AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 Om jeg f.eks tjener 400.000 brutto i året, men leverer et skattekort der det står at jeg kommer til å tjene f.eks kanskje 200.000, altså halvparten..så vil jeg jo få en helvetes baksmell. Men hva om jeg sparer alle pengene på høyrentekonto (3,25%) rente og betaler tilbake innen fristen for at rentene begynner å løpe? Da har jeg jo tjent litt penger..? Renten man får fra staten for penger tilbake på skatten er bare 1,086% eller noe sånt. Er det lov å gjøre det slik? F.eks hvis man har en la oss si deltidsstilling (50%) men at man normalt jobber nermere 100% med ekstravakter osv. Anonymous poster hash: a23f5...2bb
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #3 Skrevet 20. november 2014 Hvilken bank gir rente på 3.25% ? Bluestep finans blandt annet. Anonymous poster hash: a23f5...2bb 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #4 Skrevet 20. november 2014 Hvilken bank gir rente på 3.25% ? Svea direktespar. Anonymous poster hash: 3dfd5...b8f 1
Pipzky Skrevet 21. november 2014 #5 Skrevet 21. november 2014 Det er lov å gjøre slikt ja. Da har du "lånt" penger gratis av staten som du ikke betaler rente på før 1.juni, bare pass på å betal i tide for renta til staten når du skylder penger er høy ;-) 1
Druid Skrevet 21. november 2014 #6 Skrevet 21. november 2014 Om jeg f.eks tjener 400.000 brutto i året, men leverer et skattekort der det står at jeg kommer til å tjene f.eks kanskje 200.000, altså halvparten..så vil jeg jo få en helvetes baksmell. Men hva om jeg sparer alle pengene på høyrentekonto (3,25%) rente og betaler tilbake innen fristen for at rentene begynner å løpe? Da har jeg jo tjent litt penger..? Renten man får fra staten for penger tilbake på skatten er bare 1,086% eller noe sånt. Er det lov å gjøre det slik? F.eks hvis man har en la oss si deltidsstilling (50%) men at man normalt jobber nermere 100% med ekstravakter osv. Anonymous poster hash: a23f5...2bb Ja, det er lov. Det er en detalj: kontoer med høy rente, kan ha bindingstid. Ikke fuck opp på den :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå