Gå til innhold

Tidligere arbeidsgiver hentet inn skattekort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Logget inn på altinn idag og så på lista over arbeidsgivere som har hentet inn skattekortet mitt. Der ser jeg at et firma jeg var ansatt hos for 5-6år siden har hentet skattekortet mitt for noen uker siden.

Hvorfor skulle de gjøre det? Jeg prøvde å kontakte de for å spørre, men var ingen som kunne svare meg.

Det er kanskje ikke så farlig, men kjenner alikevel at jeg ikke liker at hvem som helst kan hente skattekort som de vil bare fordi det er elektronisk.

Anonymous poster hash: 58e5b...fbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme skjedde meg for en tid tilbake. Det var en ganske enkel grunn., de skulle gjøre om tidligere innskuddspensjon til et pensjonskapitalbevis.

Kanskje det er tilfelle for deg også?

Skrevet

Det samme skjedde meg for en tid tilbake. Det var en ganske enkel grunn., de skulle gjøre om tidligere innskuddspensjon til et pensjonskapitalbevis.

Kanskje det er tilfelle for deg også?

Jeg aner ikke. Var det noe de var i kontakt med deg om eller var det bare noe de gjorde?

Anonymous poster hash: 58e5b...fbd

Skrevet

Jeg var ikke i kontakt med dem, men logget inn på Storebrand og sjekket pensjonen. Det var sånn jeg fant det ut.

Skrevet

Kan hende det er regnskapsfører som har oppdatert skattekortene og ikke registrert deg som slutta. Ring arbeidsgiver og spør så er du sikker

Skrevet

De har ikke ryddet i sakene sine, normalt så er det regnskapsfører som ikke har slettet deg fra lista si. Orker ikke og skrive alt, men det er ikke noe farlig.

Gjest Blondie65
Skrevet

De har ikke oppdatert lønnsystemet med sluttdatoen din. Dette er sløvhet fra deres side.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...