Gå til innhold

Ikke betale skatt - tjene penger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om jeg f.eks tjener 400.000 brutto i året, men leverer et skattekort der det står at jeg kommer til å tjene f.eks kanskje 200.000, altså halvparten..så vil jeg jo få en helvetes baksmell.

Men hva om jeg sparer alle pengene på høyrentekonto (3,25%) rente og betaler tilbake innen fristen for at rentene begynner å løpe? Da har jeg jo tjent litt penger..?

Renten man får fra staten for penger tilbake på skatten er bare 1,086% eller noe sånt.

Er det lov å gjøre det slik? F.eks hvis man har en la oss si deltidsstilling (50%) men at man normalt jobber nermere 100% med ekstravakter osv.

Anonymous poster hash: a23f5...2bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken bank gir rente på 3.25% ?

Skrevet

Bluestep finans blandt annet.

• Liker 1
Skrevet

Svea direktespar.

Anonymous poster hash: 3dfd5...b8f

• Liker 1
Skrevet

Det er lov å gjøre slikt ja. Da har du "lånt" penger gratis av staten som du ikke betaler rente på før 1.juni, bare pass på å betal i tide for renta til staten når du skylder penger er høy ;-)

• Liker 1
Skrevet

Om jeg f.eks tjener 400.000 brutto i året, men leverer et skattekort der det står at jeg kommer til å tjene f.eks kanskje 200.000, altså halvparten..så vil jeg jo få en helvetes baksmell.

Men hva om jeg sparer alle pengene på høyrentekonto (3,25%) rente og betaler tilbake innen fristen for at rentene begynner å løpe? Da har jeg jo tjent litt penger..?

Renten man får fra staten for penger tilbake på skatten er bare 1,086% eller noe sånt.

Er det lov å gjøre det slik? F.eks hvis man har en la oss si deltidsstilling (50%) men at man normalt jobber nermere 100% med ekstravakter osv.

Ja, det er lov.

Det er en detalj: kontoer med høy rente, kan ha bindingstid. Ikke fuck opp på den :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...