Amable Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 Hei! Tok med meg kamereat mitt og skulle frivillig dokumentere en aktivitet. I løpet av seansen rev et av barna ned stativet så kameraet deiset i gulvet. Kameraet er nå ødelagt. Skal dette dekkes av reiseforsikringen min? Det er jo utenfor hjemmet. Jeg finner ikke noe om dette i vilkårene mine, men det står jo skade påført av andre dekkes av forsikringen, så går ut i fra at den skal dekke. Vakttelefon hos forsikringen kunne ikke hjelpe, så må ringe i morgen. Men tenkte høre med dere om dere har erfaring.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #2 Skrevet 21. november 2014 Hei! Hmm.. Dette ville vært en gråsonevurdering hos oss fordi det var under en aktivitet der du kan regne med at det vil være "bevegelse", men for all del, det er ikke du selv som har deiset det ned i bakken så det er ikke utenkelig. Dersom jeg ikke hadde dekket dette kravet, så hadde jeg sendt det videre til innbo - den beste innboforsikringen hos oss dekker uhell som dette, men de har jo ofte egenandeler noe den beste reiseforsikringen ikke har. Anonymous poster hash: 4a2c6...5fc 1
Amable Skrevet 21. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2014 Hei! Hmm.. Dette ville vært en gråsonevurdering hos oss fordi det var under en aktivitet der du kan regne med at det vil være "bevegelse", men for all del, det er ikke du selv som har deiset det ned i bakken så det er ikke utenkelig. Dersom jeg ikke hadde dekket dette kravet, så hadde jeg sendt det videre til innbo - den beste innboforsikringen hos oss dekker uhell som dette, men de har jo ofte egenandeler noe den beste reiseforsikringen ikke har. Anonymous poster hash: 4a2c6...5fc Regner med du jobber i et forsikringsselskap, så jeg spør litt mer. Det er jo derfor jeg har forsikring, fordi jeg vil forsikre meg mot slike ting. Har tatt dette opp med forsikringsseslapet etter at jeg med et uhell mistet PC'en min ut av sekken for noen år siden. De ville ikke dekke skaden. Jeg vil forsikre meg mot sånt, men i følge Gjensidige fantes det ingen forsikring som ville dekke, med mindre du kjøpte ekstra forsikring ved kjøp(gjennom butikk). Men innbo dekker vel ikke noe utenfor hjemmet? Kameraet er ganske dyrt, så om egenandelen er koster litt, så er det verdt det. Regner også med kameraet må sendes inn til et verksted som skal utrede kameraet? Nå ser det nemlig ut som at noe fungerer. Dersom kameraet fungerer litt, er det noe avkortning? Eller vil jeg kunne få dekt nytt kamera så lenge det ikke fungerer 100%?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #4 Skrevet 21. november 2014 Jeg fikk dekket ny mobil på forsikringen da en fyr fant ut at han skulle hive meg i vannet med alle klærne på og mobilen i lomma. Hadde jeg mistet den oppi selv, uten å bli feks dyttet, hadde det ikke blitt dekket. Mener det står noe om plutselig ytre påvirkning i mine vilkår...Anonymous poster hash: 1df67...923
AnonymBruker Skrevet 23. november 2014 #5 Skrevet 23. november 2014 Regner med du jobber i et forsikringsselskap, så jeg spør litt mer. Det er jo derfor jeg har forsikring, fordi jeg vil forsikre meg mot slike ting. Har tatt dette opp med forsikringsseslapet etter at jeg med et uhell mistet PC'en min ut av sekken for noen år siden. De ville ikke dekke skaden. Jeg vil forsikre meg mot sånt, men i følge Gjensidige fantes det ingen forsikring som ville dekke, med mindre du kjøpte ekstra forsikring ved kjøp(gjennom butikk). Men innbo dekker vel ikke noe utenfor hjemmet? Kameraet er ganske dyrt, så om egenandelen er koster litt, så er det verdt det. Regner også med kameraet må sendes inn til et verksted som skal utrede kameraet? Nå ser det nemlig ut som at noe fungerer. Dersom kameraet fungerer litt, er det noe avkortning? Eller vil jeg kunne få dekt nytt kamera så lenge det ikke fungerer 100%? Vår innbo ekstra dekker uhell som dette selv om det er utenfor hjemmet jo, for det er jo en del av din innbo. Jeg jobber ikke i Gjensidige, så jeg kan ikke svare på deres vilkår. Hvis kameraet ditt fungerer til en viss grad vil det vurderes om de skal dekke reperasjon fremfor nytt kamera. Det kommer vel an på om du sier ifra at det fungerer litt eller ikke. Når det gjelder at man har forsikring for å dekke uhell, så er ikke reiseforsikringen noen uhellsforsikring. Det har man evt. verdigjenstandsforsikring for. Anonymous poster hash: 4a2c6...5fc
AnonymBruker Skrevet 24. november 2014 #6 Skrevet 24. november 2014 Jeg fikk dekket ny mobil på forsikringen da en fyr fant ut at han skulle hive meg i vannet med alle klærne på og mobilen i lomma. Hadde jeg mistet den oppi selv, uten å bli feks dyttet, hadde det ikke blitt dekket. Mener det står noe om plutselig ytre påvirkning i mine vilkår...Anonymous poster hash: 1df67...923 Ja, et sånt tilfelle har jeg dekket faktisk. Plutselig ytre påkjenning er definisjonen av en ulykke. :-) Anonymous poster hash: 4a2c6...5fc
Amable Skrevet 25. november 2014 Forfatter #7 Skrevet 25. november 2014 Vår innbo ekstra dekker uhell som dette selv om det er utenfor hjemmet jo, for det er jo en del av din innbo. Jeg jobber ikke i Gjensidige, så jeg kan ikke svare på deres vilkår. Hvis kameraet ditt fungerer til en viss grad vil det vurderes om de skal dekke reperasjon fremfor nytt kamera. Det kommer vel an på om du sier ifra at det fungerer litt eller ikke. Når det gjelder at man har forsikring for å dekke uhell, så er ikke reiseforsikringen noen uhellsforsikring. Det har man evt. verdigjenstandsforsikring for. Anonymous poster hash: 4a2c6...5fc Jeg ba om den beste reiseforsikringen for jeg ville forsikre kameraet mitt dersom noen skadet kameraet mitt med et uhell. Jeg har forstått det slik at skader påført av meg selv ved et uhell ikke dekkes. Men skader påført av andre ville dekkes. Derfor har jeg den beste. Jeg ble aldri tilbudt en verdigjenstandsforsikring. Men jeg skal ringe og høre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå