Gå til innhold

Dere som har p-stav...

Lala

Anbefalte innlegg

..hvilke erfaringer har dere å dele?

-vektøkning/nedgang?

-menstrasjonslenge/mengde/hyppighet?

-økt/nedsatt sexlyst?

Evt annet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekten forandret seg ikke, men jeg tror muligens jeg har gått opp "min dose" før, da jeg brukte psprøyte.

Har ikke menstruasjon i det hele tatt. (Fikk satt inn pstav i mars)

Har ikke merket forskjell på sexlysten..

Var ikke vondt å sette den inn, såret grodde på et par dager. Alt i alt er jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som fikk satt denne inn og hun blødde nesten hver dag i over 3 mnd, helt til hun tok den ut igjen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fordelen er at den kan tas ut, og man er da kvitt hormonene etter få dager. Selvsagt kjipt å betale 1100,- rett i dass, men heller det enn f eks psprøyte, hvor man MÅ gå med hormonene i kroppen i i alle fall 3 mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt å ha mensen hele tiden ja.. Er det enten eller? Enten har man den ikke eller så har man den hele tiden? Søkte på tidligere innlegg, men da var det så nytt for alle så jeg ønsker svar fra noen som har hatt den noen måneder (Takk Newt!). Har fått rekvisisjon til gynekolog nå (legen min hadde ikke hatt det kurset man må ha for å sette den inn), men jeg er fortsatt litt i tvil, særlig pga migrenen min og jeg vil jo helst slippe å ha mensen hele tiden også da? Vet at bivirkninger er individuelt betinget, men det hadde vært kjekt å fått et overblikk over de mest vanlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Men fordelen er at den kan tas ut, og man er da kvitt hormonene etter få dager. Selvsagt kjipt å betale 1100,- rett i dass, men heller det enn f eks psprøyte, hvor man MÅ gå med hormonene i kroppen i i alle fall 3 mnd..

Nå finnes det en anti-sprøyte for p-sprøyten :) Legen min sa at p-sprøyte og p-stav fungerte veldig likt, så for meg som ikke tålte p-sprøyte (blødninger hver eneste dag i 2 mnd) er ikke p-stav et alternativ. Desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå finnes det en anti-sprøyte for p-sprøyten :) Legen min sa at p-sprøyte og p-stav fungerte veldig likt, så for meg som ikke tålte p-sprøyte (blødninger hver eneste dag i 2 mnd) er ikke p-stav et alternativ. Desverre.

Åh! Genialt! Da burde jeg jo prøve en sprøyte først da? Sikkert litt billigere hvis det skulle vise seg at jeg ikke tåler det.

Så teit at legen min ikke visste det! Han ville ikke sette sprøyte pga migrenen. Kunne jo ende opp med å bli skikkelig dårlig og da ikke gikk det an å gjøre noe med det, sa han da. Blir mye legeutgifter gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Åh! Genialt! Da burde jeg jo prøve en sprøyte først da? Sikkert litt billigere hvis det skulle vise seg at jeg ikke tåler det.

Så teit at legen min ikke visste det! Han ville ikke sette sprøyte pga migrenen. Kunne jo ende opp med å bli skikkelig dårlig og da ikke gikk det an å gjøre noe med det, sa han da. Blir mye legeutgifter gitt..

Hm...det er mulig at p-sprøyte ikke anbefales hvis man har migrene, legen min snakket vel primært om blødninger med p-sprøyte/stav. Anbefaler deg å høre på legen din :) Prøvde forresten å søke etter anti-sprøyten, men fant ikke ingen info. Fant heller ikke innlegget på Dr.online hvor gynekologen skrev om antisprøyten :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...