Gå til innhold

Kynisk reklame!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En dame i familien ble nylig enke. I dag da jeg var hos henne, viste hun meg et kort som var adressert til henne. Det var fra en eiendomsmegler. 'skal du selge din bolig i *stedsnavn*?' sto det. Damen var ganske opprørt, hun har aldri hatt noe med dette firmaet å gjøre, og hun mener de må ha gått gjennom registre over nylig avdøde personer. Hun har forresten ingen planer om å selge, og fant dette ganske krenkende. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 5abb6...937

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ren tilfeldighet.

Anonymous poster hash: 55277...f47
  • Liker 2
Skrevet

Dette er helt vanlig å få fra tid til annen i postkassene. Ingenting å ta på vei for.

Kommer også kort i postkassene om at nå har vi solgt x bolig i ditt nabolag og satt ny prisrekord i ditt nabolag. Ta kontakt dersom vi skal verdivurdere din bolig, ta kontakt dersom du skal selge din bolig...

Anonymous poster hash: 7b461...daa

• Liker 2
Skrevet

Dette er helt vanlig å få fra tid til annen i postkassene. Ingenting å ta på vei for.

Kommer også kort i postkassene om at nå har vi solgt x bolig i ditt nabolag og satt ny prisrekord i ditt nabolag. Ta kontakt dersom vi skal verdivurdere din bolig, ta kontakt dersom du skal selge din bolig...

Anonymous poster hash: 7b461...daa

Skrevet

Vi får sånne hele tiden..

Skrevet

Jeg får også disse med ujevne mellomrom. Både foreldrene mine og jeg fikk et slikt kort rett etter at jeg fikk en kreftdiagnose også, men jeg tviler på at de forskutterte at jeg skulle ta kvelden. Invitert på møter med servering hos disse meglerne blir jeg også en sjelden gang, selv om jeg på ingen måte har planer om å flytte eller har gitt uttrykk for slike tanker.

Jeg er helt sikker på at dette var tilfeldig. Slike lapper kommer oftere om man bor i et attraktivt område eller dersom megleren nettopp har solgt en bolig i nærområdet, men de kommer til de aller fleste en sjelden gang uansett.

Anonymous poster hash: 83c1d...5fe
  • Liker 3
Skrevet

Ts her.

men er disse lappene adressert når dere får dem? Jeg får også sånne av og til, men de har aldri vært adressert.

Jeg kan kanskje få henne til å høre om naboene også har fått sånne. Men takk for at dere svarte, jeg håper dere har rett. :-)

Skrevet

Mine har vært adressert. De fleste her har satt opp klistremerker mot uadressert post, så for at de skal få levert reklamen har de begynt å merke med navn.

• Liker 1
Skrevet

Ts her.

men er disse lappene adressert når dere får dem? Jeg får også sånne av og til, men de har aldri vært adressert.

Jeg kan kanskje få henne til å høre om naboene også har fått sånne. Men takk for at dere svarte, jeg håper dere har rett. :-)

De er uten unntak adressert til meg, ja. Jeg har, som Duckie over her, et klistremerke med nei til uadressert reklame, så det må de være. Kan hende de utelater det hvis få har en slik lapp om uadressert reklame, men de vet jo navnet på de som bor der uansett, så at det tas med er bare for å sikre at det faktisk havner i postkassen.

Status er uansett at jeg får flere slike, adressert til meg personlig, i løpet av et år. Hadde det kommet fra flere meglere på mistenkelig kort tid, henvist til store endringer i livet eller noe sånt, da hadde jeg også tenkt at det virket rart. Men at noe sånt skjer en gang er tydelig bare tilfeldig.

Anonymous poster hash: 83c1d...5fe

• Liker 1
Skrevet

Vi får også slike av og til. Gjerne med en beskjed om hvor mye leiligheter i nærheten har gått for, og at det er helt, helt uforpliktende å få en vurdering fra meglerfirma x :)

Tror det er en ren tilfeldighet, men forstår at hun syns det er litt leit og sårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...