Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil farge håret mitt i denne fargen: http://www.ebay.com/itm/Tints-of-Nature-5FR-Fiery-Red-Natural-Hair-Colour-Permanent-/170807261541?pt=UK_Health_Beauty_Hair_Care_Brushes_Combs_PP&hash=item27c4e7f965

Kunne gjerne tenkt meg å endt opp med et resultat ala noe hun på bildet har. Men jeg har veldig mørkt hår (mørkebrunt) og sist jeg brukte akkurat denne hårfargen så man egentlig ikke sånn veldig stor forskjell. Det ble iallefall ikke like rødt som jeg ville ha det... Det er lenge siden sist jeg farga håret nå, så all farge er ute av håret mitt... Burde jeg forsøkte å først farge håret mitt i en helt blond farge nå før jeg farger det i rødfargen? Eller en lysebrun f.eks?`Noen innspill? Jeg har ikke så mye greie på dette.....

Anonymous poster hash: 656b7...c44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg har brukt slike farger, har de egentlig ikke satt seg så bra i håret mitt, men mitt innspill til deg er som følger; om du bleker håret først for å oppnå så rød nyanse som mulig, så sliter blekingen på håret. Når håret er slitt, suger det ofte max til seg av fargen under fargingen så du får et intenst resultat. Men slitt hår slipper også farge utrolig lett når du vasker det.

Ikke helt lett det der, du må nesten veie for og mot, hva du vil gjøre, og hvor mye tid og penger du vil investere i håret ditt.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 27493...338
Skrevet

Min erfaring er at rødfargen forsvinner alt for fort fra bleket hår.

Anonymous poster hash: f2398...73c
Skrevet

Du må nok lysne håret litt for å oppnå den fargen, men du trenger ikke bli helt blond først. Om du blir ca en 6'er (6 el. 5, litt vanskelig å se på bildet) på toneskalaen, der 2 er sort og 10 er lysest blond :)

Skrevet

Jeg måtte bleke det veldig mye for at det skulle sitte. Men for meg var det enda vanskeligere å få den ut enn å få den inn :fnise:

Skrevet

Rødfargen blir mye finere når man er blond (den blir ikke sånn "levende rød" i brunt hår), men det er sykt stress å vedlikeholde. Farget håret hver 3. dag da jeg hadde rødt. Eller sånn glansvask-påfyllgreie. Når jeg hadde brunt hår "under" og rødt, så holdt det litt lenger, men var mye "kjipere" i fargen.

Skrevet

Hmm, på ebay søk opp 'hicolor hilights', de har flere farger i rødt. Jeg bruker 'magenta' og da blir håret knæsj rødt, men som sagt de har flere nyanser. Denne trenger du ikke kjøpe bleking for, og fargen blir rimelig bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...