Gå til innhold

Sender ut produkter helt uten videre, eller noen som har bestilt i mitt navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en måneds tid siden mottok jeg en forsendelse fra en bedrift som jeg returnerte med en gang, uten engang å ha åpnet pakken, fordi jeg visste at jeg ikke hadde bestilt noe fra dem.

Dum som jeg var trodde jeg at det var tilstrekkelig.

Forrige uke mottok jeg en ny forsendelse fra samme bedrift, som jeg også returnerte av samme grunn, men denne gangen skrev jeg samtidig en mail til bedriften for å finne ut av hvorfor de sender meg noe jeg ikke vil ha.

Jeg fikk et svar der de ba om kundenummer, eller fullt navn og adresse. Jeg hadde ikke kundenummer, men de fikk navn og adresse (som jeg også hadde gitt til dem tidligere), og så hørte jeg ikke noe før i dag.

Da fikk jeg et inkassokrav på en prøvepakning.

Jeg har kontaktet forbrukerrådet, og får nok svar fra dem i løpet av neste uke, men akkurat nå må jeg bare få utløp for litt irritasjon her.

Er det noen som har opplevd noe tilsvarende?

Fikk dere noen gang forklaring på hva som hadde skjedd?

Var det noen som hadde bestilt i deres navn, eller hadde bedriften bare sendt ut prøvepakninger hist og her, og satset på å få inn penger på det viset?

Og hva gjorde dere?

Inkassokravet er ikke så stort, men det er irriterende.

Anonymous poster hash: e4879...718
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal ringe denne bedriften og kreve at de slutter med dette tullet og sletter i inkassokravet.

Skrevet

Hvilken bedrift var det?

Skrevet

Syns du skal ringe denne bedriften og kreve at de slutter med dette tullet og sletter i inkassokravet.

Det er en god idé, men jeg tror jeg foretrekker å la all kommunikasjon foregå skriftlig på dette tidspunktet.

Hvilken bedrift var det?

Jeg vet ikke om jeg kan skrive det her?

De beskriver seg som en helsekostleverandør på nettsidene sine.

• Liker 1
Skrevet

Når det gjelder inkassovarsel anbefaler jeg deg å ta kontakt med inkassofirmaet og gi beskjed om at du bestrider kravet. Dermed slipper du at det blir flere purringer og økte utgifter på kravet.

Hvis du ikke gjør dette risikerer du at ett lite krav fort vokser seg stort.

• Liker 2
Skrevet

Når det gjelder inkassovarsel anbefaler jeg deg å ta kontakt med inkassofirmaet og gi beskjed om at du bestrider kravet. Dermed slipper du at det blir flere purringer og økte utgifter på kravet.

Hvis du ikke gjør dette risikerer du at ett lite krav fort vokser seg stort.

Takk for påminnelsen! Det ble gjort med en gang jeg leste dette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...