Gå til innhold

Hvor mye alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Jeg og min samboer er veldig usikre på hvor mye alkohol vi trenger i bryllupet. Vi vil ikke ha et "fyllabryllp", men synes at folk skal få kose seg og kanskje bli litt brisne :wink: Vi skal ha kjøp av drikke i baren etter middagen og vanlig servering av vin og likør til middag og dessert. Vi blir ca. 60 gjester, hvor noen få er under 18 år. Er det noen som har noen tips. Er det f.eks nok med to bonger til hver gjest, altså to gratis drikke i baren?

Trenger også gjerne tips om hvilke drikker som er bra å ha i baren!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en tidligere tråd her om hvor mange bonger man gir. Tror de fleste har svart mellom 2 og 4.

Vi skal ha fri bar, men vi har leid et lokale hvor vi selv står for innleiing av folk og har kjøpt drikke. Vi blir også 60. Regner ca en halv flaske vin per pers. til middag. Det er jo selvfølgelig ikke alle som drikker vin da, så da blir det jo litt mer. Og så regner vi med to cognac/likør til kaffien. Og en del øl. Og noen drinker.

:)

Skrevet

Hei!

Skal dere ha bonger selv om dere kjøper all alkohol selv? eller misforstod jeg? Trodde bare det var vanlig med bonger på hoteller o.l jeg. MEN tilbake til saken:

vi har ca.60 gjester over 18 år. Vi har kjøpt inn 50 flasker rødvin og 22 flasker hvitvin. (vi vet at dette er for mye , men vil gjerne ha det slik!)10 flasker til velkomstdrikk. Lista over drikke i baren (Stort sett litersenheter):

Vodka 7

Gin 2

Rom 2

Martini 1

Wiskey 2

Cognac 5

Kahlua 1

Baileys 4

Akevitt 1,5

øl ?

pisang 1

southern comfort 1

Kahlua 1

Det var det!

Skrevet

Vi skal ha 50 til middag og 20 til kaffe. Har dette:

15 fl champagne

48 fl rødvin

36 fl hvitvin

72*0,5l øl

48*0,33 øl

Og omtrent det samme som Måne med sprit, men ikke fullt så mye vodka, men litt større utvalg ellers. Det er egentlig tilfeldig hva vi har. Har bare kjøpt litt her og der.

Men fikk et tips om at øl er bra å ha litt av, ihvertfall hvis man har en del unge menn... Etter middagen er det mange som er tørste...

Skrevet

Vi fikk beskjed om å beregne 3/4 flaske rødvin til hovedretten, og et glass til forretten. Så ville vi ha noen ekstra flasker vin for de som ønsker å drikke det til festen. Videre trengte vi en del øl, tror vi, fordi nattmaten er spekemat. Så drikkelista vår, med 70 til middag og 25 ekstra til kaffen er:

20 flasker champagne

75 flasker rødvin

15 flasker hvitvin

8 whiskey(litt mye her ja, vet det!)

8 cognac

5 vodka

2 gin

5 bailey's

2 Tia Maria

15 kasser øl

...og ca 15 kasser brus, blandevann og alkoholfritt øl.

Jeg tror vi har i overkant mye drikke, men kjære er livredd for at det skal bli for lite :ler:

Skrevet

Vi hadde sjenkebevilgning og solgte all alkohol for 25,- (selvkost)i bryllupet vårt. Da vi regnet opp kassen dagen etterpå fant vi ut at hver gjest i snitt hadde drukket 6 alkoholenheter :roll:

Men like fullt var ikke vårt bryllup et fyllekalas....men folk hadde det svært gøy.

Vi gikk dog på en smell da vi kun kjøpte inn 40 Smirnoff Ice for salg (hadde 90 gjester). Vi hadde beregnet disse til ungjenten i bryllupet, men etter 3-retters middag og masse kaker var det lett å ty til Smirnoff for "alle". Onkler på 60 såvel som venninner på 22.

Ville derfor kjøpt inn ekstra mye av dette,for dere får sikkert levert det "overflødige"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...