Gå til innhold

Tenåringsforeldre, hva gir dere ungene i år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 17 og en jente på 15. Har ingen ide på hva de skal få i år. Det de foreslår er så dyrt at det ikke er aktuelt, og det jeg spør om de ønsker seg står ikke akkurat øverst på lista.

Hva gir dere de søte små i år?

Anonymous poster hash: 541b5...ed6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gavekort i den butikken der de sleger det de helst vil ha, de får sikkert også mer penger til jul så kanskje de har råd til å kjøpe det de vil ha etter jul. Hva er det de fåreslår da? playstation 4 og slikt??

Anonymous poster hash: d3973...75c
Skrevet

Tror det blir trafikalt grunnkurs på ene og sykkel evnt nytt nettbrett på andre.

Anonymous poster hash: bbe78...f9f

Skrevet

Sengetøy til 16 åringen, gavekort på 500,- kr i sportsbutikk til 18 åringen.

De jobber og tjener sine egne penger, jeg syntes dyre gaver er en uting.

Stort sett har ungene fått penger eller gavekort til jul, øremerket handling når salget begynner.

De er fullstendig klar over at jeg ikke kjøper noe til full pris rett før jul når det blir nedsatt rett etter.

• Liker 3
Skrevet

Noe til hobbyen hennes, ny pysj, og en film til datteren.

Noe til bilen, nytt sengetøy, og en film til sønnen.

Ca 1000 kr til hver av dem.

Anonymous poster hash: ad9c0...01b
Skrevet

Jeg har ikke barn, men har to brødre som er i tenåringsalderen. Jeg gir dem sko, klær og slike ting. Jeg vet hva de liker, og får mye billig i Sverige. .

Anonymous poster hash: 54b90...9ee
Skrevet

Gavekort i den butikken der de sleger det de helst vil ha, de får sikkert også mer penger til jul så kanskje de har råd til å kjøpe det de vil ha etter jul. Hva er det de fåreslår da? playstation 4 og slikt??

Anonymous poster hash: d3973...75c

15 åringen ønsker seg iPhone 6 og mac, 17 åringen samsung galaxy. Jeg har sagt at de kan ønske seg noe til rundt 1000 - 1500,-.

Skrevet

15 åringen ønsker seg iPhone 6 og mac, 17 åringen samsung galaxy. Jeg har sagt at de kan ønske seg noe til rundt 1000 - 1500,-.

Det synes jeg høres fornuftig ut! Helt vilt at man skal ha så dyre julegaver. Da jeg var tenåring ble jeg overlykkelig for en ny genser, cd, film, godtepose, osv.

Hva med sminke, parfyme, hårpleie, hudpleie, klær, sko til datter?

Spill, bøker, konsertbilletter, parfyme, klær, sko til sønn?

• Liker 1
Skrevet

Er 20 år nå, så kan jo heller dele det jeg har fått av mamma de siste årene ;)

I fjor fikk jeg kopphåndduker, krus, håndduker og litt andre nødvendigheter siden jeg flytta for meg selv. Har bestandig fått ting jeg trenger og blir veldig glad for det :D De siste årene har hun vært litt mer kreativ også og gitt meg og broren min opplevelser sammen med henne. Vi har reist til Riga to nyttårshelger og vært på Tromsø filmfestival - kjempegøy og minnerikt!

Gjest mainbitch
Skrevet

Jeg er 16 og ønsker meg nye møbler til rommet mitt fra mine foreldre. Holder på å flytte, så regner med det blir det jeg får! :-)

Skrevet

Jeg er også ganske ung, men mamma har pleid å kjøpe dyre gaver til meg. Hun tjener mye også, og vi to er skikkelig julemennesker så da har det det blitt Mac, nettbrett, kremer og parfymer opp igjennom årene. I år tror jeg at jeg kanskje får en Mac siden min er så gammel og treg nå (7år).

Har også en søster som hater jula, så hun gir ikke og vil heller ikke få gaver. Da pleier vi som regel å gi henne sjokolade, pysjamas, bøker og litt sånne ting. I år får hun skjorte, bøker, godteri, iPhone (det eneste hun ønsker seg), medlemskap i OBOS og en genser.

Men vi syntes det er veldig stas med jul, og vi er også bare 3 som feirer den så da prøver vi å gjøre den ekstra stas!

Skrevet

Hva med å foreslå spleiselag? Jeg trengte ny telefon, men var fullstendig klar over at mamma og pappa ikke ville punge ut mange tusen, så de betalte 2000, besteforeldre 1000, også betalte jeg resten selv.

Skrevet

Samsung telefon til hun som snart blir tenåring her i huset.

Hun sparer også til stasjonær data, så får penger til å spare av oss.

Broren på snart 11 får samsung tab

Skrevet

Jeg ønska meg snowboard og fikk det av søstra mi, mine foreldre og mine besteforeldre. Er ikke vandt med at gaver (uten om noe spesielt) skal overstige 500kr

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en lillesøster på snart 15 og hun ønsker seg klær fra bik bok, skjerf fra acne eller fwss, lommebok fra marc jacobs eller mulberry, uggs, iphone og diverse sminke.

Av meg får hun lommebok fra marc jacobs.

Anonymous poster hash: 3d40a...990

Skrevet

Her får 13 åringen 1000 kr, litt sminke og øretelefoner til iphone. Vi reiser til utlandet i julen, så greit at hun har litt penger og bruke.

Skrevet

Takk for alle tipsene! :)

Jeg har en lillesøster på snart 15 og hun ønsker seg klær fra bik bok, skjerf fra acne eller fwss, lommebok fra marc jacobs eller mulberry, uggs, iphone og diverse sminke.
Av meg får hun lommebok fra marc jacobs.

Kjenner igjen mange av ønskene hos min 15-åring her. Må høre nærmere med henne. Er virkelig uggs på ønskelistene i år? Trodde det var helt ut. Min datter ble sur da hun fant ut at jeg hadde kastet hennes utslitte (!) kopi-uggs, så kanskje jeg må kjøpe henne et par ekte. Må høre om hun ønsker seg det.

Skrevet

Takk for alle tipsene! :)

Kjenner igjen mange av ønskene hos min 15-åring her. Må høre nærmere med henne. Er virkelig uggs på ønskelistene i år? Trodde det var helt ut. Min datter ble sur da hun fant ut at jeg hadde kastet hennes utslitte (!) kopi-uggs, så kanskje jeg må kjøpe henne et par ekte. Må høre om hun ønsker seg det.

Ja, her i Bærum er det fremdeles ganske trendy med uggs for tenåringene. Dessverre

Gjest Linn Cathrin
Skrevet

Har ikke barn, men lillebroren min er 17 og han får nok klær. Faller som regel alltid i smak

Skrevet

Kan jo nesten kalle meg tenåringsjente selv, så jeg svarer her jeg også :) I fjor fikk jeg og min søster hver vår Kari Traa ullgenser og den satte vi begge to veldig pris på! Den er liksom litt for dyr til at vi unner oss den selv, så midt i blinken til gave. Har brukt den mye, hele året! :) Så kan jeg jo dele litt av ønskelista mi i år: ulvang rav genser, nike joggesko, marc jacobs lommebok, tigi s-factor shampo og balsam, sanna shepherd vintersko, michael kors macbook-veske, kari traa ullstillongs, ørerdobber, Johaug-hansker, diverse bøker og interiørgjenstander (men her har man jo veldig individuell smak..). Mye av det jeg ønsker meg er slike ting som foreldrene mine er lite valuta for pengene, det går liksom an å kjøpe nesten det samme til en billigere penge, men det er jo det som er litt av luksusen. Det er noe jeg ikke tar meg råd til selv. Veldig stor forskjell i pris på disse tingene, men det meste ligger på rundt 700 kr :)

Anonymous poster hash: 8a2a2...0cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...