. Anonymous poster hash: eaf6c...dee Eg er egentlig enig med deg. Skapet vårt har ikkje plass til ein ekstra kopp. Men det spørs litt kor gamle TS og veninnene er? Og om dei bur heime eller for seg sjølv? Te er eg alltid glad for å få, men vin er jo veldig kjekt å få også
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #9 Skrevet 21. november 2014 Kopper er litt avhengig av situasjonen deres, noen har jo en million krus fra før, og de har kanskje ikke bruk for ekstra skapfyll. Er de ganske unge og ikke har rukket å fylle skapene til randen enda, så er en kopp fint. Te er uansett supert så lenge de drikker te. En annen ting jeg har tenkt på til aktive strikkere, er å gi bort en stilig strikkeoppskrift og tilhørende garn, og ønske meg en sånn strikket ting til neste jul. Ideen min er at da får de noe de liker å holde på med, og så slipper de å slite med å finne på noe å gi meg til jul neste år - ville dere som strikker syntes det var en ok gave? Anonymous poster hash: eace6...b09
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #10 Skrevet 21. november 2014 Kopper er litt avhengig av situasjonen deres, noen har jo en million krus fra før, og de har kanskje ikke bruk for ekstra skapfyll. Er de ganske unge og ikke har rukket å fylle skapene til randen enda, så er en kopp fint. Te er uansett supert så lenge de drikker te. En annen ting jeg har tenkt på til aktive strikkere, er å gi bort en stilig strikkeoppskrift og tilhørende garn, og ønske meg en sånn strikket ting til neste jul. Ideen min er at da får de noe de liker å holde på med, og så slipper de å slite med å finne på noe å gi meg til jul neste år - ville dere som strikker syntes det var en ok gave? Anonymous poster hash: eace6...b09 Jeg strikker ikke, men har flere rundt meg som er glad i å strikke. Og jeg hadde ikke gitt de en gave som egentlig er ment til meg selv neste år. Anonymous poster hash: 4d07e...6a7 6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #11 Skrevet 21. november 2014 Jeg hadde likt å få te, men kopper har jeg egentlig nok av, så ville heller lagt ved sukker av god kvalitet, honning, teklype e.l. En annen ting jeg har tenkt på til aktive strikkere, er å gi bort en stilig strikkeoppskrift og tilhørende garn, og ønske meg en sånn strikket ting til neste jul. Ideen min er at da får de noe de liker å holde på med, og så slipper de å slite med å finne på noe å gi meg til jul neste år - ville dere som strikker syntes det var en ok gave? Anonymous poster hash: eace6...b09 Hvis du gir meg noe i gave som du skal ha tilbake neste år, så er det jo egentlig ikke en gave? Jeg strikker mye, men ikke så mye på bestilling fordi jeg syns det er kjedelig med pliktstrikk, og mange forstår ikke hvor mye arbeid som legges i det. Jeg liker heller ikke å strikke med syntetisk garn og lavkvalitets billiggarn, noe mange ikkestrikkere ikke forstår forskjellen på. Skal du gi en strikker noe i gave uten å ha spurt på forhånd, bør det i alle fall være noe de kan bruke på seg selv og av skikkelig kvalitet. F.eks kan man kjøpe et hefte fra sandnesgarn med tilbehørsoppskrifter og gavekort på garn eller noen nøster alpakka eller kasjmir som ligger ved. Det bør være i en farge du vet mottaker liker, for det er ofte ikke mulig å bytte garn eller finne garn å skjøte på pga ulik innfarging. En gave du skal ha tilbake er ikke greit. Anonymous poster hash: f406a...4f0 8
Gjest Margit Spat Skrevet 21. november 2014 #12 Skrevet 21. november 2014 Jeg er med på teen, men ikke på koppen, av samme grunn som mange har nevnt over her. Mine skap er fulle av kopper og kar. Sist jeg telte over hadde jeg faktisk 6 teklyper også Dersom de ikke har fulle skap er det ingen ting i veien for å kjøpe krus, og uansett er det en hyggelig gave. Jeg vil faktisk også heller ha te enn vin, da jeg drikker te mye oftere enn vin, og vin er en såpass vanlig gave at det har begynt å hope seg opp litt med det også her i huset. Hvis du skulle gå for noe annet enn krus, ville jeg satset på noe som er spiselig, f.eks krydder, honning, trøfler/praliner eller god lakris. Det er ganske mye slikt å velge i nå før jul i butikkene.
alabaster Skrevet 21. november 2014 #13 Skrevet 21. november 2014 Enig med det mange har skrevet her - te er hyggelig, men en kopp blir fort til rot. Jeg gir aldri kopper e.l. med mindre jeg vet om et bestemt servise mottakeren samler på. Men jeg vet det er noen som syntes det er hyggeligst med masse ulike kopper og kjørler som ikke matcher, så hvis det stemmer for venninnene dine er det jo ingenting i veien for å gi en kopp. Hva med en grei olivenolje eller krydder? En bitteliten flaske trøffelolje? En annen ting jeg har tenkt på til aktive strikkere, er å gi bort en stilig strikkeoppskrift og tilhørende garn, og ønske meg en sånn strikket ting til neste jul. Ideen min er at da får de noe de liker å holde på med, og så slipper de å slite med å finne på noe å gi meg til jul neste år - ville dere som strikker syntes det var en ok gave? Anonymous poster hash: eace6...b09 Jeg strikker mye, men ville faktisk blitt irritert om noen ga meg et bestillingsverk i julegave (eller noen annen anledning, for den saks skyld). Strikker gjerne til andre, men synes det er hyggeligst når det blir en overraskelse. Får ofte inntrykk av at de som "bestiller" ikke skjønner hvor mange timer som går til et prosjekt, og hvor mye mindre morsomt det er når det er pliktstrikking... Hva med å gi garn i ordentlig luksuriøst fiber som hun ikke ville spandert på seg selv? Kasjmir, som ble foreslått ovenfor? 2
Katias Skrevet 21. november 2014 #14 Skrevet 21. november 2014 - Vinflaske - Hudpleieprodukter - Abonnement på et billig ukeblad - Sengetøy - Stearinlys i ulike farger Du får sikkert kjøpt mye for 150,- kroner per person, hvis det var det beløpet du hadde satt deg som mål?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #15 Skrevet 21. november 2014 Ok, takk for tilbakemelding på strikkeideen min Tenkte på det fordi jeg stadig blir spurt om det er noe jeg ønsker meg som de kan strikke, de sier at de er litt usikker på om de skal gi ditt og datt fordi jeg har fått strikkeplagg av dem så mange ganger før - men jeg vil jo gjerne ha enda flere, og tenkte det var lettvint for dem å få noe konkret. Men da skal jeg droppe det Luksuriøst garn var ikke så dumt istedet. Anonymous poster hash: 25144...cf2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #16 Skrevet 21. november 2014 Eg er egentlig enig med deg. Skapet vårt har ikkje plass til ein ekstra kopp. Men det spørs litt kor gamle TS og veninnene er? Og om dei bur heime eller for seg sjølv? Te er eg alltid glad for å få, men vin er jo veldig kjekt å få også Alle venninnene mine er i 20 årene og studenter, de er veldig glad i te. Og jeg tror de setter pris på en kopp, har selvfølgelig tenkt å kjøpe en type de samler på, f. eks Mummi eller annet motiv som jeg ser de har i skapet. Anonymous poster hash: d8793...7be
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #17 Skrevet 22. november 2014 - Vinflaske - Hudpleieprodukter - Abonnement på et billig ukeblad - Sengetøy - Stearinlys i ulike farger Du får sikkert kjøpt mye for 150,- kroner per person, hvis det var det beløpet du hadde satt deg som mål? Det er 150 kr pr person jeg hadde tenkt meg. Tre av dem drikker ikke vin, jeg tørr ikke å gi kremer og hudpleieprodukter i gave, rett og slett fordi jeg vet at de er som meg, veldig nøye på hva og hvilket merke de bruker. Sengetøy blir litt kjedelig igjen; og igjen litt risikabelt med tanke på interiør og design i deres respektive hjem. De fleste av oss er ganske stilsikre og har klare kriterier for hvilke farger, møbler og interiør vi bruker i hjemmet vårt. Anonymous poster hash: d8793...7be
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #18 Skrevet 22. november 2014 Ingen av dem strikker, så det er ikke aktuelt. Men jeg har blitt veldig usikker på koppen, noen forslag til hva annet jeg kan gi? Bare te blir litt lite, så jeg må ha en ekstra ting, og den må ikke koste mer enn xa. 100 kr. TSAnonymous poster hash: d8793...7be
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #19 Skrevet 22. november 2014 Hva med te, sjokolade og et interiørblad?Anonymous poster hash: 5288e...bba
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #20 Skrevet 22. november 2014 hva med å kjøpe/lage noe som er et symbol på noe internt dere har mellom dere (alt fra et sted dere har vært, noe dere har gjort, noe dere alltid snakker om eller gjør, noe som er typisk hun osv. be creative) og lage et kreativt og kult kort ved siden av med bilder av dere/personen eller noe sånt? det gjorde jeg en gang og det falt veldig i smak. ellers er jo en liten serie med bilder av dere sammen også veldig hyggelig det er sånn jeg liker å få i allfall. Anonymous poster hash: b590f...dcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå