Gå til innhold

Holdbarhet på truser/BHer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, hvor lenge beholder dere undertøyet før de går i søpla?

Jeg holder nemlig på å kaste en del for tiden, og vet at en del av de trusene er opptil to år gamle. Er det på tide å kaste de tro?

Skrevet

Haha, oi, nå følte jeg meg ekkel! Den eldste trusa jeg har er 6-7 år gammel, tror jeg. Kaster de ikke med mindre de er veldig slitt eller det har gått hull på de. Eller om de har blitt veldig udelikate fordi de er gamle da, såklart.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Det er på tide å kaste dem dersom de er for mye slitt eller er ødelagte.

Jeg har ganske mye undertøy, og synes ikke to år er noen høy alder på undertøy, snarere tvert om. Nå kommer det jo an på om man kjøper skikkelig kvalitet eller ei, men jeg har også truser som er 6-7 år gamle, og som likevel har beholdt både farge og elastikk, og som ikke er utslitt.

BH-er har jeg i alle fall et par av som er 4-5 år gamle, og som fremdeles henger med.

Skrevet

Tror jeg har noen som er 6-7 år gamle, men har en del som er like så det er vanskelig å skille de eldste fra de litt nyere. Kaster undertøy når det blir slitt (les:hullete), elastikken gir seg, eller det blir misfarget av en eller annen grunn.

Skrevet

Jeg ser ingen grunn til å kaste det så sant det ikke er ødelagt/slitt, og kanskje strikken på trusene er for tøyd.

Gjest Lille-pus
Skrevet

2 år er da ingen alder for en truse av god kvalitet?

Det kommer selvsagt ann på om den er i bruk og vaskes flere ganger i uken.

Jeg tror mine eldste sveitsiske stretchbomull truser er både 6 og 8 år gamle, og absolutt like fine med 'spretten' elastisitet.

Kaster truser når de begynner å bli slappe i elastikken eller begynner å bli tynnslitte.

Skrevet

Jeg liker at undertøyet ser fint og rent og nytt ut uten slitasje, så jeg kjøper nytt kanskje 2 ganger i året. Det er ikke alltid jeg kaster alt 2 ganger i året altså, men kanskje 1 år ca er maks for det meste jeg har. Noe av grunnen er sikkert fordi jeg vasker det på altfor varmt og ikke håndvasker bher så de blir helt skakkjørte, men jeg er litt hygienefreak :P

Skrevet

Jeg bruker å kjøpe billig undertøy, å da blir de utvasket og ubehagelig å gå med (truser som graver seg oppi rumpa er ikke godt å gå med).

Er det god kvalitet på de trusene dere har, siden dere har de i så mange år?

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg har undertøy av god kvalitet. Ikke det aller dyreste, men ikke det billigste heller. Mye av det jeg har hatt i årevis er truser fra Kari Traa eller Triumph, men jeg har også en og annen positiv overraskelse fra Lindex eller Pierre Robert som har holdt seg svært godt.

BH-ene mine er kjempedyre, da alle kjøpes i spesialforretninger pga størrelse.

Jeg har alltid vasket trusene på 60 grader i maskin og BH-er for hånd.

Skrevet

Til dagligtruser kjøper jeg bare Calida hos timarco.no. Calida holder i årevis, men må vel legge til at jeg har mange, kanskje 100 stk. eller enda mer ;(, som er i rullering.

Bher kjøper jeg og bare av beste kvallitet og har en god del av som rulleres.

Men det hjelper ikke uansett hvor god kvallitet plaggene har i utgangspunktet blir de ikke vasket og stelt riktig, så blir både truser og bher søppel ganske fort.

Anonymous poster hash: 3b1b5...397

Skrevet

Så lenge de er hele og fine, så ser jeg ingen grunn til å kaste de. Noen av trusene mine er sikker 10 år gamle og like fine. Andre ryker etter et halv år. Kommer nok an på kvaliteten. Også er det noen trusen som jeg bruker mer enn andre, disse blir naturlignok fortere slitt.

Skrevet

Jeg har også undertøy som har vart i årevis, ikke alt av det som var videre dyrt heller. En del fra Lindex og KappAhl har vart lenge, og Pierre Robert sitt har holdt mye mer enn to år. Kaster truser når elastikken er gått eller de er tynnslitte. Har en del truser i rullering, men her går det meste i tørketrommel, så det burde jo blitt slitt før om kvaliteten var dårlig. Bher varierer levetiden på, de kastes som regel fordi strikken blir slakk og dermed holder de ikke skikkelig oppe. Bruker for det meste Triumph og Marks & Spencer, er egentlig godt fornøyd med kvalitet og holdbarhet, vasker aldri for hånd heller (jeg gidder ikke, helt ærlig).

Anonymous poster hash: 270c4...157

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...