Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2004 #1 Del Skrevet 23. juli 2004 Jeg har hatt snill og fin hud i årevis - hadde kun små hudproblemer i puberteten også. Men nå, i en alder av 24, har jeg plutselig fått så uren hud! Hjelp! Jeg har ikke skiftet P-pillemerke Ikke røyker jeg Ikke drikker jeg mer enn før Jeg spiser like forholdsvis sunt som før, altså ingen endringer i kosthold (men litt mindre sjokolade!) Har ikke begynt med nye hudkremer e.l. Har alltid bare vasket huden med vann og Lano, og den har oppført seg brillefint! Men nå har jeg masse urenheter, særlig fra haka og bak mot ørene. Har vasket ansiktet med clearasil i noen uker uten at det har hjulpet nevneverdig. Hva kan dette skyldes? Hva kan jeg gjøre med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 23. juli 2004 #2 Del Skrevet 23. juli 2004 Kanskje du plutselig har utviklet en allergi mot hudkremen eller sminken du bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2004 #3 Del Skrevet 23. juli 2004 Kanskje du plutselig har utviklet en allergi mot hudkremen eller sminken du bruker? Jeg bruker verken hudkrem eller sminke :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 23. juli 2004 #4 Del Skrevet 23. juli 2004 Hmm....Jeg tror ikke jeg ville brukt Lano i ansiktet. Selv om du har gjort det i årevis, kan det jo hende at huden begynner å reagere på det først nå. En venninne av meg fikk også plutselig hudproblemer slik som deg, men det gikk over da hun begynte å bruke renseprodukter som var mer tilpasset hennes hud. Mulig at det vil funke for deg også. Foreslår at du tar deg en tur til hudpleier for å få noen tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. juli 2004 #5 Del Skrevet 23. juli 2004 Lano i ansiktet? Prøv og bruke noe som er mer tilpasset din hud som Salt foreslår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soul Skrevet 23. juli 2004 #6 Del Skrevet 23. juli 2004 Det der var som å lese om meg nesten, Pepita! Jeg har også nå 24 år gammel begynt å få kviser fra haka og mot ørene. Og har aldri vært særlig plaget av kviser før. Men i mitt tilfelle mistenker jeg allergi mot krem/renseprodukter eller noe. Spesielt fordi kvisene klør, nesten som eksem. Kjipt er det i hvert fall! Jeg ville nok også prøvet å kutte ut Lano bare for å se om det hjelper hvis jeg var deg. Tror jeg må komme meg til en hudpleier som Salt skriver... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2004 #7 Del Skrevet 23. juli 2004 Takk for tips. Jeg tar meg nok en tur til en hudpleier for å få noen gode råd. Ellers skrubber jeg ikke akkurat fjeset i Lano hver dag, da, som oftest bruker jeg bare vann. Men nå skal jeg kutte det helt ut. Synes uansett det var så merkelig at det plutselig kom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 23. juli 2004 #8 Del Skrevet 23. juli 2004 Bare for å "skremme" deg litt... ...er du gravid uten å vite det...? Graviditet gjør en del med hormonverdiene, og "ekte kviser" skyldes hormoner. Men det kan høres ut som en reaksjon på noe (såpe/solkrem/sol/whatever), som de andre skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. juli 2004 #9 Del Skrevet 23. juli 2004 Bare for å "skremme" deg litt... ...er du gravid uten å vite det...? Graviditet gjør en del med hormonverdiene, og "ekte kviser" skyldes hormoner. Men det kan høres ut som en reaksjon på noe (såpe/solkrem/sol/whatever), som de andre skriver. nei, dessverre... Har hatt dem siden begynnelsen av mai, og jeg går på pillen og har mensen, så det ville vel vært underlig. Men jeg har tenkt tanken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 23. juli 2004 #10 Del Skrevet 23. juli 2004 Det JEG ville tro, er at du ved å bruke såpe i ansiktet, har tørket ut huden din slik at den reagerer ved å produsere mer fett, som kan gi kviser. Det er helt naturlig at huden blir tørrere med årene, og da kan noe slikt som du beskriver skje. Prøv å rense huden med en rensemelk eller rensekrem (samme hva slags merke, men ikke bruk skummende rens eller rens for uren hud, det gjør vondt verre, siden det tørker ut huden enda mer). Dessuten bør du bruke en fuktgivende krem både morgen og kveld. Ellers bør du plukke deg i ansiktet så lite som mulig (lettere sagt enn gjort, I know ) På apoteket vil du finne bra produkter til en OK pris, eller du kan prøve Dr. Hauschka fra helsekost (jeg er blitt litt hekta selv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 24. juli 2004 #11 Del Skrevet 24. juli 2004 Synes at urenheter kan komme når jeg er stresset og har mye å tenke på, men selvfølgelig trenger jo ikke det å gjelde deg (?). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå