AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #1 Skrevet 20. november 2014 Hei, jeg trenger råd og tips til hva jeg skal kjøpe til min 1 år gamle nevø? Jeg har spurt moren hans (min søster), men hun er dessverre altfor beskjeden til å komme med konkrete forslag. Jeg har virkelig ingen anelse da jeg er barnløs selv. Og jeg er ganske sikker på at søsteren min har det meste og enda litt til, til sønnen sin. Så jeg er rett og slett veldig rådvill. Så hva bør jeg kjøpe? Gavekort blir veldig upersonlig, så det er ikke et alternativ. Håper noen kan komme med råd Anonymous poster hash: 2c26e...dbb
miaw Skrevet 20. november 2014 #2 Skrevet 20. november 2014 (endret) Trenger ettåringer gaver? Vet det er for å være koselig, men han har jo helt sikkert alt han trenger av det matrealistiske. Kan du ikke heller fokusere litt mer på søsteren din? Gi henne litt ekstra i henne's gave, foreksempel ta henne med på spa og skrive "Fine mamma'er fortjener å få spa" eller bak noe godt eller noe helt annet.. Jeg hadde satt større pris på det. Endret 20. november 2014 av miaw 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #3 Skrevet 20. november 2014 Trenger ettåringer gaver? Vet det er for å være koselig, men han har jo helt sikkert alt han trenger av det matrealistiske. Kan du ikke heller fokusere litt mer på søsteren din? Gi henne litt ekstra i henne's gave, foreksempel ta henne med på spa og skrive "Fine mamma'er fortjener å få spa" eller bak noe godt eller noe helt annet.. Jeg hadde satt større pris på det. Jeg har allerede kjøpt inn en veldig fin gave til min søster. Og vi har allerede planlagt en liten shoppingtur rett før jul, der vi reiser utenlands. Dette er nok grunnen til at min søster ikke vil at jeg skal kjøpe noe til sønnen hennes, men som sagt så har jeg VELDIG lyst. Hun er min eneste søster, og han er min eneste nevø, så jeg ønsker å gi noe. Anonymous poster hash: 2c26e...dbb
Vill Skrevet 20. november 2014 #4 Skrevet 20. november 2014 Vi gir gjerne noko nyttig. Klær feks? Ellers så pleier min samboer å sette penger i fond eller innpå konto til vår nevø og niese. (Mannen min er finansmann og veldig fornuftig). Barnet har gjerne mange leker, og det er ofte kjekt å få klær siden dei veks som ugras i den alderen
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #5 Skrevet 20. november 2014 Min niese som var ett år og tre mnd ved juletider i fjor, fikk akebrett. Jeg kjøpte et som var tilpasset de minste barna, med et sete der hun sitter stødig og godt. Det var en gave som både barn og foreldre hadde glede av :-) Anonymous poster hash: b1df8...a62 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #6 Skrevet 20. november 2014 Jeg kjøper aldri leker eller klær til små barn. Venter med det til de kan ønske seg ting selv, som de så inderlig ønsker. Derfor har jeg kjøpt OBOS-medlemskap til alle barna. Betaler for medlemskapet fram til de blir 21. De barna som ikke bor i Oslo får penger overført i sparekontoen deresAnonymous poster hash: 69e6f...054 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #7 Skrevet 20. november 2014 Synes det er litt rart att mange synes det er unødvendig å gi 1-åringer gave. Min ble ihvertfall helt i ekstase da hun fikk bursdagsgaver! Att hun viste stor glede når hun pakket oop var det ingen tvil om. Anonymous poster hash: d9330...5be
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #8 Skrevet 20. november 2014 Til mitt barn på 15 mnd ønsker jeg meg singsang-kort, ullklær (får aldri nok ullklær så lenge barnets hud tåler ull), penger til sparekontoen og bildebøker. Bøker blir spist på, så de er ikke så fine så veldig lenge, så fint å bytte de ut. om han går i barnehage så kanskje han trenger en matboks, vintervotter eller tykk lue. De er ikke så nøye på innholdet i den alderen, men veldig gøy å pakke opp Anonymous poster hash: b91de...805
AnonymBruker Skrevet 20. november 2014 #9 Skrevet 20. november 2014 Hva med å kjøpe ting som er litt nyttige, f.eks noe som er kjekt å ha til barnehagestart; gode ullklær, en liten sekk, en fin matboks (blafre har mange fine), drikkeflaske (her får du kjøpt camelback og contigo som de trykker navn på http://www.barerips.no ). Vår mini var ett år forrige jul, og fikk mye av disse tingene i tillegg til andre fine ting: akebrett med rygg (som noen andre her nevnte), klær (blir flere og flere skift desto mer mobile de blir og desto mer de skal klare på egen hånd av spising osv), pekebok, gåvogn, barnekoffert, "gavekort" på en artig-dag med sin tante (noe som også var en fin gave til oss foreldrene, hun sto opp med ham om morgenen, tok ham med i badeland og brukte dagen på hygge sammen med ham).Anonymous poster hash: c73bc...8ed
Susa Skrevet 20. november 2014 #10 Skrevet 20. november 2014 Jeg ønska meg akebrett til småbarn og ulldress fra name it ifjor da gutten min var 1 år julen ifjor.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2014 #11 Skrevet 21. november 2014 Gode ullklær er kjempefin gave og noe ham får bruk for. Kan jo kjøpe slik at han vokser inn i det til neste vinter, hvis han har mye klær nå. Votter med glidelås kan være en fin gave. Enklere å kle på små barn. Mener Reima har sånne. Ellers kan du jo gi klassiske barnebøker som han kan ha glede av når han blir større. Anonymous poster hash: c3608...10b
Amys Skrevet 21. november 2014 #12 Skrevet 21. november 2014 Mine ville ha likt brio-togbane Først se på togene kjøre rundt når de er små, og bygge selv når de blir litt eldre.
tekjerringa Skrevet 21. november 2014 #13 Skrevet 21. november 2014 Det er alltid gøy med en ny bok. Eller kanskje et puslespill?
AnonymBruker Skrevet 22. november 2014 #14 Skrevet 22. november 2014 Boka om bukkene bruse på badeland er helt fantastisk! Vi leser den 10 ganger om dagen i perioder. Anonymous poster hash: d657e...982 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2014 #15 Skrevet 1. desember 2014 Hva med en gyngehest eller en leketunnel? Ellers er det mange tips på denne siden, kanskje du finner noe der: http://www.gavetips.myiglo.com/gave-til-1-aring/ Anonymous poster hash: d0abb...fa8
Stueloff Skrevet 1. desember 2014 #16 Skrevet 1. desember 2014 Jeg har kjøpt dette spisesettet til nevøen min på samme alder i år. Han har allerede utviklet sansen for bil og motor, så tror det blir en hit Kan kjøpes her.
Kala Skrevet 1. desember 2014 #17 Skrevet 1. desember 2014 Lanullva ulldress i str 86. Den passer lenge og er strukket imerinoull. Vi ønsker oss den til vår straks ettåring. Kan brukes under parkdress, eller som utapå klær vår og høst.
Ingeborg! Skrevet 2. desember 2014 #18 Skrevet 2. desember 2014 (endret) Ullklær, hvis den lille tåler ull da, spesielt body, pysj og buske - er ofte ønsket fra mammaene er min erfaring. Leker, for eksempel duplo, mennesker eller dyr i småfolkserien (Little People) eller plastdyr/biler. Pekebøker, helst med tykke, stive sider slik at barnet også kan lese selv. Ellers kan det være koselig med et bilde med barnemotiv til å ha på veggen (jeg har for eksempel kjøpt et gammelt bilde der motivet er en liten gutt med en hund til mitt yngste barnebarn som han liker godt - peker på det og "snakker" om det), smykker eller kanskje matboks eller drikkeflaske, evnt barnehagesekk hvis barnet skal begynne i barnehage? Endret 2. desember 2014 av Ingeborg!
Spiremor Skrevet 4. desember 2014 #19 Skrevet 4. desember 2014 Jeg tenker at en tur på et lekeland eller noe annet av opplevelser sammen med deg kan være en god idé, og at hun da samtidig får litt "fri" fordi du har ansvaret for lillemann de timene dere bruker. Og et oppfølgingstips kan jo da være at du tar bilder mens dere gjør dette, så har du noe som kan brukes til en gave senere (innrammet bilde til mor eller begynnelse av et fotoalbum til barnet, og så kan det etterfylles etterhvert som han vokser).
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #20 Skrevet 4. desember 2014 Penger på sparekonto hvis foreldrene har opprettet det til han? Merket at de er fra deg. Evt. opprette sparekonto i hans navn? Kjedelig gave nå, men han er så liten og som du sier har han sikkert alt han trenger. Når han blir eldre vil han sette pris på at en omtenksom tante har hjulpet til med egenkapital til merkeklær, bolig, bil, sertifikatet eller hva han måtte ønske seg. Anonymous poster hash: 4d5a8...08c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå